زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

رهگیری هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه

مقامات نیروی دریایی آمریکا اظهار کرده‌اند: یک هواپیمای گشت دریایی لاکهید ایپی ۳ که بر فراز حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بود، توسط یک جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه رهگیری شد. این جنگنده روسی با سرعت بالا مستقیما از مقابل این هواپیمای آمریکایی پرواز کرده و “خلبان و کارکنان آن را در خطر قرار داده است”.

 

مقامات آمریکایی این اقدام را خطرناک و “غیرمسئولانه” توصیف کرده‌اند.

 

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرده، هواپیمای آمریکا به دنبال این اقدام مجبور شده مانورهایی انجام دهد که موجب ایجاد لرزش در هواپیما شده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا ادامه داد: در حالی که ارتش روسیه حق دارد در حریم هوایی بین‌المللی عملیات انجام دهد، این اقدام حرکتی غیرمسئولانه بوده و ما از آنان انتظار داشتیم در چارچوب استانداردهای بین‌المللی که برای حصول اطمینان از ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث ایجاد شده، عمل کنند.

 

مقامات آمریکایی می‌گویند، این تقابل میان این دو هواپیما حدود ۲۵ دقیقه به طول انجامیده است. آنان همچنین خاطر نشان کرده‌اند که هواپیمای آمریکایی جت روسی را تحریک نکرده و مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کرده است.

 

یک سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: چیزی که این اقدام را غیرایمن کرد این بود که آنان ارتباط رادیویی برقرار نکردند و به هواپیمای ما بسیار بسیار نزدیک شدند. مطلقا هیچ دلیلی برای رفتارهای این‌چنینی وجود ندارد.

 

وی افزود: هواپیمای ما در حال انجام یک ماموریت متداول در حریم‌هوایی بین‌المللی بود و جنگنده روس یکباره به هواپیمای ما نزدیک شد.

ایسنا

مسکو: عملیات نظامی اسراییل در سوریه عبور از خطوط قرمز روسیه است

روسیه با ارسال نامه ای به مقامات اسراییل به صراحت اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم همچنان حق پرواز در حریم آسمان سوریه را ندارد و روسیه انجام هرگونه عملیات نظامی توسط اسراییل را در سوریه به مثابه عبور از خطوط قرمز خود تلقی می کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, شمال غرب آسیا

آمریکا بزرگترین محموله مهمات را به پایگاه خود در اروپا فرستاد

«راشاتودی» گزارش داد: واشنگتن حدود ۱۰۰ محموله مهمات به پایگاه هوایی آمریکایی «رامشتاین» در آلمان تحویل داده که بزرگترین محموله‌ای است که از زمان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، برای نیروهای آمریکایی در اروپا فرستاده می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, لهستان, میلیتاریسم

انگلیس نگران گسترش نفوذ روسیه در جهان است

وزارت دفاع انگلیس در گزارشی نسبت به افزایش حضور نظامی روسیه در عرصه بین‌المللی، بخصوص در قطب شمال، خاورمیانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرده و خواستار تکمیل راهکار دفاعی ملی این کشور شده است.

ادامه

اسیای مرکزی, انگلستان, جنوب شرق آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال افریقا