افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

رند پال: برای خاتمه به جنگ‌های بی‌پایان باید از منطقه خارج شد

سناتور جمهوریخواه تنها راه خاتمه دادن به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه را خروج نیروهای آمریکایی دانست و از ترامپ خواست به حامیان حضور در سوریه گوش ندهد.

 

رند پال روز شنبه در یادداشت توئیتری خود از سناتور لیندسی گراهام که گفته می شود طرحی را برای تداوم حضور نیروهای آمریکایی در سوریه به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور ارائه داده است، انتقاد کرد.

 

وی اظهار کرد: اگر می خواهد به جنگ های بی پایان خاتمه دهید، پس در حقیقت مجبورید که (از سوریه) خارج شوید.

 

این سناتور جمهوریخواه ادامه داد: حفاظت از نفت در سوریه از سوی نیروهای آمریکایی تنها به طولانی‌تر شدن جنگ و آوردن کردها به جنگ با اسد منجر خواهد شد.

 

پال خطاب به دونالد ترامپ اضافه کرد: آقای رئیس جمهوری به لیندسی گراهام و چاک شومر و دیگرانی که از دیرباز این اشتباه را مرتکب شده اند، گوش ندهید.

 

چند روز بعد از آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه گرفت لیندسی گراهام جمهوری‌خواه و چند نفر دیگر از معتمدان ترامپ دو بار به کاخ سفید رفتند تا نظر او را عوض کنند.

 

گراهام نقشه‌ای به ترامپ نشان داد و گفت که حدود سه چارم میدان‌های نفتی سوریه در همین منطقه‌ای قرار دارد که نیروهای آمریکا در آن مستقرند.

 

ترامپ هم روز پنجشنبه در یادداشت توئیتری نوشت وقت آن رسیده است که کردهای سوریه به سمت مناطق نفتی حرکت کنند.

 

وی افزود: میدان‌های نفتی که در سخنرانی دیروز من درباره ترکیه/کردها درباره آن صحبت شد تا وقتی که ایالات متحده با کمک کردها آنها را تصرف کند در اختیار داعش بود. هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد داعش، جان‌ بگیرد و این میادین را تصرف کند.

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز خرسندی از تماس تلفنی با فرمانده نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه، اظهار کرد: شاید وقت آن است که کردها عزیمت به سمت مناطق نفتی را آغاز کنند.

 

از سوی دیگر پنتاگون تاکید کرد که نیروهای خود را برای حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه نگه خواهد داشت و گزارش های روز شنبه نیز از اعزام تجهیزات و حتی نیروهای بیشتری به این مناطق خبر داده‌اند.

اعتمادآنلاین

دهمین روز اعتراضات لبنان؛ زنجیرۀ انسانی معترضان در سراسر کشور

ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

درگیری نیروهای سوریه و ترکیه در راس‌العین با ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حسکه

همزمان با تلاش ترکیه برای ورود به شهر راس‌العین و ورود یگان‌های ارتش سوریه به محور تل تمر – رأس‌العین در حومه شمالی حسکه، اخباری از درگیری نیروهای ارتش سوریه با نظامیان ترکیه منتشر شده است. روسیه نیز از ارسال ده‌ها خودروی زرهی به این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه