راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

رسانه‌های اسپانیایی؛ ترامپ به‌دنبال بی‌‌ثباتی در اتحادیه اروپا است

روزنامه های ال پاییس و ال موندو درخبرهای جداگانه ای ضمن اشاره به آغاز توراروپایی ترامپ هدف از این سفرها را بی‌ ثبات کردن اروپا اعلام کردند.

 

ال پاییس ادامه داد :«دونالد ترامپ» رئیس جمهور امروز سه شنبه سفر دوره ای خود را به پایتخت چند کشور اروپایی از جمله بروکسل، لندن و هلسینکی آغاز می کند.

 

این روزنامه ها با یادآوری سیاست های متناقض ترامپ تاکید کردندکه قصد وی کاهش تنش ها و یا برقراری دوستی نیست بلکه هدف ترامپ ثابت کردن این نکته است که به هیچ وجه ذره ای از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد و این که آمریکا از تزهای مربوط به تعادل سیاسی پس از جنگ جهانی دوم مستقل شده است.

 

هیئت اروپایی که در نشست اخیر جی هفت در کانادا ناکام مانده بود به نظر می رسد که در اجلاس آتی نیز شاهد عدم تغییر شرایط خواهد بود.

 

ترامپ به منظور شرکت در نشست ناتو که فردا آغاز می شود و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد یافت عازم بروکسل است.

 

سپس با «ترزا می» در لندن ملاقات خواهد کرد و روز دوشنبه با «ولادیمیر پوتین» دیداری خواهد داشت.

 

رئیس جمهور آمریکا با دوهدف اساسی در این اجلاس حضور می یابد که شامل خواندن کتابچه ای برای متحدان خود که به اندازه کافی در هزینه های نظامی سرمایه گذاری نمی کنند و به مبارزه خود با مازاد تجاری اروپا و قوانین تجارت بین المللی ادامه دهند.

 

وی برای داغ کردن فضا، چندین پیام در توئیتر در خصوص این اجلاس از جمله این که ایالات متحده بیشتر از هرکشور دیگری در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هزینه می کند و این نه منصفانه نه قابل قبول است، منتشر کرد.

 

هدف اصلی ترامپ در واقع آلمان است. زیرا او به خوبی می داند که با بی ثبات کردن برلین می تواند کل اروپا را بی ثبات کند. اتحادیه اروپا از این می هراسد که تعرفه های فولاد و آلومینیوم آغاز کار باشد و این سیاست ها در خصوص بقیه اقلام و کالاها نیز اعمال شود.

 

روزنامه ‘ال موندو’ نیز در گزارشی با عنوان «دونالد ترامپ و اروپا برخورد تمدن ها »، نوشت :«ساموئل هانتیگتنون» استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد ، تصورش را نمی کرد که غرب، خود روزی شاهد برخورد تمدن ها باشد.

 

اجلاس بروکسل با توجه به تهدید ترامپ مبنی بر کاهش حمایت مالی از ناتو که هم اکنون کشورش ۷۲ درصد از بودجه این سازمان را پرداخت می کند، امکان آغاز بحران امنیتی سراسری را فراهم کند.

 

مشکل اینجاست که رئیس جمهور آمریکا به شدت مورد تحسین پوتین که به طور سنتی از مخالفان اتحاد آتلانتیک به شمار می رود، است. مابقی ۲۸ درصد بودجه ناتو بین کانادا و کشورهای اتحادیه اروپاتقسیم می شوداما اغلب رهبران کشورهای اروپایی هشدار داده اند که بودجه نظامی خود را افزایش نخواهند داد.

 

ترامپ که در تلاش برای ایجاد تفرقه در اتحادیه اروپا است تاکنون چندین بار برای اجرایی کردن طرح خود اقدام کرده که از جمله می توان به خواسته او از رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه از این اتحادیه جدا شود و توافقنامه تجاری با آمریکا منعقد کند، اشاره کرد.

ایرنا

سی ان ان: اروپایی‌ها دریافتند که آمریکا دیگر قابل اتکا نیست

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: درآستانه نشست سران ناتو در بروکسل، اکنون اروپایی ها دریافته اند که آمریکا دیگر آن رهبری نیست که مدت ها بر آن تکیه داشتند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر, روسیه, ناتو

ترامپ چین را به اعمال ۵۵۰ میلیارد دلار تعرفه تهدید کرد

همزمان با آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که با تعرفه های فزاینده، پکن را به زانو در می آورد و به دنبال تعرفه بندی روی ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین است.   به گزارش شینهوا، او در اولین واکنش به مقابله به مثل ... ترامپ چین را به اعمال ۵۵۰ میلیارد دلار تعرفه تهدید کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

جلسه “نجات برجام” به پایان رسید؛ ایران برای اروپا مهلت تعیین کرد

فدریکا موگرینی پایان جلسه “نجات برجام” را اعلام کرد. به رغم حمایت بریتانیا، فرانسه و آلمان چین و روسیه از صادرات نفت و گاز ایران، این کشورها ظاهرا به راه حل مشخصی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دست نیافته‌اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

هاندس بلات: ترامپ از افزایش تعرفه‌های گمرکی علیه اروپا صرف نظر می‌کند

به گزارش روسیا الیوم به نقل از روزنامه هاندلس بلات، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان روز چهارشنبه در نشستی با مقام های اجرایی شرکت های خودروسازی «دایملر» ، «بی ام دبلیو» و «فولکس واگن» گفت وگو کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر