هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

رئیس کمیته خدمات مسلح سنا در”تولسا ورلد” ؛ آمریکا برتری نظامیش را از دست داده

جیمز اینهوف، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در سرمقاله‌ای در روزنامه تولسا ورلد نوشت: آمریکا هم در تسلیحات متعارف و هم در فناوری‌های پیشرفته شامل هوش مصنوعی، تسلیحات فراصوت و حتی انرژی مستقیم (تفنگ لیزری و پرتو ذرات) برتری خود را از دست داده است.

 

نویسنده این سرمقاله که متن خود را با عبارت “آمریکا به دلیل برتری نظامی خود در دو جنگ جهانی پیروز شد” آغاز کرده، در ادامه می‌نویسد: پنتاگون در پایان جنگ سرد به اندازه تمامی جنگنده‌های روسیه و چین با هم، جنگنده در اختیار داشت. پس از سقوط جماهیر شوروی، آمریکا هرسال ۵۰۰ فروند هواپیما می‌ساخت و حالا این تعداد به ۵۰ فروند در سال کاهش یافته که حتی باعث شده تا آمریکا به سختی بتواند یگان فرسوده خود را ارتقا دهد. به بمب افکن B-۵۲ نگاه کنید. ۶۶ سال است که از این جنگنده استفاده می‌کنیم. درحالیکه چین و روسیه همواره آمریکا را در این حوزه خلع سلاح کرده‌اند، واشنگتن با این خیال که تجهیزات آمریکایی بهترین هستند، به خودش آرامش خاطر داده است. امروز، روسیه و چین تنها واحدهای توپخانه‌ای ندارند بلکه در زمینه نظامی گوی سبقت را از آمریکا ربوده‌اند.

 

در سال ۲۰۱۶، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ارزیابی ژنرال هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا را تایید کرد که گفته بود بسیاری از دشمنان بالقوه آمریکا از نظر تسلیحاتی آمریکا را پشت سر گذاشته‌اند و ما را غافلگیر می‌کنند. ما این وضعیت را نه می‌خواهیم و نه دوستش داریم اما بله، از نظر تکنیکی، ما را غافلگیر و خلع سلاح می‌کنند.

 

رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا ادامه داد: کمیسیون دو حزبی دفاع ملی خواستار افزایش سالانه سه تا پنج درصدی در هزینه‌های دفاعی برای رویارویی با این کاستی‌ها و کمبودهاست. من با این مساله موافقم.

 

واشنگتن تایمز نیز در گزارشی نوشته است، بودجه دفاعی ۲۰۲۰ آمریکا شامل افزایش تا ۷۵۰ میلیارد دلاری است. پیشنهاد بودجه سال آتی میلادی قرار است در هفته های آتی اعلام شود.

 

در گزارش کمیسیون استراتژی دفاع ملی که ۲۸ نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، از کنگره خواسته شده تا افزایش سالانه سه تا پنج درصدی در هزینه های دفاعی را تایید کند.

 

اینهوف در ادامه مقاله خود آورده است: بر این باورم که ما در تهدیدآمیزترین شرایط هستیم و باید ظرفیت‌های دفاعی خود را برای بازدارندگی تهدیدها از سوی چین و روسیه ارتقا دهیم. تنها راهی که می توانیم این کار را انجام دهیم سرمایه گذاری در راستای حفظ و مدرنیزه سازی است که مدت‌هاست به آن بی اعتنایی شده است.

ایسنا

روسیه: به هر اقدام موشکی آمریکا پاسخ متقارن خواهیم داد!

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، این کشور که تلاش مکررش برای مذاکره و یافتن راه حلی برای ادعاهای متقابل، همواره با در بسته مواجه شده، به هر اقدام آمریکا در زمینه تولید، گسترش و استقرار موشک‌های برد کوتاه و متوسط، پاسخ متقارن خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

در پاسخ به آمریکا؛ روسیه نیز پیمان INF را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری از واکنش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به خروج آمریکا از پیمان «ممنوعیت تولید موشک های هسته ای میان برد» (INF) خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

روسیه: آرزوی آمریکا خلع سلاح کامل مسکو است

زاخارووا به خروج آمریکا از پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس، سازمان یونسکو و توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: خروج از قراردادهای بین‌المللی به بخشی از راهبرد آمریکا تبدیل شده است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز بعد از دیدار دوجانبه با “آندریا تامپسون” معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی در حاشیه کنفرانس پنج قدرت هسته‌ای جهان (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در پکن اعلام کرد که این گفت‌وگوها نتوانست پیشرفتی در زمینه ... ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه