عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

دست‌کم ۱۳ کشور به دنبال خرید اس‌۴۰۰ هستند

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، به‌رغم نگرانی از احتمال تحریم واشنگتن دست‌کم ۱۳ کشور برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی از روسیه ابراز تمایل کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الجزیره، مصر، عراق، مراکش، قطر، عربستان و ویتنام جزو کشورهایی هستند که برای خرید سامانه‌های موشکی روسیه وارد مذاکره شده‌اند.

 

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، واشنگتن انتظار دارد که کشورها تسلیم فشار آمریکا شوند و از طرحشان برای خرید این تجهیزات روسی منصرف شوند. یک منبع مطلع به این رسانه گفت: بسیاری از این کشورها نمی‌خواهند منتظر تصویب موانع آمریکا شوند. این سامانه‌های اس- ۴۰۰ محدودیت صادرات کمتری دارند و کرملین مایل است تا از موانع احتمالی عبور کند. مثل این می‌ماند که شما آنها را خارج از قفسه‌ها خریداری کنید.

 

یک منبع مطلع دیگر تاکید کرد، سامانه‌های اس – ۴۰۰ به لحاظ توانمندی، قوی‌تر از سامانه تاد است. این منبع تاکید کرد: هیچ کدام از تجهیزات آمریکا توانمندی اس – ۴۰۰ در چنین برد بلندی را ندارد.

 

تحریم‌ها بر سر خرید تجهیزات نظامی روسیه احتمال دارد طبق قانون “مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم” اجرا شود. هدف از چنین تحریم‌هایی می‌تواند تنبیه مسکو بابت مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا باشد که روسیه قویا رد می‌کند. واشنگتن ماه سپتامبر چین را بابت خرید جنگنده سوخو-۳۵ در سال ۲۰۱۷ و تجهیزات مرتبط به سامانه اس – ۴۰۰ در سال ۲۰۱۸ تحریم کرد

ایسنا

کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم

براساس گزارش یک کمیسیون کنگره در حوزه بررسی استراتژی دفاعی دولت آمریکا، ایالات متحده برتری نظامی خود را به حدی خطرناک از دست داده و احتمال دارد در جنگی احتمال با چین یا روسیه شکست بخورد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

اسرائیل بزرگترین قرارداد خرید هواپیمای نظامی تاریخ خود را امضا می‌کند

روزنامه اورشلیم پست در گزارشی در این باره نوشت، اسرائیل به زودی قراردادی به ارزش آن ۱۱ میلیارد دلار است با شرکت بوئینگ آمریکا امضا خواهد کرد که یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی در تاریخ اسرائیل است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, مسابقه تسلیحاتی

روسیه: غرب مقابل تسلیحات مدرن ما ناتوان است

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه روسیه تسلیحاتی در اختیار دارد که برتری این کشور در مقابل غرب را تضمین می کند، اظهار داشت: هم اکنون غرب در مواجهه با شش سلاح نوین روسیه وسیله ای برای دفاع ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

تاملی بر منازعه جدید آمریکا و روسیه؛ تقابلی فراتر از جنگ سرد

تحرکات و منازعات موجود میان دو کشور ایالات متحده آمریکا و روسیه حکایت از بازگشتی به مراتب فراتر از دوران جنگ سرد دارد و عواملی مانند «تعدد بازیگران» و «افزایش ضریب آسیب‌پذیری بازیگران بین‌المللی» به افزایش هزینه‌های تقابل این دو کشور منجر می‌شود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی