افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

در ۴۸ ساعت گذشته؛ ارتش یمن ۵ پهپاد سعودی را سرنگون کرد

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ۴۸ ساعت گذشته پنج فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کردند.

 

به گزارش چهارشنبه شب المیادین، پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز چهارشنبه سه فروند پهپاد شناسایی و جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در مناطق مختلف یمن سرنگون کردند.

 

بر اساس این گزارش، پدافند هوایی یمن ابتدا یک فروند پهپاد از نوع فانتوم را در استان حجه واقع در شمال یمن سرنگون کردند.

 

این گزارش می‌افزاید؛ تنها ساعاتی پس از سقوط این پهپاد، پهپادهای دیگر ائتلاف سعودی نیز در بخش مرزی الدائر واقع در استان جیزان عربستان و جنوب الحدیده یمن هدف موشک‌های یمنی قرار گرفت و منهدم شدند.

 

روز سه‌شنبه نیز دو پهپاد دیگر ائتلاف سعودی از سوی پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سرنگون شده بودند.

 

پدافند هوایی یمن روز جمعه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) نیز یک هواپیمای جاسوسی نیروهای متجاوز را در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان سرنگون کرد.

 

عربستان پس از حدود پنج سال از آغاز جنگی همه‌جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌ تنها به مقاصد خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

 

در همین ارتباط، اندیشکده آمریکن سینکر (American Thinker) مردادماه ۹۸ اعلام کرد؛ عربستان روزانه ۲۰۰ میلیون دلار برای جنگ یمن هزینه کرده است.

 

این اندیشکده اعلام کرده بود: عربستان از اواسط جولای سال ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۱۸ (تیر ۹۴ – مرداد ۹۸) تاکنون ۳۹ هزار و ۷۰۰ عملیات نظامی در یمن انجام داده و ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر در این حملات کشته شده‌اند.

 

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

ایرنا

شورای آتلانتیک: دوران حضور گسترده آمریکا در عراق رو به پایان است

اندیشکده شورای آتلانتیک با اشاره به خشم عمومی از حمله اخیر آمریکا به مواضع «الحشد الشعبی»، نوشته است که به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۰، سال پایان حضور گسترده نظامی و دیپلماتیک آمریکا در عراق باشد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق