کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات «پیش‌دستانه» تهدید کرد

وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن «الحشد الشعبی» به تحریک واشنگتن، گفت آمریکا ممکن است علیه عراق دست به حملات «پیش‌دستانه» بزند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه با متهم کردن «الحشد الشعبی» به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز»، عراق را به حملات نظامی بیشتر تهدید کرد.

 

اسپر که در ساختمان وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را ایجاد بازدارندگی در برابر ایران توصیف کرد و مدعی شد که حمله راکتی اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کرکوک» و همچنین اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد با سازماندهی و دستور ایران انجام شده است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت: «حمله به نیروهای ائتلاف، تازه‌ترین مورد تهاجمات ایران است. نیروهای ایالات متحده، برای تقویت امنیت [در سفارت] مستقر شده‌اند.»

 

وی سپس گردان‌های حزب‌الله عراق را که اخیرا هدف حمله نظامی آمریکا قرار گرفته‌اند، به تلاش برای تحریک واشنگتن متهم کرد و گفت: «فکر می‌کنم که گردان‌های حزب‌الله ممکن است در آینده رفتار تحریک‌آمیز تازه‌ای انجام دهد. اگر چنین کاری کنند، بابت آن پشیمان خواهند شد.»

 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه از این هم فراتر رفت و گفت ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است.»

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «نشانه‌هایی هست که آن‌ها دارند برای حملات بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر از این حملات [از قبل] اطلاعی بیابیم، برای حفاظت از نیروهای آمریکایی، حفاظت از جان آمریکایی‌ها، اقدام پیش‌دستانه انجام خواهیم داد. بازی عوض شده است.»

 

او حمله نظامیان آمریکایی در کرکوک را «عبور از خط [قرمز]» واشنگتن توصیف کرد و گفت حمله به مواضع الحشد الشعبی، «پاسخ قدرتمند» آمریکا بود که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفت.

 

وی همچنین به انتقاد از دولت عراق پرداخت و گفت: «من اقدام کافی از جانب [دولت] عراق برای پرداختن به مسئله گروه‌های مورد حمایت ایران را شاهد نبوده‌ام. آن‌ها باید برای پاسخگو کردن عاملان حمله به نیروهای آمریکایی اقدامات بیشتری انجام دهند.»

 

اظهارات اسپر چند روز پس از آن انجام می‌شود که جنگنده‌های آمریکایی مقرهای گردان‌های حزب‌الله در نزدیکی شهر «القائم» را هدف حمله قرار دادند. در این حملات، نزدیک به ۳۰ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. در پی این حملات که نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌آید، هزاران نفر از مردم عراق روز سه‌شنبه در برابر سفارت آمریکا تجمع کردند.

 

وزیر دفاع آمریکا در مورد این تجمع و تلاش برخی از معترضان برای ورود به محوطه سفارت آمریکا، گفت کسی به محوطه اصلی سفارت دسترسی پیدا نکرده است. اسپر توضیح داد: «آن‌ها به مجموعه بیرونی که باید توسط نیروهای امنیتی عراقی مورد محافظت قرار می‌گرفت، دسترسی پیدا کردند.»

 

به گفته وی، بعد از آنکه آمریکا ده‌ها نیروی نظامی در سفارت مستقر کرد، این مجموعه اکنون «به خوبی» امن است.

 

معترضان دیروز به درخواست دولت و الحشد الشعبی اطراف سفارت آمریکا را ترک کردند، اما گفته‌اند که از پارلمان می‌خواهند طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کند. آمریکا اکنون به بهانه مبارزه با داعش، بیش از ۵۰۰۰ نیرو در عراق دارد. دولت عراق می‌گوید آمریکا با حمله به مواضع نیروهای عراقی، توافقات دوجانبه در مورد استقرار نیرو در عراق را نقض کرده است.

شورای آتلانتیک: دوران حضور گسترده آمریکا در عراق رو به پایان است

اندیشکده شورای آتلانتیک با اشاره به خشم عمومی از حمله اخیر آمریکا به مواضع «الحشد الشعبی»، نوشته است که به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۰، سال پایان حضور گسترده نظامی و دیپلماتیک آمریکا در عراق باشد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق