افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

در حمله به‌پایگاه آمریکا درعراق ۳ نظامی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند

ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله به پایگاه «التاجی» در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، سه نظامی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله به پایگاه «التاجی» سه نفر شامل دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شده و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

ستاد عملیات بغداد اعلام کرده است که شماری راکت کاتیوشا به پایگاه التاجی در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند، اصابت کرد.

 

ارتش آمریکا اصابت ۱۵ راکت کاتیوشا به این پایگاه را تایید کرده است.

 

«مایلز کاگینز» سخنگوی مرکز فرماندهی ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد که تحقیقات درباره این حادثه و میزان خسارات وارده آغاز شده است.

 

انگلیس کشته شدن یک نیروی خود در حمله به پایگاه «التاجی» را تایید کرد

 

وزارت دفاع انگلیس کشته شدن یک نیروی این کشور در جریان حمله راکتی به پایگاه «التاجی» را تایید کرد.

 

به گزارش راشا تودی، وزارت دفاع انگلیس کشته شدن یک نیروی این کشور در جریان حمله راکتی به پایگاه «التاجی» را تایید کرد.

 

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای با تایید کشته شدن یک نیروی این کشور در حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در عراق، آن را حمله‌ای «بزدلانه» خواند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در عراق را محکوم کرد.

 

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه «التاجی» در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند را محکوم کرد.

 

وی گفت که این حمله «تلفاتی از آمریکا، بریتانیا و کشورهای دیگر» در پی داشته است.

 

اورتگاس همچنین در بیانیه‌ای توئیتری اعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا، شامگاه چهارشنبه تلفنی در این‌باره با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

 

حمله به پایگاه «التاجی» تحمل نخواهد شد

 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی با «دومینیک راب» همتای آمریکایی خود در پی به حمله راکتی به اردوگاه «التاجی» گفت که این حمله تحمل نخواهد شد.

 

وی در توئیتر خود نوشت: «حمله مرگبار امروز به پایگاه نظامی التاجی در عراق را تحمل نخواهیم کرد. دومینیک راب و من هر دو بر سر این مساله اتفاق نظر داریم که مسئولان این حمله باید پاسخگو باشند».

“حمله تلافی‌جویانه” آمریکا به مواضع ایران در سوریه

خبرگزاری آناتولی می‌گوید جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا “سه موضع نظامی متعلق به ایران” در سوریه را بمباران کردند. ظاهرا این اقدام در واکنش به پرتاب موشک به یک پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف در عراق انجام شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

رأی الیوم: ائتلاف سه‌گانه سوریه، مصر و الجزائر اتحادیه عرب را احیا می‎کند

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم تشکیل ائتلاف سه گانه مصر، الجزائر و سوریه به منظور احیای اتحادیه عرب و همکاری مشترک عربی در برابر مداخلات خارجی را پیش بینی کرد و اولین ثمره آن را بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دانست.

ادامه

اسراییل, البانی, امارات, ترکیه, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, کویت, لبنان, لیبی, مصر

هشدار آمریکا به شرکت‌های کشتیرانی درباره حمل‌و‌نقل نفت ایران

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا به زودی هشدارهایی را درباره همکاری شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی و بیمه‌ای با ایران اعلام می‌کند. به کشتی‌ها توصیه می‌شود دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش نکنند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر