بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری حملات عربستان به‌یمن/ بمباران بیمارستان عمومی الدریهمی

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواست تا هرچه سریعتر به کشتار غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، در یمن پایان دهد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورایی متشکل از ۱۸ متخصص مستقل از کمیته حقوق کودکان سازمان ملل روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ادامه کشتار، زخمی و یتیم شدن کودکان یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی ابراز نگرانی کرد.

 

کلارنس نلسون نایب‌رئیس این شورا نیز در گفتگو با خبرنگاران، عربستان را ملزم به توقف سریع حملات علیه غیرنظامیان یمنی کرد.

 

طبق برآوردها، دست‌کم ۱۲۴۸ کودک یمنی از زمان آغاز حملات ائتلاف نظامی سعودی علیه یمن کشته شده‌اند.

 

به‌گفته نلسون، از هر ۵ غیرنظامی کشته‌شده در یمن، یک نفر زیر ۱۸ سال سن داشته است.

 

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد که متجاوزان با نقض حقوق بین المللی به انواع اهداف غیرنظامی حمله کرده‌اند، از جمله خانه‌های مسکونی، مراکز درمانی، مدارس، مزارع، مراسم عروسی و بازار.

 

در سه نوبت حملات ائتلاف نظامی به‌رهبری عربستان علیه مناطق مسکونی یمن در روزهای ۹، ۲۲ و ۲۳ آگوست، دست‌کم ۶۷ کودک کشته شدند و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

 

طبق اعلام صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، حمله هوایی روز ۹ آگوست، به‌تنهایی “بدترین حمله” علیه کودکان در یمن از سال ۲۰۱۵ تا کنون محسوب می‌شود.

 

 

ائتلاف متجاوز سعودی بیمارستان عمومی الدریهمی را ویران کرد

 

به نقل از المسیره، وزارت بهداشت یمن روز پنج شنبه اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی بیمارستان عمومی الدریهمی در استان الحدیده واقع در غرب یمن را به طور کامل ویران کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت یمن در بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در بمباران و سلسله حملات هوایی خود، شهر الدریهمی را هدف قرار داده است که منجر به ویرانی بیمارستان عمومی الدریهمی شده است.

 

طبق این بیانیه، تا این لحظه میزان قربانیان مشخص نیست و آمبولانس بیمارستان عمومی و منازل شهروندان و تاسیسات مورد هدف قرار گرفته است که این اقدام نقض آشکار قوانین و معاهدات بین المللی است.

 

وزارت بهداشت یمن در عین حال اتخاذ موضع جدی و قاطع در خصوص کشتار مردم یمن توسط متجاوزان را خواستار شده است.

واشنگتن پست: ترکیه اسناد صوتی و تصویری شکنجه و قتل خاشقچی را دارد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی و ترکیه ای نوشت، دولت ترکیه به مسئولان آمریکا گفته است که مستنداتی صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می کند، «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

پیشنهاد رشوه ۵ میلیارد دلاری بن‌سلمان به‌اردوغان برای مختومه‌کردن پرونده خاشقجی و نقش امریکا در این قتل

اعتمادآنلاین| سفیر ترکیه در لبنان از پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری بن سلمان به اردوغان برای بستن پرونده خاشقجی پرده برداشت.

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

فیلم منتشر شده از لحظه ورود خاشقجی و گروه امنیتی سعودی به‌کنسولگری استانبول+ ویدئو

شبکه‌های ترکیه ویدئوهایی را منتشر کرده‌اند که لحظه ورود روزنامه‌نگار سعودی به کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم ماه جاری را نشان می‌دهند.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا