تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

یک دادگاه پاکستانی حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان و همسرش را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک دادگاه پاکستانی حکم حبس صادر شده در مورد عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و همسرش در خصوص فروش غیر قانونی هدایای دولتی را به حالت تعلیق درآورد. قاضی عامر ... تعلیق حکم حبس نخست‌وزیر سابق پاکستان

ادامه

آزادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

درحالیکه اعتراضات در هند همچنان ادامه دارد حزب “کنگره” فراخوان برای تظاهرات داد

حزب مخالف موسوم به حزب “کنگره” در هند یک روز بعد از آنکه نخست وزیر این کشور از قانون مناقشه‌برانگیز دولتش برای اعطای شهروندی هند به اقلیت‌های غیرمسلمان چند کشور همسایه دفاع کرد، برای برپایی “تظاهرات سکوت” در دهلی‌نو فراخوان داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراضات سازماندهی شده از سوی سونیا گاندی، رهبر حزب مخالف “کنگره” در هند در حالی قرار است امروز(دوشنبه) برگزار شود که در روزهای گذشته این کشور شاهد اعتراضات ده‌ها هزار تظاهرکننده علیه قانون مناقشه‌برانگیز اعطای شهروندی به اقلیتهای غیرمسلمان چند کشور همسایه بوده است؛ قانونی که طبق گفته منتقدان در ادامه تلاشهای نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای به حاشیه راندن جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری مسلمانان این کشور مطرح شده است.

 

رائول گاندی، رهبر سابق حزب “کنگره” نیز از جوانان شهر دهلی نو خواست در اعتراضاتی که در محل یک بنای یادبود برای مهاتما گاندی در این شهر برنامه‌ریزی شده، شرکت کنند.

 

رائول گاندی در توئیتی نوشت: این خوب نیست که فقط احساس کنیم ما هندی هستیم، بلکه در زمان‌هایی مثل اکنون این مهم است که نشان دهیم هندی هستیم و اجازه نخواهیم داد نفرت ما را از بین ببرد.

 

از زمانی که قانون مناقشه‌برانگیز مذکور اوایل ماه جاری میلادی در پارلمان هند تصویب شد تا کنون بالغ بر ۲۳ تن در اعتراضات به این قانون در سراسر این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این اعتراضات اولین چالش بزرگ برای دستور کار ملی‌گرایی هندو حزب مودی از زمانی که این حزب در انتخابات بهار گذشته مجددا پیروز شد، محسوب می شود.

 

اکثر کشته‌های مربوط به این اعتراضات در ایالت اوتار پرادش در شمال هند بوده‌اند؛ ایالتی که ۲۰ درصد از جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری مسلمانان هند در آن ساکن هستند.

 

مقامهای هند تا کنون رویکرد برخورد سخت با این اعتراضات را در پیش گرفته و از جمله اقدام به اعمال یک قانون مربوط به دوران استعمار انگلیس در این کشور برای ممنوع کردن برپایی تجمعات عمومی کرده و دسترسی به اینترنت را در پاره‌ای از اوقات در برخی ایالتها مسدود کرده‌اند.

 

همچنین وزارت اطلاع‌رسانی و پخش اخبار در هند نیز از رسانه های خبری سراسر این کشور خواسته از استفاده از محتواهایی که باعث تحریک به خشونت شوند، پرهیز کنند.

 

با این حال به رغم همه تدابیر اعمال شده، معترضان در هند همچنان به اعتراضاتشان ادامه می‌دهند.

 

به موجب قانون جدید اعطای شهروندی، مسیحی‌ها و دیگر اقلیتهای مذهبی متعلق به سه کشور افغانستان، بنگلادش و پاکستان که به صورت غیرقانونی در هند به سر میبرند می‌توانند با اثبات این که به خاطر مذهبشان هدف اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، شهروندی هند را اخذ کنند.

آمریکا دست‌اندرکار انتقال داعش به افغانستان است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه بین ۲۵۰۰ تا چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان حضور دارند، تاکید کرد: آمریکا دست‌اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه

پنجمین روز اعتراضات به قانون اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان در هند

پلیس هند روز یکشنبه برای متفرق کردن صدها معترضی که در مخالفت با قانون جدید اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان به خیابان‌های دهلی آمده بودند و خودروها را آتش می‌زدند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, افغانستان, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, هندوستان