افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

دبیرکل ناتو از آمادگی برای ازسرگیری ماموریت آموزشی در عراق خبر داد

مقام‌های ارشد ناتو امروز (دوشنبه) برای بررسی آینده عملیات این ائتلاف در عراق، با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه تشکیل جلسه دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نمایندگانی از ۲۹ کشور عضو ائتلاف در مقر ناتو در بروکسل گردهم آمدند و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از آن در کنفرانس خبری شرکت می‌کند.

 

یک مقام ناتو گفت: «شورای آتلانتیک شمالی به بررسی شرایط این منطقه می‌پردازد. دبیرکل ناتو پس از رایزنی با متحدان، به تشکیل این نشست سفیران ناتو تصمیم گرفته است.»

 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز از آمادگی خود برای از سرگیری ماموریت آموزش در عراق خبر داد. او در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: «ما آماده از سرگیری مأموریت آموزش در عراق هستیم. اعضای ناتو خواهان خویشتن‌داری و برقراری آرامش شده‌اند.»

 

وی ادامه داد: «ایران باید از خشونت و تشدید تنش بیشتر خودداری ورزد.»

 

دبیرکل ناتو افزود، تمام اعضای ائتلاف پشت ایالات متحده در خاورمیانه ایستاده‌اند. استولتنبرگ پس از این جلسه که در آن نماینده آمریکا درباره حمله پهپادی جمعه گذشته در بغداد به متحدان کشورش توضیحاتی ارائه داد، همچنین خواستار تنش‌زدایی شد و بیانیه‌های برخی از رهبران اروپایی را تکرار کرد.

 

دبیرکل ناتو گفت: در نشست امروز، متحدان خواستار خویشتنداری و تنش‌زدایی شدند. وقوع درگیری جدید به نفع هیچ طرفی نیست.

 

به گفته دو منبع دیپلماتیک، هیچ نماینده حاضری، مقام‌های وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا را که از طریق ویدیو کنفرانس صحبت می‌کردند، درباره حمله جنایتکارانه سوم ژانویه که موجب ترور سردار سلیمانی شد، به چالش نکشیدند. این دیپلمات‌ها گفتند، همچنین هیچ بحث یا انتقادی درباره لیست اهداف دونالد ترامپ علیه ایران صورت نگرفت.

 

این نشست عمدتا روی تصمیم ناتو برای تعلیق ماموریت آموزشی خودش در عراق، پس از تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان عراق متمرکز بود که خواستار خروج نیروهای خارجی شده است. در حالیکه برخی نگران افزایش تنش‌ها در خاورمیانه بودند، نمایندگان فرانسه، آلمان و دیگران گفتند می‌خواهند ماموریت در عراق ادامه یابد.

 

یک دیپلمات ناتو گفت: «اگر عقب‌نشینی کنیم، سیگنال غلطی ارسال می‌کنیم.»

 

ماموریت ناتو در عراق متشکل از صدها مربی، مستشار و کارکنان پشتیبانی از این ائتلاف ۲۹ عضوی و کشورهای شریک غیر عضو در ناتو است و شامل پرسنل نظامی و غیرنظامی می‌شود.

سندرز: تمام تلاش خود را بکنیم تا از جنگ با ایران جلوگیری کنیم

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با ترور سردار سلیمانی تأکید کرد: دولت عراق در تلاش است آمریکا را اخراج کند؛ باید در مقابل ترامپ بایستیم.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

آلمان تعدادی از نیروهایش را از عراق خارج می‌کند

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه گزارش داد: آلمان قصد دارد در بحبوحه تنش در روابط ایران و آمریکا، بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و به کویت و اردن اعزام کند.

ادامه

اردن, المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, غرب اروپا

سناتور آمریکایی ترور سردار سلیمانی را مرگ دیپلماسی با ایران دانست

عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا ضمن تأکید بر اینکه ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، یک «اقدام جنگی» بوده گفت که شهادت این سردار ایرانی، مرگ دیپلماسی با ایران است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, خاورمیانه, خبر