حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

دادگستری گلستان؛ در پرونده معدن زمستان یورت هشت مدیر مقصر شناخته شدند

رییس دادگستری کل استان گلستان آخرین جزئیات روند رسیدگی به پرونده معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند را اعلام کرد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان گفت: براساس اعلام نظر هیات کارشناسی در رابطه با این حادثه، هشت نفر از جمله ۲ نفر از مدیران کل استان مقصر شناخته شدند.

 

وی اظهار داشت: پرونده‌هایی که متخلفان آنها مدیران ادارات هستند براساس قانون باید در مرکز استان رسیدگی شود و بر این اساس پرونده معدن زمستان یورت در گرگان رسیدگی می‌شود.

 

وی ادامه داد: پس از اعلام نخستین نظر کارشناسی در سال گذشته، یکی از طرفین پرونده در مهلت قانونی به این نظر اعتراض کرد و پرونده برای اعلام نظر به هیئت کارشناسی سه نفره، سپرده شد.

 

هاشمیان در پاسخ به علت طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده گفت: پس از حادثه، ایمن سازی تونل محل انفجار زمان زیادی برد و همین امر سبب معطلی گروه کارشناسی برای ورود به تونل، طولانی شدن اعلام نظر کارشناسی و اطاله رسیدگی به پرونده شده است.

 

رییس دادگستری کل گلستان یادآور شد: دیه و تمامی حقوق خصوصی خانواده های جانباختگان پرداخت شده و پرونده از جنبه عمومی جرم در حال رسیدگی است.

 

وی بار دیگر به مردم استان و خانواده های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد که دادگستری با دقت این پرونده را بررسی و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می کند.

 

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۶ منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.

 

 

تجمع اعتراضی کارگران ایران در روز جهانی کارگر، به تشنج کشیده شد

به گزارش رادیو فرانسه: همزمان با روز جهانی کارگر در نخستین روز ماه مِه، امروز ١١ اردیبهشت، تجمع شمار زیادی از کارگران ایران در برابر خانۀ کارگر و مجلس در اعتراض به عدم صدور مجوز راهپیمایی، به تشنج کشیده شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس به مناسبت روز جهانی کارگر

صبح امروز (یازده اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی کارگر جمعی از کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.   در این تجمع که از ساعت ده صبح آغاز شده، صدها نفر از کارگران و بازنشستگان حضور دارند.   خواسته‌های اصلی تجمع‌کنندگان، افزایش دستمزد عادلانه، تامین امنیت شغلی و رفع قراردادهای موقت است و ... تجمع کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس به مناسبت روز جهانی کارگر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری