چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

خسارت جنگ تجاری بر اقتصاد جهان ۴۳۰ میلیارد دلار است

تازه ترین بررسی های آماری نشان می دهد که میزان خسارت اقتصادی وارده به جهان و رشد تولید ناخالص داخلی دنیا به علت جنگ تجاری چین و آمریکا به بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار می رسد.

 

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز پنجشنبه گزارش کرد این در شرایطی است که ‘وانگ یی’ وزیر خارجه چین در نیویورک از آمریکا خواسته است بسرعت به جنگ سردی که در حال شکل گیری پس از شروع مناقشات تجاری دو کشور است، پایان دهد.

 

کارشناسان بر این باورند که جنگ تجاری چین و آمریکا بتدریج اقتصاد جهانی را به زیر می کشد و نزدیک به نیم درصد از رشد تولید ناخالص داخلی دنیا را کاهش خواهد داد و به نظر می رسد چالش های بیشتری در پیش رو است.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش آماده پایان دادن به این جنگ تجاری نیست و عقب نشینی نخواهد کرد و دوران تحت فشار بودن اقتصاد آمریکا گذشته است.

 

در شرایطی که وزارت خزانه داری آمریکا بتدریج در تلاش بود تا مسیر گفت و گوها با چین را باز کند ، اظهارات ترامپ و اعمال ۱۰ درصد تعرفه بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین باعث لغو گفت و گوهای برنامه ریزی شده دو کشور از سوی چین شد و کاخ سفید نشان داد آماده مذاکره نیست.

 

نشریه هنگ کنگی می نویسد که بدترین کابوس ها در انتظار بازار است چین هم مقابله به مثل کرده و بر روی کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بین ۵ تا ۱۰ درصد تعرفه اعمال کرده است.

 

‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین گفته است کشورش برای مقابله با باج خواهی آمریکا خیز برداشته است و به اقدامات مقابله جویانه اش در برابر واشنگتن افتخار می کند.

 

کارشناسان می گویند اقتصاد آمریکا هم شاهد پسرفت خواهد بود رشد تولید ناخالص داخلی این کشور نزدیک به نیم درصد کمتر خواهد شد و در دو سال آینده این رقم به ۱ درصد خواهد رسید.

 

نشریه هشدار داده است که در بدترین شرایط پیش بینی می شود جنگ تجاری دو کشور باعث بروز بحرانی بانکی و مالی در جهان مشابه بحران سال ۲۰۰۸ میلادی شود.
ایرنا

سیستم کوپنی توزیع کالاهای اساسی، راهکاری عملی به‌نفع قشرهای محروم جامعه

روزنامه اعتماد، ۱۵ شهریورماه، می‌نویسد: “روز گذشته محمد ‌باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس رفت تا در مورد طرح تأمین کالاهای اساسی به نمایندگان گزارش دهد که درنهایت نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی این طرح را از دستور کار مجلس خارج کردند.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, مقاله

بانک مرکزی اروپا: آمریکا بازنده اصلی جنگ تجاری‌ست که خود به راه انداخته

فرانس پرس گزارش داد: محققان بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا ظرف یک سال بیش از ۲ درصد کاهش خواهد یافت، اگر که واشنگتن یک جنگ تجاری را در سطحی گسترده در پیش بگیرد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

بستهٔ ارزی دولت، و قدرت خرید زحمتکشان

یک دلار آمریکا در هفته دوم شهریورماه به ۱۵ هزار تومان نیز رسید. رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تأثیرهای افزایش لگام گسیخته قیمت ارز بر معیشت زحمتکشان، اخیراً اعلام کرده بود: “نرخ کالاهای اساسی تا پایان فروردین‌ماه  ۹۸ بدون تغییر باقی خواهد ماند.”

ادامه

اقتصادی, ایران, کارگری, مقاله

کره جنوبی واردات نفت از ایران را بطور کامل متوقف کرده است

سخنگوی وزارت نفت گفت: کره جنوبی نخستین کشوری است که در پی اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، به طور کامل واردات نفت از ایران را قطع کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان