چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

عصبانیت آمریکا از تلاش اروپا برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران

وزیر امور خارجه امارات در اظهاراتی گفته است این کار اروپایی ها ممکن است منجر به کم اثر شدن تحریم های آمریکا شود.

 

دولتمردان آمریکا از تلاش اتحادیه اروپا و اعضای گروه ۴+۱ برای نجات برجام و فراهم کردن سازوکارهایی جدید برای ادامه تجارت با ایران علی‌رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا، به شدت انتقاد کردند.

 

به گزارش عصرایران وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ در اظهارنظرهایی از تصمیم کشورهای اروپایی در این زمینه انتقاد کردند.

 

دوشنبه گذشته نشست وزرای امور خارجه ایران و گروه ۴+۱ در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک برگزار شد و پس از آن در بیانیه‌ای دو طرف اعلام کردند مشغول بررسی ابعاد فنی سازوکار جدید اروپایی برای ادامه تجارت با ایران هستند.

 

اعلام این تصمیم خشم آمریکا را برانگیخته است به نحوی که “جان بولتون” مشاور امنیت ملی ترامپ با ادبیاتی عصبانی و خارج از عرف دیپلماتیک کشورهای اروپایی را تهدید کرد، به حسابشان خواهد رسید.

 

او دیروز در حالی که از سویی ادعا ‌کرد” اروپا ضعیف‌تر از آن است که بتواند کانال مالی با ایران ایجاد کند و آن‌ها بیش از آن که عمل کنند حرف می‌زنند.” اما از سوی دیگر نتوانست عصبانیت خود را از موضع کشورهای اروپایی پنهان کند و در اظهاراتی گفت آمریکا به حساب این کشورها خواهد رسید!

 

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز که حامی تشدید فشار علیه ایران است از این اقدام اروپایی‌ها انتقاد کرده و این کار آنها را باعث کم اثر کردن فشارهای تحریمی آمریکا علیه ایران دانسته است.

 

“انور قرقاش” در گفتگو با رویترز ضمن ابراز نگرانی در ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا برای فشار علیه ایران، گفته است: “ایرانی‌ها روی این (شکاف) حساب می‌کنند و شاید هم در حال تشدید شکاف بین واشنگتن و اروپایی‌ها هستند.”

 

 

موگرینی: ایجاد تشکیلات جدید مالی برای دور زدن تحریم های ایران

 

این کانال با اسم “سازمان اهداف متعدد” (اس پی وی) نام دارد و شرکت‌ها می‌توانند از طریق آن معاملات مالی با ایران را انجام دهند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا یک تشکیلات حقوقی جدیدی را با هدف ادامه بازرگانی و تجارت با ایران از جمله خرید نفت و دور زدن تحریم های آمریکا علیه تهران ایجاد می کند.

 

موگرینی این سخنان را در پایان نشست مشترک وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۴ مطرح کرد.

 

موگرینی با قرائت بیانیه گروه ۱+۴ توضیح داد: این کانال به شرکت های اروپایی این امکان را می دهد که تجارت با ایران را براساس قانون اروپایی ادامه دهد. همچنین شرکای دیگری در جهان نیز می توانند به این کانال اضافه شوند.

 

به نوشته منابع اروپایی، این کانال با اسم ” سازمان اهداف متعدد” (اس پی وی) نام دارد و شرکت ها می توانند از طریق آن معاملات مالی با ایران را انجام دهند.

 

موگرینی افزود: این کانال جدید طرف های اقتصادی که در حال تجارت با ایران هستند را مطمئن می کند که در حال بازرگانی قانونی با تهران هستند.

 

وی ادامه داد که این کانال تلاش می کند دستاوردهای اقتصادی ایران از برجام را حفظ کند.

 

دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام، تحریم های سابق علیه ایران را دوباره فعال کرده است. این اقدام باعث شده بسیاری از شرکت های خارجی، ایران را ترک کنند و آسیب های اقتصادی گسترده ای متوجه ایران شود.

 

ایران تلاش می کند از طریق این کانال جدید، بتواند صادرات نفتی خود را به کشورهای اروپایی و چین و دیگر مشتریان ادامه دهد و پول آن را دریافت کند.

 

همزمان دولت ترامپ قصد دارد از طریق تحریم های شدیدی، صادرات نفت ایران را به صفر برساند و مانع از ارتباطات بانکی و مالی بین المللی ایران شود.

بانک مرکزی اروپا: آمریکا بازنده اصلی جنگ تجاری‌ست که خود به راه انداخته

فرانس پرس گزارش داد: محققان بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا ظرف یک سال بیش از ۲ درصد کاهش خواهد یافت، اگر که واشنگتن یک جنگ تجاری را در سطحی گسترده در پیش بگیرد.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

بستهٔ ارزی دولت، و قدرت خرید زحمتکشان

یک دلار آمریکا در هفته دوم شهریورماه به ۱۵ هزار تومان نیز رسید. رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تأثیرهای افزایش لگام گسیخته قیمت ارز بر معیشت زحمتکشان، اخیراً اعلام کرده بود: “نرخ کالاهای اساسی تا پایان فروردین‌ماه  ۹۸ بدون تغییر باقی خواهد ماند.”

ادامه

اقتصادی, ایران, کارگری, مقاله

کره جنوبی واردات نفت از ایران را بطور کامل متوقف کرده است

سخنگوی وزارت نفت گفت: کره جنوبی نخستین کشوری است که در پی اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، به طور کامل واردات نفت از ایران را قطع کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان

عربستان و روسیه درخواست ترامپ را رد کردند

به گزارش افکارنیوز، عربستان سعودی، عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، و روسیه، بزرگترین تولیدکننده نفت غیراوپک روز یکشنبه درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تولید نفت خام خود را رد کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, عمان, کویت