افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

خروش مردم سوریه در محکومیت تصمیم ترامپ

امضای فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری اسراییل در جولان خشم شدید شهروندان سوری را به دنبال داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شهروندان سوری امروز سه شنبه در محکومیت اقدام خصمانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی در مناطق مختلف این کشور تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

 

بر اساس این گزارش صدها شهروندان سوری با برگزاری یک تجمع اعتراضی در حمص تاکید کردند که اقدام ترامپ نقض عرف ها و قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

 

شهروندان ساکن حمص همچنین بر حق سوریه در بازپس گیری سرزمین های اشغالی خود از طریق توسل به تمام راههای قانونی تاکید کردند و گفتند که جولان اشغالی سرزمینی عربی و متعلق به سوریه باقی می ماند و هیچ کشوری در دنیا حق تغییر وضعیت این منطقه را ندارد.

 

“عمر حوریه” دبیر حزب بعث سوریه در حمص طی سخنانی در این تجمع اعتراضی گفت: «ما امروز علیه اقدام ظالمانه ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن اشغالگری اسراییل در جولان قیام کرده‌ایم و این تصمیم رئیس جمهور آمریکا بیانگر کوچک شمردن قوانین بین‌المللی و زدن یک سیلی تحقیر آمیز به جامعه جهانی است.

 

اهالی السویداء: جولان بخشی از خاک سوریه است

 

از سوی دیگر صدها تن از ساکنان استان السویداء در محکومیت اقدام ترامپ در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

 

تظاهر کنندگان در حالی که پرچم سوریه را حمل می‌کردند بر مخالفت قاطعانه خود با تصمیم ترامپ تاکید کردند و گفتند که این تصمیم هیچ اعتباری ندارد و این حقیقت را که جولان اشغالی بخشی از خاک سوریه و جغرافیا و تاریخ آن است تغییر نمی‌دهد و جولان دیر یا زود به آغوش میهن باز می‌گردد.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که اقدام ترامپ وقاحت دولت آمریکا و جانبداری کامل آن از رژیم غاصب اسراییل را نشان می‌دهد.

 

شهروندان ساکن السویداء همچنین گفتند که تصمیم رئیس جمهور آمریکا نقش این کشور در بر هم زدن امنیت و صلح بین‌المللی و نادیده گرفتن حق ملت ها در مقاومت در برابر اشغالگری و آزادسازی سرزمین های اشغال شده را آشکار می‌کند.

 

“عامر العشی” استاندار السویداء تاکید کرد که حوادث و جنایت ها و تصممیات پی در پی برای منطقه توسط آمریکا چهره واقعی دولت زورگوی آمریکا که دستورات اسراییل را اجرا می کند نشان می‌دهد.

 

وی تاکید کرد که جامعه جهانی و همه قوانین بین‌المللی جولان را سرزمینی عربی و متلق به سوریه می‌دانند.

 

اهالی درعا: جولان به آغوش میهن باز می‌گردد

 

 

شهروندان ساکن استان درعا امروز با برگزاری یک تجمع اعتراضی در برابر ساختمان حزب البعث اقدام ترامپ درباره جولان را محکوم و تاکید کردند که جولان اشغالی به سوریه باز خواهد گشت.

 

شرکت کنندگان در این تجمع پرچمهای سوریه و فلسطین و بنرهایی در محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا را در دست داشتند.

 

“محمد خالد الهنوس” استاندار درعا طی سخنانی در این تجمع گفت که سوریه با تروریسم بین‌المللی و حامیان آن و در رأسشان آمریکا واسراییل مقابله کرده و موفق شده بر آنها پیروز شود.

 

وی تاکید کرد که جولان سرزمینی عربی و متعقل به سوریه است و ملت سوریه از ذره ای از خاک کشورشان کوتاه نخواهند آمد و جولان دیر یا زود به آغوش میهن باز می‌گردد.

 

حسین الرفاعی دبیر حزب البعث در استان درعا طی سخنانی در این تجمع گفت: «شهروندان از همه شهرها و شهرک‌های استان درعا اینجا تجمع کرده‌اند تا بر مخالفت قاطعانه خود با اقدام ترامپ و اصرارشان برای آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی تاکید کنند.

 

تاکید اهالی الحسکه بر عربی بودن جولان سوریه

 

شهروندان ساکن الحسکه در محکومیت اقدام ترامپ و برای تاکید بر هویت جولان سوریه در مقابل کاخ دادگستری تجمع کردند.

 

شرکت کنندگان در این تجمع بنرهایی همراه داشتند که بر روی آن عبارت هایی در محکومیت تصمیم اسراییل آمریکایی درباره جولان اشغالی نوشته شده بود.

 

“جاک سعید” رئیس اتحادیه مشاغل حرفه ای الحسکه طی سخنانی در این نشست گفت که جولان برای سوریه باقی خواهد ماند و تصمیم ترامپ هیچ ارزشی ندارد و جولان به سوریه باز خواهد گشت.

 

شهروندان ساکن القامشلی نیز با برگزاری یک تجمع اعتراضی تصمیم ظالمانه ترامپ در قبال جولان اشغالی را محکوم و تاکید کردند که این تصمیم جانبداری کامل آمریکا از رژیم نامشروع اسراییل را نشان می‌دهد.

 

اهالی القنیطره: تصمیم ترامپ باطل و غیراخلاقی است

 

اهالی استان القنیطره امروز سه شنبه با برگزاری یک تجمع اعتراضی در برابر ساختمان استانداری در شهر البعث تصمیم ترامپ درباره جولان را محکوم و بر همبستگی خود با ساکنان مقاوم این منطقه تاکید کردند.

 

“همام دبیات” استاندار القنیطره ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ تاکید کرد که واشنگتن برای ایجاد هرج و مرج در دنیا و غارت ثروت های ملت‌ها تلاش می‌کند.

 

خالد اباظه دبیر حزب البعث در قنیطره گفت که تصمیم ترامپ باطل و غیر اخلاقی است و اهالی جولان اشغالی هرگز از ذره ای از خاک سرزمین اشغالی خود کوتاه نخواهند آمد و دیر یا زود جولان را بازپس خواهند گرفت.

 

“شحاذه مرعی” رئیس شورای استانداری قنیطره گفت که تصمیم ترامپ وقاحت دولت آمریکا را که هیچ اهمیتی برای قطعنامه‌های بین المللی قائل نیست نشان می‌دهد.

تسنیم

مخالفت یکپارچه اتحادیه اروپا با تصمیم ترامپ در باره جولان

تمامی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ضمن مخالفت یکپارچه با شناسایی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی، اعلام کردند که از تغییر سیاست آمریکا در باره این بخش از خاک سوریه پیروی نخواهند کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

اعضای اروپایی شورای امنیت: جولان بخشی از خاک سوریه است

پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت که نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد را برعهده دارند، آشکارا با تصمیم دولت آمریکا در ارتباط با به ‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی‌های جولان مخالفت کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, فرانسه, فلسطین, کویت, لهستان

درخواست سوریه از شورای امنیت برای برگزاری نشستی درباره جولان

دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد زمانی را برای برگزاری نشست فوری با هدف بررسی وضعیت جولان اشغالی و اقدام اخیر دولت آمریکا علیه این منطقه تعیین کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا