گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

خروج ترامپ از قرنطینه و قانون‌شکنی تازه

ماجرای ترامپ و کرونا به ماجرایی پیچیده تبدیل شده؛ اعلام ابتلا به ویروس کرونا توسط ترامپ، بستری شدن در بیمارستان و اکنون حضور درجمع هوادارانش، سردرگمی درباره بیماری رئیس جمهوری آمر یکا را افزایش داده است، اما بسیاری از ناظران سیاسی نقض دستورالعمل های بهداشتی توسط وی را با دیده تردید نگاه می‌کنند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بسیاری از رسانه های آمریکایی به ویژه رسانه های لیبرال از بدو اعلام خبر ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ که این خبر تنها از طریق حساب توئیتر شخصی وی و نه بطور رسمی همچون صدور بیانیه کاخ سفید و یا سخنگوی دولت فدرال، اعلام شد، به دیده تردید نگریسته شد.

 

کارشناسان، ناظران و حتی متخصصان پزشکی روند سلامتی جسمانی ترامپ از روز جمعه تا روز یکشنبه را مبهم، پرسش برانگیز و اکنون آن را یک فریب و زیر پانهادن قوانین قرنطینه مربوط به کووید-۱۹ از سوی ترامپ می‌دانند.

 

نقض دستورالعمل‌های قرنطینه توسط ترامپ

 

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: ویدیویی از ترامپ انتشار یافته که وی در خیابان‌های اطراف بیمارستان والتر رید، محلی که در آن برای درمان ابتلا به ویروس کرونا ، سوار برخودرویی برای هواداران خود دست تکان می‌دهد.

 

«جیمز فیلیپس» از پزشکان بیمارستان والتر رید درباره این اقدام ترامپ به سی ان ان گفت: این نقض آشکار دستورالعمل‌های «مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری آمریکا» (CDC) می‌باشد.

 

این پزشک آمریکایی افزود: چه با ماسک و چه بدون ماسک قرار گرفتن درخودرویی که دیگر محافظان ترامپ نشسته اند کاری مخاطره آمیز بوده است، چراکه این ویروس از سوی فرد مبتلا در در محیط بسته این خودرو به گردش در آمده و دیگر افراد حاضر در آن نیز درمعرض خطر ابتلا به این ویروس قرار می‌دهد.

 

وی گفت: این افراد نیز مظنون آلوده شدن به کووید-۱۹ بوده و باید به مدت دوهفته در قرنطینه به سر برند.

 

پزشکان آمریکایی یاد می‌گیرند تا دروغ بگویند

 

«اریک تاپل» (Eric Topol) پزشک آمریکایی و متخصص قلب و عروق درباره وضعیت سلامتی ترامپ و آنچه که در چند روز اخیر در روند درمان وی شاهد بوده است، در توئیتی انتقادی نوشت: بسیار غم انگیز است که ببینیم پزشکان به دورغ گفتن آموزش می بیننند، البته که حقیقت درباره این طرز درمان بطور اجتناب ناپذیری برملاخواهد شد.

 

این متخصص قلب و عروق در ادامه این توئیت انتقادی نوشت: ما متوجه تناقض گویی تیم پزشکی بیمارستان والتر رید در کنفرانس‌های خبری در ارتباط با وضعیت سلامتی رئیس جمهوری آمریکا شده‌ایم.

 

«دگزامتازون» وضعیت بیمار کرونا را وخیم‌تر می‌کند

 

تاپل در همین حال درباره مجموعه داروهایی که تاکنون به ترامپ در این بیمارستان داده شده به سی ان ان گفت: بسیار دشوار است که وضعیت سلامتی ترامپ را تحلیل کنیم، چراکه واقعیت را نمی دانیم، باید اطلاعات را به مانند قطعات یک پازل گردآوری کرده و در کنار یگدیگر قرار دهیم.

 

این متخصص قلب و عروق در ادامه به سی ان ان گفت: آنچه که می‌دانیم این است که وضعیت ترامپ در روز جمعه (۱۱ مهرماه ۹۹) به شدت وخیم و سطح میزان اکسیژن خون وی افت کرده بود.

 

تاپل افزود: مجموعه اقدامات پزشکی صورت گرفته و دارویی که به ترامپ داده شده برای فردی که در شرایط وخیم به سر می‌برد انجام می‌شود.

 

تاپل ادامه داد: اما درباره تجویز داروی «دگزامتازون» (dexamethasone) به ترامپ از سوی تیم پزشکی بیمارستان والتر رید، باید بگویم که این دارو بر سیستم ایمنی فرد تاثیر می‌گذارد و برای بیماری که به کووید-۱۹ مبتلا است می‌تواند وضعیت وی را وخیم کند.

 

پیام‌های ضد و نقیض کاخ سفید به بیرون

 

سی ان ان گزارش داد: اکنون پزشکان بیمارستان والتر رید از بهبودی وضعیت سلامتی ترامپ خبر می‌دهند بطوریکه انتظار می رود وی روز دوشنبه (امروز) از بیمارستان خارج شود، روند ابتلا به بیماری و درمان وی برای آمریکایی ها بسیار پرسش برانگیز شده است.

 

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: درباره وضعیت سلامتی ترامپ نیز پیام های متناقضی از کاخ سفید به بیرون ارسال می‌شود.

 

پلوسی: درجریان وضعیت سلامتی ترامپ قرار نگرفته‌ام

 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان که بنابر قانون اساسی آمریکا پس از معاون رئیس جمهوری آمریکا دومین مقام جایگزین در این منصب در شرایط اضطراری سیاسی در آمریکا به شمار می‌رود، از زمان ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ تاکنون از سوی کاخ سفید در جریان وضعیت سلامتی ترامپ قرار نگرفته است.

 

پلوسی ساعاتی پیش در ویژه برنامه «رو در رو با کشور» شبکه خبری «سی بی اس» گفت: ما اطلاعاتمان را از طریق افرادی که در رسانه‌ها هستند بدست می‌آوریم.

 

دروغگوی سریالی کاخ سفید

 

تارنمای خبری لیبرال لس آنجلس تایمز درباره خبر ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ نوشت: در عرض چندساعت خبری که ترامپ آن ر ا از طریق حساب توئیتر خود منتشر کرد، عرصه سیاسی و کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا را تکان داد. بسیاری از رسانه‌های «لیبرال» در آمریکا با دیده تردید به این خبر نظر افکندند و از خود می پرسیدند: “دروغگوی سریالی کاخ سفید راست می‌گوید؟”

 

رادیو دالاس: این یک حقه سیاسی است

 

رادیوی «کی.کی.دی.ای» (KKDA) شهر دالاس ایالت تگزاس نیز در روزهای اخیر و در واکنش به خبری که ترامپ آن را درباره ابتلای خود به کووید-۱۹ نشر داده بود، گفت: چه کسی می‌داند که وی راست می‌گوید، این می‌تواند یک حقه سیاسی باشد.

 

ترامپ یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

 

ترامپ بامداد دوشنبه با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که قصد دارد هوادارانش را که در بیرون بیمارستان تجمع کرده‌اند شگفت‌زده کند.

 

وی در این ویدئو با بیان اینکه پس از ابتلا به کرونا در «یک مدرسه واقعی» درباره این بیماری چیزهای زیادی فراگرفته، گفت که قصد دارد برای دیدار با هوادارانش به خارج از بیمارستان برود.

 

تارنمای خبری بلومبرگ نیز گزارش داد: کاروان خودروی حامل ترامپ و خودروهای همراه در خارج از بیمارستان دیده شده است که از مقابل هواداران او عبور کرده و به مقصد نامشخصی می‌روند، هنوز مشخص نیست که آیا پزشکان ترامپ با این اقدام او مخالفت کرده‌اند یا رییس جمهوری آمریکا بدون توجه به نظر پزشکان تصمیم به خروج از بیمارستان با وجود ابتلا کرونا و دیدار با هوادارانش گرفته است.

 

پزشک کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که او در حال بهبودی است و در صورت تداوم همین روند تا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بیمارستان مرخص شده و به کاخ سفید خواهد رفت.

 

«شان کانلی» با بیان اینکه ترامپ برای جلوگیری از التهاب دارو مصرف می‌کند، تاکید کرد: رییس جمهوری آمریکا در طول دوره بستری مانند هر بیمار دیگری در روند بهبود دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است.

 

وی گفت: سطح اکسیژن خون ترامپ از زمان تشخیص کووید۱۹ در او تاکنون دو بار دچار افت شده و تیم پزشکی او برای کنترل التهاب از داروی دگزامتازون استفاده کرده‌اند.

 

انتخابات آمریکا اگرچه در برخی ایالت‌ها آغاز شده است اما روز ۱۳ آبان ماه روز رسمی انتخابات اعلام شده است. دونالد ترامپ از طرف حزب جمهوریخواه و جو بایدن از طرف حزب دموکرات نامزدهای اصلی این رقابت‌ به حساب می‌آیند.

آیا ارتش آمریکا برای سقوط دولت ترامپ درصورت مرگ او برنامه‌ریزی کرده است؟

چند ماه پیش که شیوع بیماری کرونا آغاز شده بود مجله نیوزویک گزارش داده بود ارتش آمریکا در حال انجام برنامه‌ریزی‌هایی فوق‌سرّی برای رویدادهایی احتمالی است که ممکن است به سقوط دولت آمریکا منجر شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

سندرز؛ مردم در مناظره دیدند ترامپ خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

یک سناتور آمریکایی در واکنش به اولین مناظره انتخاباتی امسال، رئیس جمهور این کشور را نژادپرست، دچار دگرهراسی و خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر