افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

حزب کمونیست عراق: خشونت و تیراندازی به مردم تا کی باید ادامه یابد؟

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق در اطلاعیه ای که به تاریخ شنبه ۲۵ ژانویه منتشر کرده نسبت به گسترش خشونت توسط نیروهای دولتی عراق ابراز نگرانی کرده و از کشته شدن یکی از اعضای خود در جریان تیراندازی ها خبر داده است.

 

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق در اطلاعیه ای که به تاریخ شنبه ۲۵ ژانویه منتشر کرده نسبت به گسترش خشونت توسط نیروهای دولتی عراق ابراز نگرانی کرده و از کشته شدن یکی از اعضای خود در جریان تیراندازی ها خبر داده است. دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق خواسته است که دولت جدید با انتخابات آزاد و از میان کسانی برگزیده شود که دستشان به خون مردم آغشته و به فساد اقتصادی آلوده نباشد.

 

متن این اطلاعیه را در زیر می‌خوانید:

 

در روز های گذشته خشونت نیروهای امنیتی عراق علیه تظاهرکنندگان و معترضین بطور محسوسی افزایش یافته است. بطوریکه در بغداد و چند شهر دیگر موجب کشته شدن ده ها شهروند و مجروح شدن تعداد زیادی از آنها شده است.

 

نیروهای امنیتی عراق در اقدام اخیر خود، علاوه بر تیراندازی‌های هدفمند علیه تظاهر کنندگان و کشتار آنها، روز گذشته به گردهمایی‌های تظاهر کنندگان در شهرهای بغداد و بصره حمله ور شده و چادرهای محل تجمع را به آتش کشیدند، تا با اینکار به اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان، با خشونت پایان دهند.

 

بی اعتنایی و بی توجهی حکومت عراق به خواست های بر حق مردم، که ما بارها برآن تاکید داشته و داریم، در این روز ها انگیزه ای بوده است برای معترضین که در گامهای بعدی خود با وجود از کنترل خارج شدن اعتراضات، از بروز خشونت جلوگیری کنند.

 

فهد العیاوی

 

ادامه خشونت، کشتار معترضین، ربودن، دستگیری و قتل آنها نقض دائمی آزادی عقیده و بیان در آخرین گام خود موجب قربانی شدن جوان ۲۳ ساله، فهد العیاوی عضو حزب کمونیست عراق شد. وی دیروز در شاهراه محمد القاسم در حالی که میخواست به دوستان تظاهر کننده غذا و آب برساند، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

مقامات مسئول و تصمیم گیرنده باید بلادرنگ با کنترل اوضاع، نسبت به خواست های شهروندان و مطالبات آنها واکنش مناسب نشان دهند. دولت جدید باید با توجه به منافع ملی و در نظر گرفتن حقوق همه شهروندان و فاصله گرفتن از تبعیض و فساد اقتصادی تشکیل شود. دولتی بر پایه انتخابات آزاد و تشکیل یک کمیسیون واقعا غیر وابسته، که دستهایش به تبعیض و سهمیه بندی قدرت و فساد و به خون شهروندان آغشته نباشد.

 

ما ضمن ادای احترام به قربانیان بیگناه تظاهرات اخیر، خواستار آزادی فوری دستگیر شدگان و دلجوئی از مجروحان و غرامت به مصدومان هستیم و بر آن تاکید می‌ورزیم.

اخبار روز

العرب: سفرهای پی‌در‌پی بن علوی به تهران برای احیا کانال‌های ارتباطی بین ایران و آمریکاست؟

ایران و پادشاهی عمان، سفر یوسف به علوی به تهران را تحت این عنوان معرفی کرده اند:«بررسی روابط دو جانبه و شرایط منطقه؛ بویژه امنیت دریانوردی در تنگه هرمز».

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عمان

همبستگی مردم ونزوئلا با مردم ایران و انتقاد از تهدیدهای جنگ‌طلبانه آمریکا

نمایندگان جنبش‌های اجتماعی و سیاسی ونزوئلا و هیات‌های سیاسی جهان که پیشتر در همایش جهانی مبارزه با امپریالیسم شرکت کرده بودند، روز شنبه پنجم بهمن‌ماه در میدان ونزوئلانا گردهم آمدند و با اعلام همبستگی با مردم ایران برای حفظ صلح، به تهدیدهای جنگ‌طلبانه آمریکا اعتراض کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ونزوئلا