چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

حزب سبز اسکاتلند خواستار خروج این کشور از قیمومیت انگلیس شد

یکی از احزاب اسکاتلند خواستار خروج این کشور از قیمومیت انگلیس و انتخاب رئیس این کشور توسط شهروندان اسکاتلندی شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ «پاتریک هاروی» از رهبران حزب سبز اسکاتلند خواستار پایان سلطه خاندان سلطنتی انگلیس بر این کشور شد.

 

وی طی بیانیه‌ای گفت که در پی رسوایی اخیر در خاندان سلطنتی انگلیس، اسکاتلند باید از بریتانیا خارج شده و به یک جمهوری تبدیل شود.

 

این سیاستمدار اسکاتلندی گفت: «افشاگری‌های چند روز اخیر و دیگر رسوایی‌ها سوالات جدی را درباره رویکرد و ارزش‌های خاندان سلطنتی بوجود آورده است».

 

وی اضافه کرد که رویدادهای اخیر این موضوع را یادآوری می‌کند که پادشاهی دیگر تاریخ گذشته شده و نهادی بی‌اعتبار و کاملا غیر دموکراتیک است.

 

هاروی ادامه داد در صورتی که اسکاتلند بتواند رئیس خود را انتخاب کند، اوضاعش بهتر خواهد بود.

 

«مالکون تورنبال» نخست وزیر سابق استرالیا نیز چند روز پیش در واکنش به مصاحبه اخیر شاهزاده هری و همسرش «مگان مارکل»،‌ بار دیگر خواستار قطع روابط قانونی با خاندان سلطنتی انگلیس شد.

 

افشاگری مارکل در زمینه فکر کردن به خودکشی، رفتارهای نژادپرستانه علیه او و پسرش که سال پیش به دنیا آمده است و آزاردهنده و ملال آور توصیف کردن زندگی در قصر سلطنتی انگلیس از سوی وی موجی از واکنش‌ها را در انگلیس و رسانه‌های غربی برانگیخته است.

 

پرنس هری نیز که مدتهاست تماس‌های خود با پدرش را قطع کرده است، شرایط خود را تا «مرز فروپاشی» توصیف کرده است.

 

شاهزاده هری، پدرش پرنس چارلز که وارث ملکه است و برادر بزرگترش ویلیام را متهم کرد که در دام کنوانسیون‌ها و قواعد حاکم بر کاخ باکینگهام گرفتار شده‌اند.

 

مارکل که دو رگه و مادرش سیاه پوست است در این مصاحبه شرایط زندگی در قصر را بسیار دشوار و خود را برای زندگی در آن ساده لوح و کم تجربه خوانده است.

 

مارکل در بخشی از مصاحبه خود گفته: «به نقطه‌ای رسیده بودم که دیگر نمی‌خواستم زنده باشم». او می‌گوید که از اداره منابع انسانی کاخ تقاضای کمک کرده ولی به او گفته شد که هیچ کاری نمی‌توانند بکنند.

سوژه کاریکاتور جنجالی جدید مجله شارلی ابدو، این بار به ملکه انگلیس اختصاص داشت

اقدام تازه مجله فرانسوی شارلی ابدو جنجال‌برانگیز شد. این مجله در کاریکاتوری روی جلد خود از ملکه انگلیس و عروسش مگان مارکل، ملکه را با پلیس نژادپرست امریکایی مقایسه کرده است.

ادامه

انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

افزایش درخواست‌ها از کشورهای مشترک‌المنافع؛ “سلطنت را ملغی کنید” + فیلم

به دنبال مصاحبه جنجالی پسر ولیعهد بریتانیا و همسرش و با افزایش درخواست‌ها از کشورهای مشترک‌المنافع برای حذف الیزابت دوم به عنوان رئیس کشور، نخست‌وزیر نیوزیلند گفت بعید است که کشورش به جمهوری تبدیل شود.

ادامه

انگلستان, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, نیوزلند