ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

جرمی کوربین از مخالف نظام سرمایه‌داری تا اتهام جاسوس چکسلواکی از سوی محافظه‌کاران

اتهام جاسوس بودن رهبر حزب کارگر انگلیس برای چکسلواکی تازه‌ترین رهیافتی است که از سوی جناح راست برای پنهان کردن ضعف دولت محافظه‌کار «ترزا می» مورداستفاده قرارگرفته است.

 

روزنامه زرد سان هفته گذشته جزئیات سندی را منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد جرمی رهبر حزب کارگر انگلیس در دهه ۸۰ میلادی با یک مأمور اطلاعاتی چکسلواکی سابق به نام جان سارکوزی در ارتباط بوده است. به گفته این روزنامه، نام مستعار جرمی کوربین ‘کوب’ بوده و تاکنون چندین مرتبه با سارکوزی که در پوشش دیپلمات چکسلواکی در لندن اقامت داشته دیدار کرده است.

 

سان ادعا کرده که دیدگاه مشترک کوربین و دولت چکسلواکی علیه نظام سرمایه‌داری، سبب شکل‌گیری این رابطه شده و رهبر پیشین حزب کارگر که در آن زمان نماینده مجلس انگلیس بود، اطلاعات محرمانه‌ای را در رابطه با فعالیت سازمان‌های جاسوسی انگلیس ازجمله «ام ای ۶» و «ام ای ۵» را از این طریق به دولت چکسلواکی فروخته است.

 

این خبر به‌شدت در رسانه‌های دست راستی انگلیس طی روزهای اخیر بازتاب داشت و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس از جرمی کوربین خواسته تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با گذشته خود افشا کند. «بن بردلی» یک نماینده حزب محافظه‌کار نیز در توئیتر ضمن بازنشر اتهام علیه کوربین وی را جاسوس کمونیست‌ها خواند.

 

بااین‌حال کوربین روزگذشته ( سه شنبه ) طی اظهاراتی در کنفرانسی در لندن چنین اتهاماتی را تکذیب کرد و از بردلی خواست تا رسماً از وی عذرخواهی کند. یک سخنگوی حزب کارگر نیز اعلام کرده است: جرمی کوربین نه جاسوس، نه مأمور و هیچ همکاری با سرویس اطلاعات دولت سابق چکسلواکی نداشته است. اتهام دیدار جرمی کوربین با جان سارکوزی در ۳۰ سال گذشته غلط است و هیچ اعتباری ندارد.

 

این برای اولین بار نیست که جرمی کوربین از زمان تصدی رهبری حزب کارگر هدف اتهامات مختلف از سوی گروه‌های جناح راست و طیف سنتی قرار می‌گیرد. حمایت از حماس، همسو بودن با تروریست‌ها و یهودستیزی ازجمله اتهاماتی است که از دو سال گذشته علیه وی واردشده اما هیچ‌کدام به سرانجام نرسیده است.

 

هرچند دیدگاه چپ جرمی کوربین در مخالفت با نظام سرمایه‌داری بر کسی پوشیده نیست اما همین مواضع او سبب شده تا وی را به شخصیتی محبوب در میان قشر جوان و نیز عامه مردم انگلیس و از سویی تهدیدی برای امنیت طبقه حاکم مبدل سازد.

 

به‌رغم اینکه حزب جرمی کوربین در انتخابات ژوئن گذشته انگلیس به پیروزی نرسید اما او توانست با حمایت گسترده طبقه عوام، آرای حزب محافظه‌کار را به میزان زیادی به سمت حزب خود متمایل سازد و بدین ترتیب «ترزا می» اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس را از دست داد.

 

ترزا می که پس از کناره‌گیری دیوید کامرون ازنخست وزیری انگلیس در ژوئن سال ۲۰۱۶ سکان دولت را به دست گرفت، به‌شدت نیازمند کسب اعتبار از سوی افکار بود و بدین‌جهت طرح برگزاری انتخابات سراسری پارلمانی را در ژوئن گذشته مطرح کرد. او برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این انتخابات ناکام مانده و اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان را از دست داد و مجبور شد تا با حزب دمکراتیک وحدت طلب ایرلند ائتلاف کند.

 

سیاست‌های امروز حزب محافظه‌کار، فارغ از دستور کار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برگرفته از مانیفست‌هایی است که حزب کارگر در حمایت از طبقه عوام مطرح می‌کند. آخرین سخنرانی ترزا می درباره کاهش شهریه دانشگاه‌های انگلیس یکی از مسائلی است که حزب کارگر از زمان روی کار آمدن جرمی کوربین مطرح ساخته است.

 

ناظران بر این باورند که حلقه جناح راست انگلیس، گفتمان اصلی کشور را به حزب کارگر باخته و تنها رهیافت نجات خود را در متهم کردن اردوگاه رقیب می‌داند؛ اتهاماتی که حتی در اثبات آن عاجز است و صرفاً به شوهای تبلیغاتی روزنامه‌های زرد محدود می‌باشد.

ایرنا

هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به بروز جنگ‌های جدید

وولفگانگ ایشینگر نسبت به بروز جنگ‌های جدید در جهان هشدار داد. رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که احتمال بروز این جنگ‌ها از ده‌ها سال پیش تاکنون تااین حد زیاد نبوده و یکی از دلایل آن عدم اعتماد روسیه و آمریکا به یکدیگر است.

ادامه

المان, جهان, خبر, سیاسی

هزاران معترض ضدفاشیست روز شنبه در شهرهای مختلف ایتالیا تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازماندهان این تظاهرات اعلام کردند که پس از دعوت سازمان های مردم نهاد، اتحادیه ها، گروه های سیاسی چپگرا و سازمان های ضدفاشیستی، حدود ده تا سی هزار نفر روز شنبه در این تظاهرات شرکت کردند.

ادامه

ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر

پلیس اسرائیل خواستار محاکمه نتانیاهو شد

به گزارش شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل، پلیس “اسرائیل” خودش را آماده انتقال پرونده‌های تحقیق درباره نتانیاهو و اتهامات فساد مالی وارده علیه او به دفتر دادستانی کل کرده است و قرار است اوایل هفته آینده این پرونده‌ها را به همراه توصیه‌های ارائه شده مبنی بر لزوم محاکمه نتانیاهو، به دادستانی کل تحویل دهد.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فساد