نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

نشست گروه‌های فلسطینی برای ایجاد رهبری واحد در جهت مقابله با معامله قرن

تشکیل کمیته رهبری واحد و فعال کردن سازمان آزادیبخش فلسطین برای مقابله با معامله قرن و خنثی کردن توطئه برنامه آمریکایی – اسرائیلی عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل از مهمترین موضوعات نشست عصر امروز (پنجشنبه) گروه ها و جناح های فلسطینی در بیروت است.

 

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی “رای الیوم” در گزارشی با اشاره به نشست عصر امروز مسئولان جناح‌ها و گروه‌های مبارز فلسطینی در بیروت نوشت: در این راستا رهبران جناح‌های فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به مسئولیت”اسماعیل هنیه” رئیس دفتر این جنبش، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، معاون دبیرکل جبهه مردمی و معاون دبیر کل جبهه دموکراتیک فلسطین روز گذشته وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.

 

بر اساس اعلام منابع فلسطینی شرکت کننده، این نشست با سخنرانی “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای روسا و نمایندگان جناج‌ها و گروه‌های فلسطینی آغاز خواهد شد و سپس پشت درهای بسته ادامه خواهد یافت.

 

منابع فلسطینی شرکت کننده گفتند که آشتی بین فتح و حماس، پیشنهاد تشکیل کمیته رهبری متشکل از همه جناح‌ها برای اتخاذ موضعی واحد برای مقابله با معامله قرن و بحث در مورد فعال‌سازی سازمان آزادیبخش فلسطین از جمله مهمترین برنامه‌های این نشست خواهد بود.

 

“انور رجا” یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین به “رای الیوم” گفت: آنچه برای ما مهم است، ایجاد مکانیزمی برای پایان دادن به وضعیت تفرقه و روند پیشرفت وضعیت سازمان آزادیبخش در یک برنامه سیاسی که مبتنی بر لغو به رسمیت شناختن اسرائیل باشد.

 

وی افزود: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که نظام رسمی عرب در حال فراهم کردن زمینه‌ای برای سازمان آزادیبخش است که در آن اصطلاح آزادسازی از بین می‌رود و رهبری جدیدی مطابق با روند معامله قرن بر راس آن قرار می‌گیرد.

 

رجا ادامه داد: شایسته است که امروز فلسطین موضع متحدی که منجر به برگزاری کنفرانس شورای ملی فلسطین و یک سری کنفرانس‌های اساسی قبل از به پایان رسیدن سال شود تا سازمان آزادیبخش از به رسمیت شناختن اسرائیل عقب‌نشینی کند.

 

وی با بیان اینکه جلسه امروز بسیار مهم است، افزود: اگر این نشست فلسطینی مهم نبود بسیاری از طرف‌ها تلاش نمی‌کردند که از تشکیل آن جلوگیری و مانع آن شوند.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در بهمن سال گذشته پس از گمانه زنی‌های بسیار به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر اسرائیل در کاخ سفید حاضر شد و از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد، موضوعی که با واکنش منفی بسیاری از کشورها و چهره‌‌های خارجی مواجه شد و بسیاری یا با دیده تردید به آن نگریستند یا با آن مخالفت کردند.

 

رییس جمهوری آمریکا که این روزها خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌بیند، در این طرح علاوه بر تایید اشغالگری اسرائیل، از فلسطینی‌ها خواسته که به این طرح بپیوندند و از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند؛ سخنانی که مورد تایید نتانیاهو نیز قرار گرفت و از ترامپ به عنوان بهترین دوست اسرائیل نام برد.

 

این طرح شهر بیت‌المقدس را پایتخت یکپارچه اسرائیل می‌داند و بر اساس بندهای آن همچنین ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط اسرائیل اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک‌های اسرائیلی ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود و پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دایم بگیرند.

رسانه‌های آلمانی: راه فشار آمریکا علیه ایران مسدود شد

رسانه‌های آلمانی اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل در ممانعت از تلاش بیشتر آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به منزله توقف این تلاش‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل دانستند.

ادامه

المان, امریکا, اندونزی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, مذاکرات اتمی

تلویزیون چین سیاست آمریکا در خاورمیانه را فاجعه‌بار توصیف کرد

«سی. سی. تی. وی» تلویزیون دولتی چین با انتشار مطلبی، سیاست دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در خاورمیانه را فاجعه بار توصیف کرد و آن را نمونه‌ای از گسستگی و یکجانبه گرایی این کشور در جهان دانست.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین

دست رد محمود عباس به سینه پمپئو

” مایک پمپئو ” وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی از ” محمود عباس ” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در اجلاس به اصطلاح ” صلح خاورمیانه ” که قرار است توسط آمریکا در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار شود ، دعوت کرد، اما با دست رد ... دست رد محمود عباس به سینه پمپئو

ادامه

اردن, اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, مراکش, مصر

بازی خطرناک دونالد ترامپ با آتش در خاورمیانه

جبههٔ دموکراتیک صلح و برابری (هَداش) و حزب کمونیست اسرائیل توافق‌نامهٔ عادی‌سازی روابط امارات متحد عربی و اسرائیل به میانجیگری آمریکا را محکوم  کردند. 

ادامه

اتحادیه عرب, اردن, اسراییل, امارات, امپریالیسم, امریکا, ایران, بحرین, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, مصر