افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

تظاهرات هزاران لبنانی در صیدا و طرابلس

هزاران لبنانی‌ در طرابلس و صیدا مجددا علیه نظام حاکم این کشور تظاهرات کرده و برخی گروه‌های فعال در اعتراضات خواهان مشارکت در تظاهرات “یکشنبه وحدت” در بیروت شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران لبنانی بار دیگر شامگاه شنبه علیه طبقه حاکم و فاسدان در کشورشان در طرابلس تظاهرات کردند و خواستار برگزاری تظاهرات امروز (یکشنبه) برای تسریع روند تشکیل دولت شدند.

 

طبق این گزارش، شهروندان معترض از مناطق مختلف لبنان به طرابلس آمده بودند.

 

در همین راستا، رغید شهیّب ۳۲ ساله که از شهر “عالیه” به طرابلس آمده بود، خطاب به اهالی طرابلس گفت: به اینجا آمدم تا از شما حمایت کنم، زیرا تنها شما هستید که همچنان انقلاب را حفظ کرده‌اید.

 

وی افزود: ما با شما هستیم و اگر روز روی زمین نباشیم قلباً از شما حمایت می‌کنیم.

 

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که هزاران معترض لبنانی با تجمع در میدان “النور” طرابلس پرچم کشورشان را به احتزاز درآوردند و سرود ملی لبنان را سر دادند.

 

طبق این گزارش، در جریان تظاهرات همچنین بررسی‌های سیاسی و گفت‌وگوهایی میان استادان دانشگاه و دانشجویان انجام شد.

 

همچنین، لیلا الفضل ۵۰ ساله که از شهر شیعه نشین النبطیه در جنوب لبنان به طرابلس آمده بود، ضمن اعلام حمایت از معترضان، تأکید کرد: ما احساس می‌کنیم که ملت یک روح واحد هستند و خواسته‌ها، درد و رنج و امید واحدی برای زندگی کردن به دور از تحقیر و ذلت دارند.

 

شهروندان لبنانی شامگاه گذشته در شهر صیدا نیز تظاهرات کردند.

معترضان در میان استقرار گسترده نیروهای ارتش در چهارراه “ایلیا” در صیدا تجمع کردند و همین مساله منجر به مسدود شدن این چهارراه شد.

 

شهروندان لبنانی علی‌رغم بارش باران در مناطق “باب التبانه”، “الزاهریه”، “السویقه” و “الجسرین” راهپیمایی کردند و با در دست داشتن پرچم کشورشان خواستار مقابله با فساد در لبنان شدند.

 

معترضان لبنانی همچنین خواستار برگزاری تظاهرات “یکشنبه وحدت” در میدان الشهدا در بیروت شدند.

 

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حامیان حزب “جریان آزاد ملی” امروز برای برگزاری تظاهرات در حمایت از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مسیر کاخ ریاست جمهوری آماده می‌شوند.

 

روزنامه النهار نیز در این باره نوشت، بیانیه هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که منتشرکنندگان این بیانیه‌ها خواستار برگزاری تظاهرات تحت عنوان‌های مختلف؛ ازجمله “یکشنبه فشار” و “یکشنبه وحدت” شدند.

 

طبق گزارش النهار، این تظاهرات قرار است که در سراسر لبنان برگزار شود و هدف از آن درخواست برای تشکیل یک دولت “مستقل و توانمند” است.

ایسنا

نشتال اینترست؛ شرکای استراتژیک آمریکا خواهان مصالحه با ایران هستند

نشنال اینترست در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: شرکای استراتژیک ایالات متحده در منطقه – عربستان سعودی و امارات متحده عربی – اکنون خواهان مصالحه و دوستی با ایران شدند و دیگر به ترامپ اعتماد ندارند. چرا که می‌دانند اقدامات تحریک آمیز علیه ایران می‌تواند بسیار خطرناک باشد

ادامه

المان, امارات, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

تلاش آمریکا برای احداث سه پایگاه نظامی جدید در شمال شرقی سوریه

بر اساس برخی گزارش ها، آمریکا به دنبال ساخت ۳ پایگاه نظامی جدید در شمال شرقی سوریه است. «دونالد ترامپ» پیشتر اعلام کرده بود که بخشی از نظامیان آمریکایی برای محافظت از میادین نفتی سوریه در این کشور باقی می‌مانند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

تظاهرکنندگان اکثر خیابان‌های بغداد را بستند/ بسته‌شدن راه‌ها و پل‌ها با شروع نافرمانی‌ مدنی

یک منبع امنیتی عراق صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد، تظاهرکنندگان مسیرهای اکثر خیابان‌های بغداد، پایتخت را بسته و خواستار نافرمانی مدنی سراسری شدند. از طرفی تظاهرکنندگان جاده اصلی بین بغداد و ذی قار و نیز استان واسط را بستند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

قلیچداراوغلو: ترکیه تنها از طریق آشتی با دمشق می‌تواند از شر تروریسم رها شود

رهبر حزب اپوزیسیون “مردم جمهوری خواه” ترکیه با اشاره به اینکه اردوغان از تجربه‌های شکست خورده‌اش در سوریه درس عبرت نمی‌گیرد تاکید کرد: ترکیه تنها از طریق آشتی با دمشق می‌تواند از شر تروریسم رها شود.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه