بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

تست کرونای ۱۹ هزار کارگر آمازون مثبت شد

آمازون فاش کرد تاکنون تست ویروس کرونا ۱۹ هزار و ۸۱۶ هزار کارگر این شرکت مثبت اعلام شده است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از انگجت، شرکت آمازون به تازگی اطلاعات جدیدی درباره تعداد کارگرانی که تست کووید۱۹ آن‌ها مثبت شده، منتشر کرده است.

 

البته شرکت‌های بزرگ آمریکایی به طور معمول این نوع اطلاعات را منتشر نمی‌کنند.

 

به گفته این شرکت فناوری در بازه یک مارس تا ۱۹ سپتامبر، بین یک میلیون ۳۷۲ هزار کارگر که در انبارها یا برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods کار می‌کنند، ۱۹ هزار و ۸۱۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

البته آمازون از مدت‌ها قبل با شیوع کووید۱۹ در انبارهای خود دست و پنجه نرم می‌کند. این حالی است که از ماه مارس تاکنون بیماری مذکور حداقل در ۹ انبار آمازون در آمریکا شیوع یافته است.

 

در همین راستا آمازون اعلام کرد روزانه هزاران تست تشخیص کووید۱۹ انجام می‌دهد و تصمیم دارد تا ماه نوامبر روزانه ۵۰ هزار تست در ۶۵۰ واحد خود انجام دهد.

 

در آغاز همه گیری ویروس کرونا، چند مورد شیوع کووید ۱۹ در واحدهای آمازون این شرکت تا تحت فشار قرار داد تا اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی و تست وسیع کووید۱۹ را اجرا کند. این شرکت متخصصان آزمایشگاهی استخدام کرد تا آزمایشگاهی در آمریکا بسازند و به این ترتیب از ذخیره تست عمومی استفاده نکند.

 

البته آمازون اعلام کرد آمار کارگران مبتلا به کووید۱۹ در انگلیس را فاش نمی‌کند. آمازون در این کشور ۵۰ واحد و بیش از ۴۰ هزار کارگرثابت دارد.

در سرمایه‌داری نولیبرال «بازار کار» افسانه‌ای بیش نیست! قراردادهای دسته‌جمعی تنها راه مهار استثمار وحشیانه است!

پروفسور کیث ایوئینگ (استاد دانشگاه کینگز لندن) و قاضی عالی‌رتبه، جان هندی، که در رابطه با مفهوم کار در جامعه‌های سرمایه‌داری تحقیقات وسیعی داشته‌اند، در این مقاله توضیح می‌دهند که در سیستم “بازار آزاد” هیچ‌گونه “بازار کار” ساده‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, کارگری, هندوستان

کرونا بیش از ۱ میلیارد شغل را ازبین می‌برد/ افت ۱۱درصدی درآمد کارگران

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد که تنها ۴۹۵ میلیون شغل در سه ماهه دوم سال جاری از میان رفته‌اند. بر مبنای این گزارش در ۹ ماه پایانی سال، بیش از ۱ میلیارد شغل از دست می‌روند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بین‌المللی کار, کارگری

تحوّلات نگران کننده در بلاروس

نیروهای مترقی جهان با هرگونه مداخلهٔ خارجی در بلاروس مخالف‌اند. تنها مرجع قانونی و صلاحیت‌دار در مورد تعیین آیندهٔ حاکمیت سیاسی بلاروس فقط مردم این کشورند!

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, اوکراین, بالکان, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, فاشیسم, کارگری, لهستان, لیتوانی, مقاله, ناتو

انتقاد سندرز از نظام سرمایه‌داری آمریکا در دوران کرونا

برنی سندرز کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه از نظام سرمایه‌داری این کشور انتقاد کرد و گفت: در حالیکه ۴۰ میلیون آمریکایی با خطر بی‌خانمان شدن مواجه هستند، وال استریت از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فقر, کارگری