حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع چهار روزه کارگران هفت‌تپه مقابل ساختمان مدیریت برای مطالبات صنفی

برخی منابع کارگری در شوش به ایلنا گفتند: از چهار روز پیش تعداد زیادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با همراهی کارگران بخش کشاورزی مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع برای وصول مطالبات صنفی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند. این اعتراضات امروز یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) نیز ادامه داشت.

 

به گفته یکی از کارگران معترض، تعداد تجمع‌کنندگان که در اصل کارگران رسمی و روزمزدی شاغل در بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع هستند؛ تا ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود.

 

وی افزود: کارگران مجتمع هفت تپه دست‌کم ۲ تا ۳ ماه مزد معوقه طلب کارند. بخشی از اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که اخیرا کارفرما در زمینه تغییر کد کارگاه در لیست بیمه تامین اجتماعی کارگران بوجود آورده است.

 

طبق اظهارات این کارگر معترض؛ برخی کارگران در پیگیری پرداخت مطالبات بیمه‌ای خود به صورت اتفاقی متوجه شدند کارفرما در آخرین پرداخت حق بیمه‌ی کارگران این مجتمع، کد کارگاه را در لیست بیمه تغییر داده و حق بیمه‌ی همه کارگران را بعد از سالها با کد کارگاه دیگری که طرف قرارداد با کارگران نیست، واریز کرده است.

 

او همچنین گفت: دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به قوت گرفتن شائبه تقسیم اراضی و املاک کشاورزی و صنعتی از سوی شرکای این مجتمع است که موجب تشدید نگرانی کارگران شده.

 

این کارگر با بیان اینکه عملی نشدن انعقاد قرارداد کار با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی نیز از مطالبات کارگران حاضر در تجمع است، در ادامه افزود: کارگران روزمزدی مدعی هستند هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم به آنها داده‌‌ بود، عمل نکرده است.

ناصر آقاجری: مردم ایران حق خود را از هیچ نظامی گدایی نکرده و نمی‌کنند

سخنگوی اتحادیه کارگران پروژه‌ای ایران با انتقاد از کاهش قدرت خرید کارگران و طبقات فرودست گفت: حقی که مردم با انقلاب ۵۷ به دست آوردند، به تدریج در دهه‌های بعد از آنها سلب شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تعطیل موقت کارخانه تولی پرس با ۱۵۰ کارگر و تجمع کارگران مقابل در ورودی

منابع کارگری ما در کارخانه تولی پرس گزارش کردند، این واحد تولیدی که در زمینه تولید محصولات شوینده در شهرک صنعتی البرز در استان قزوین فعالیت دارد، از امروز شنبه (۲۷ مرداد ماه) به دلیل مشکلاتی که در زمینه تهیه مواد اولیه تولید دارد، موقتا تعطیل اعلام شده و کارگران آن اجازه ورود به محل ... تعطیل موقت کارخانه تولی پرس با ۱۵۰ کارگر و تجمع کارگران مقابل در ورودی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگران فولاد اهواز: ۴ ماه حقوق معوقه و تامین مواد اولیه کارخانه را می‌خواهیم

جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز صبح امروز در اعتراض به ۴ ماه حقوق معوقه و تامین نشدن مواد اولیه ازسوی کارفرما در محوطه‌ی کارگاه دست به تجمع زدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری