افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

بیش از ۲۰۰ زخمی در روز چهارم درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و نظامیان اشغالگر

به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، ده‌ها تن در درگیری‌های شب گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری زخمی شدند. همچنین تعدادی دانشجوی تظاهرکننده در شرق خزاعه با گاز اشک‌آوری که نظامیان اسرائیلی شلیک کردند، مصدوم شدند.

 

نیروهای اسرائیلی امروز جوانی از شهرک حوسان در بیت لحم را بازداشت کردند. منابع محلی گفتند، نیروهای اشغالگر به شهرک حوسان یورش بردند و اسماعیل محم زعلول را بازداشت کردند.

 

همچنین شب گذشته ۹ شهروند فلسطینی نیز در درگیری‌های با نیروهای اسرائیلی در شهرک عزون در شرق قلقیلیه زخمی شدند.

 

اما طی درگیری‌های روز چهارم میان فلسطینیان و اسرائیل ۲۳۱ تن که ۲۴ تن از آنها در اثر تیراندازی، ۱۷۲ تن در اثر خفگی، چهار تن در اثر حمله با گلوله واقعی و ۱۹ تن در اثر زمین خوردن مصدوم شدند که تحت مداوای میدانی قرار گرفتند.

 

درگیری‌ها میان دو طرف در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس و حملات هوایی در غزه، طی سه روز اخیر چهار شهید و حدود ۱۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

 

ورودی شمالی شهر “البیره” شاهد درگیری‌ها میان نیروهای اشغال‌گر و تظاهرکنندگان بود که در پایان تظاهرات، حامیان “جبهه خلق برای آزادی فلسطین” تجمع کردند و تظاهرات کنندگان به سوی نیروهای اشغالگر سنگ پرتاب کرده و آنها هم با گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به تظاهرکنندگان پاسخ دادند.

 

نیروهای اشغالگر همچنین در ورودی شمالی بیت لحم، گروهی از دانشجویان را با گاز اشک‌آور هدف قرار دادند و تعدادی از فلسطینی‌ها به سربازان اسرائیل سنگ پرتاب کرده و خیابان اصلی را بستند.

 

این اقدام زمانی صورت گرفت که جنبش‌های دانشجویی خواهان ادامه اعتراضات به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره بیت‌المقدس شدند.

 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین از حامیان خود خواست سالروز تاسیس این جبهه که در سال جاری با رفتن به خطوط تماس مصادف شده است، را زنده بدارند.

 

همچنین گروه‌های مختلف و کمیته هماهنگی گروه‌های فلسطینی خواهان ادامه تظاهرات در همه محورها شدند.

 

منابع فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی اعلام کردند، پلیس اسرائیل تظاهراتی را در خیابان صلاح الدین روبروی باب العامود سرکوب کرد.

 

گزارش منابع محلی حاکی از آن است که ۱۲ تن از اهالی بیت‌المقدس در اثر خفگی، تیراندازی با گلوله پلاستیکی توسط نیروهای اشغال‌گر زخمی شدند و این نیروها همچنین ده‌ها روزنامه‌نگار را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

پیشتر باشگاه اسیران فلسطینی گفته بود، نیروهای اشغالگر از روز چهارشنبه از طریق یورش به منازل فلسطینیان یا در جریان اعتراض‌ها ۳۵ فلسطینی را در قدس دستگیر کردند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهند نیروهای اشغالگر به یکی از مراکز تجاری قدس حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

 

همچنین نیروهای اشغالگر جهاد ابوزنید، عضو شورای قانونگذاری و یک پسر و دختر را در درگیری‌ها در خیابان صلاح الدین دستگیر کردند.

 

در غزه نیز حدود ۳۰ فلسطینی با تیراندازی ارتش اشغال‌گر اسرائیل در درگیری‌های مناطق مرزی این شهر زخمی شدند.

 

اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت، تعداد اجمالی زخمی‌ها از روز جمعه تا شب شنبه تنها در این شهر حدود ۱۹۵ تن است که چهار تن از آنها زخم جدی برداشته و چهار تن دیگر شهید شدند.

 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین یک راهپیمایی مردمی در غزه ترتیب داده و تظاهرکنندگان در این تظاهرات تصویر ترامپ را آتش زدند و شعارهایی سردادند که محکوم کننده سکوت و تبانی کشورهای عربی با ترامپ و کوتاهی در حق عربی و اسلامی و بیت‌المقدس است.

 

در داخل خط سبز نیز در دو منطقه “وادی عاره” و “مجد کروم” صدها فلسطینی تظاهرات کردند و نمایندگان عرب کنست هم در این تظاهرات شرکت داشتند.

 

“کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب” نیز تظاهراتی ترتیب داد.

 

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، یک شهروند در درگیری‌ها در خزاعه، شرق خان یونس زخمی شد.

 

در بحبوحه خشم کشورهای عربی و اسلامی و هشدارهای بین‌المللی، روز چهارشنبه ترامپ بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و آغاز انتقال سفارت واشنگتن به قدس را اعلام کرد و از آن روز تاکنون تمامی فلسطینی اشغالی شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای است.

 

در این راستا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، نیروهای اشغالگر اسرائیل به عمد کادر پزشکی، خودروهای اورژانس، روزنامه‌نگاران و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، مساله‌ای که نشان‌دهنده تبعیض نژادی است.

 

این وزارتخانه گفت، این قانون‌شکنی‌ها تهدید مستقیم قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو است و باید جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بشردوستانه مربوط به آن تمامی تلاش خود را برای حفظ این کادرهای پزشکی به کار گیرند.

ایسنا

اتحادیه عرب خواستار لغو تصمیم ترامپ در مورد بیت‌المقدس شد

اتحادیه عرب از آمریکا خواست تصمیم مناقشه‌برانگیز خود را درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل پس بگیرد. وزیران خارجه این اتحادیه، تصمیم ترامپ را نقض قوانین بین‌المللی خوانده‌اند.   وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست اضطراری روز شنبه خود در قاهره از آمریکا خواستند تا تصمیم خود درباره به رسمیت ... اتحادیه عرب خواستار لغو تصمیم ترامپ در مورد بیت‌المقدس شد

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

فلسطینی‌ها دیگر نمی‌خواهند آمریکا ناظر روند صلح باشد

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مجدی خالدی، مشاور رئیس تشکیلات در امور دیپلماتیک با بیان اینکه محمود عباس با مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا دیدار نخواهد کرد، گفت که این مساله فراتر از صرف‌نظر از یک دیدار بود چراکه ایالات متحده با تصمیم‌های خود پیرامون قدس از خط قرمزهایی عبور کرده که ... فلسطینی‌ها دیگر نمی‌خواهند آمریکا ناظر روند صلح باشد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, فلسطین

اروپایی‌ها در حال پیوستن به صف ترامپ علیه بیت‌المقدس

به نقل از اشپیگل، در حالی‌که قرار بود که اتحادیه اروپا، روز گذشته در بیانیه‌ای اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کند، ولی وتوی مجارستان، این امر را بی‌نتیجه گذاشت.   برخی منابع اخبار تایید‌نشده‌ای گزارش دادند مبنی بر این‌که دولت مجارستان حتی در حال بررسی امکان ... اروپایی‌ها در حال پیوستن به صف ترامپ علیه بیت‌المقدس

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

شیخ الازهر مصر، دیدار با معاون ترامپ را بر سر موضوع بیت‌المقدس لغو کرد

خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه) از قاهره گزارش داد: احمد طیب، مقام عالی دانشگاه علوم دینی الازهر مصر در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل، قرار ملاقات این ماه خود با مایک پنس’ معاون او را یکجانبه لغو کرد.   این گزارش به نقل از بیانیه ای که امروز ... شیخ الازهر مصر، دیدار با معاون ترامپ را بر سر موضوع بیت‌المقدس لغو کرد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, مصر