بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

برنی سندرز: ما نمی‌توانیم متحدی داشته باشیم که در کنسولگری خودش یک منتقد را به‌قتل می‌رساند

به نقل از نشریه آمریکایی هیل، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمانت آمریکا، امروز یکشنبه، اعلام کرد در صورتی که ثابت شود عربستان سعودی مسئول ربودن و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، است آمریکا باید به حمایت خود از این کشور در جنگ علیه یمن پایان دهد.

 

سندرز در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در این باره گفت: معتقدم یکی از اقدامات جدی که می‌توانیم انجام دهیم تنها توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و یا وضع تحریم ها علیه این کشور نیست، بلکه مهم ترین اقدام، خروج از جنگ واقعا وحشتناک به سرکردگی عربستان در یمن است.

 

این سناتور دموکرات افزود ما نمی توانیم متحدی داشته باشیم که در کمال خونسردی در کنسولگری خودش یک منتقد را به قتل می رساند. چنین اقدامی پذیرفتنی نیست.

 

سندرز پیش تر نیز بارها مخالفت خود را با دخالت آمریکا در جنگ یمن اعلام کرده است. سناتور ورمانت که حمایت آمریکا از تجاوزگری عربستان در یمن را بر خلاف قانون اساسی این کشور می داند، این جنگ را فاجعه انسانی خواند و افزود شاید بارزترین اقدامی که آمریکا می تواند انجام دهد توقف دخالت نظامی در جنگ علیه یمن به سرکردگی عربستان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

عربستان آمریکا را به نفت ۲۰۰ دلاری و نزدیک‌شدن به ایران تهدید کرد

ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل در قبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت ۲۰۰ دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جنوب غرب آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه, عراق

ینی‌شفق: قتل خاشقجی به دست محافظان شخصی بن سلمان انجام شده است

روزنامه ینی شفق ترکیه (نزدیک به حزب عدالت و توسعه این کشور) نوشت که قتل جمال خاشقجی و مثله شدن جسد وی به دست محافظان شخصی ولیعهد عربستان انجام گرفته است.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری حملات عربستان به‌یمن/ بمباران بیمارستان عمومی الدریهمی

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواست تا هرچه سریعتر به کشتار غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، در یمن پایان دهد.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق کودک, خبر, عربستان سعودی, یمن

واشنگتن پست: ترکیه اسناد صوتی و تصویری شکنجه و قتل خاشقچی را دارد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی و ترکیه ای نوشت، دولت ترکیه به مسئولان آمریکا گفته است که مستنداتی صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می کند، «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی