بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

عربستان آمریکا را به نفت ۲۰۰ دلاری و نزدیک‌شدن به ایران تهدید کرد

ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل در قبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت ۲۰۰ دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

 

‘ترکی الدخیل’ که از نزدیکان ‘محمدبن سلمان’ ولیعهد عربستان هم محسوب می شود، در یادداشتی نوشت: درصورتی که آمریکا به خاطر ناپدیدشدن جمال خاشقچی به دنبال تحریم ریاض باشد با پاسخ هایی روبرو خواهد شد که یکی از آنها کاهش تولید نفت با هدف افزایش قیمت آن خواهد بود.

 

وی افزود: اعمال تحریم آمریکا علیه عربستان ضربه به خود این کشور محسوب می شود و اگر واشنگتن مایل به تحریم ما باشد عربستان دچار فاجعه اقتصادی می شود که بر روی همه دنیا اثر خواهد داشت. اگر نفت ۸۰ دلاری باعث نگرانی و خشم رییس جمهوری آمریکا شده است ممکن است با تحریم ریاض قیمت آن به ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ دلار برسد.

 

الدخیل با بیان اینکه عربستان ۳۰ اقدام ضد هرگونه تحریم علیه خود خواهد داشت، گفت : یکی از این راه ها معامله با یوان چین به جای دلار امریکا خواهد بود و این قبل از عربستان ، یک فاجعه برای اقتصاد آمریکا خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه تحریم های احتمالی تبعات زیادی در خاورمیانه خواهد داشت، افزود: تحریم ها عربستان را به سوی روسیه سوق خواهد داد و نزدیکی به روسیه به نزدیکی با ایران و شاید مصالحه با آن بیانجامد و حتی در صورت تحریم، حماس و حزب الله لبنان هم به جای دشمن می توانند به دوستان سعودی تبدیل شوند.

 

سردبیر العربیه نوشت: عربستان ۱۰ درصد تولیدات کارخانجات ساخت سلاح و ۸۵ سلاح های ارتش آمریکا را خریداری می کند درحالی که کل دنیا فقط ۵ درصد از سلاح های آمریکایی را استفاده می کنند و عربستان بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده است.

 

الدخیل در توضیح یکی دیگر از امکانات ریاض در صورت تحریم تاکید کرد: عربستان می تواند به جای سلاح آمریکایی از روسیه و چین سلاح وارد کند و به مسکو فرصت احداث پایگاه نظامی در تبوک در نزدیکی مربع بحران شامل سوریه – لبنان – اسراییل و عراق را بدهد.

 

ترامپ روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس درباره اینکه آیا جمال خاشقچی کشته شده و آیا محمدبن سلمان دستور قتل وی را صادر کرده است، ریاض را تهدید و اعلام کرد: هنوز کسی این را نمی‌داند و این موضوع در دست بررسی است…اما اگر سعودی ها پشت این قضیه باشند در صورت اثبات، مجازات سختی درنظر خواهیم گرفت.

 

خاشقچی منتقد دولت عربستان ۲ اکتبر (۱۰ مهر) پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول، ناپدید شد.

 

مقامات استانبول بر این باورند که وی به دست برخی عوامل سعودی به قتل رسیده است؛ ادعایی که ریاض آن را رد کرده است.

ایرنا

ینی‌شفق: قتل خاشقجی به دست محافظان شخصی بن سلمان انجام شده است

روزنامه ینی شفق ترکیه (نزدیک به حزب عدالت و توسعه این کشور) نوشت که قتل جمال خاشقجی و مثله شدن جسد وی به دست محافظان شخصی ولیعهد عربستان انجام گرفته است.

ادامه

ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

درخواست سازمان ملل برای توقف فوری حملات عربستان به‌یمن/ بمباران بیمارستان عمومی الدریهمی

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد از عربستان سعودی خواست تا هرچه سریعتر به کشتار غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، در یمن پایان دهد.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق کودک, خبر, عربستان سعودی, یمن

واشنگتن پست: ترکیه اسناد صوتی و تصویری شکنجه و قتل خاشقچی را دارد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی و ترکیه ای نوشت، دولت ترکیه به مسئولان آمریکا گفته است که مستنداتی صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می کند، «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

پیشنهاد رشوه ۵ میلیارد دلاری بن‌سلمان به‌اردوغان برای مختومه‌کردن پرونده خاشقجی و نقش امریکا در این قتل

اعتمادآنلاین| سفیر ترکیه در لبنان از پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری بن سلمان به اردوغان برای بستن پرونده خاشقجی پرده برداشت.

ادامه

امریکا, ترکیه, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی