رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

انتقاد قانونگذار فرانسوی از تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

قانونگذار پارلمان فرانسه، محاصره اقتصادی کوبا از سوی آمریکا را غیرقابل قبول دانست و خواستار محکومیت بین‌المللی این اقدام شد.

 

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، «فرانسوآ میشل لامبر» عضو مجمع ملی فرانسه روز گذشته (سه شنبه) تاکید کرد که محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا غیرقابل قبول است چون تاثیر آن بر مردم این کشور بوده است.

 

وی افزود: این محاصره و فشارهای اقتصادی مشکلاتی را در زندگی عادی کوبایی ها ایجاد کرده و مردم این کشور هستند که متحمل بیشترین آسیب ها شده اند.

 

لامبر ضمن درخواست از جامعه جهانی برای مقابله با محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا ادامه داد: می خواهیم در فرانسه و اروپا علیه این محاصره اقتصادی آمریکا اقداماتی را سازماندهی کنیم.

 

این قانونگذار فرانسوی خاطر نشان کرد: آنچه در مورد محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا در جامعه فرانسه نمود دارد این است که بدون توجه به روابط واشنگتن – پاریس، این سیاست کاخ سفید در قبال هاوانا آشکارا محکوم است.

 

اظهارات این قانونگذار فرانسوی در حالی منتشر شده که «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا چند روز پیش اعلام کرد که این کشور ممکن است برای مدت کوتاهی با چالش کمبود سوخت در نتیجه اختلال در انتقال تانکرهای سوخت رسان به کوبا در نتیجه تحریم های آمریکا مواجه شود.

 

از جمله اقدامات دولت کوبا به حداقل رساندن تاثیر کمبود سوخت در سرویس های خدماتی به مردم این کشور از جمله امور حمل و نقل است.

 

مقامات کوبا همواره تاکید دارند کاخ سفید با تداوم سیاست های خصمانه و تشدید محاصره اقتصادی چند دهه‌ای علیه هاوانا عرصه را بر مردم این کشور تنگ تر و شرایط سختی را ایجاد کرده است.

 

رئیس جمهوری کوبا به تازگی گفت: مقامات آمریکا به شدت تلاش می کنند تا مانع از انتقال سوخت به کوبا شوند. آنها شرکت های کشتیرانی و بیمه را در مورد انتقال سوخت به کوبا تهدید می کنند.

 

با این حال دولت هاوانا اعلام کرده که این شرایط سخت بزودی حل و فصل خواهد شد و تدابیر لازم برای جبران کمبود سوخت در حال اتخاذ است.

 

از جمله دیگر تدابیر دولت برای مقابله با کمبود سوخت، صرفه جویی مصرف انرژی در منازل و نهادهای دولتی، خاموشی ها در برخی ساعات، کاهش مصرف سوخت در زمان اوج مصرف، اولویت بندی استفاده از سوخت در بخش های حمل و نقل و روند تولید اعلام شده است.

ایلنا

موگرینی بر مقابله با فشارهای آمریکا و تقویت روابط تجاری با کوبا تاکید کرد

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تلاش این اتحادیه به منظور تعمیق روابط تجاری با کوبا و مقابله با فشارهای آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی تاکید کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا

رئیس‌جمهور کوبا: آمریکا پس از شکست در ونزوئلا، کوبا را هدف گرفته است

رئیس جمهور کوبا تاکید کرد، از آنجایی که آمریکا در حملاتش علیه ونزوئلا شکست خورده، در حال حاضر با تحریم‌های جدید به کوبا حمله می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا