بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

اعتصاب و تظاهرات سراسری کارگران کره جنوبی برعلیه سیاسی‌های اقتصادی دولت

ده‌ها هزار تن از کارگران کره جنوبی امروز چهارشنبه دست به اعتصاب سراسری زده و دولت را به عقب نشینی از سیاست‌های حمایتی از کارگران متهم کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته کنفدراسیون اتحادیه تجاری کره جنوبی، حدود ۴۰ هزار تن از کارگران در سئول و ۱۳ شهر دیگر دست به اعتصاب زدند.

 

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در سئول گفت که جمعیتی از ۱۰ هزار کارگر با هدبندهای سرخ رنگ و در دست داشتن بنرها در حالی که شعار می‌دادند در مقابل پارلمان کره جنوبی تجمع کردند.

 

همچنین صدها تن از نیروهای پلیس ضد شورش در نزدیکی محل تجمع مستقر شدند.

 

کنفدراسیون اتحادیه کارگری تخمین زده که ۱۶۰ هزار کارگر در این راهپیمایی و اعتصاب سراسری حضور داشتند.

 

یکی از اقداماتی که دولت کره جنوبی انجام داده و باعث خشم کارگران شده این است که نسبت به ۵۲ ساعت کار در هفته انعطاف پذیری بیشتری مطرح کرده تا با افزایش تقاضا سازگاری داشته باشد.

 

معترضان همچنین از دولت سئول خواسته‌اند تا به وعده‌های انتخاباتی خود در افزایش حداقل دستمزدها از ۷۵۳۰ وون به ۱۰ هزار وون تا ۲۰۲۰ عمل کند.

 

اوایل ماه جاری میلادی بود که رئیس جمهوری کره جنوبی دو تن از مقام‌های اقتصادی خود را اخراج کرد.
ایسنا

احظار دستیار ارشد ماکرون به‌کمیته تحقیق سنا به‌دلیل کتک‌زدن راهپیمایانِ روز جهانی کارگر

به گزارش اسپوتنیک، «الکساندر بنالا» دستیار ارشد رئیس جمهوری فرانسه که به کتک زدن یک نفر از راهپیمایان در روز جهانی کارگر (اول مه می) متهم است، به کمیته تحقیق مجلس سنا فرخوانده شد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری