افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ارتش سوریه به ۳ کیلومتری شهر راهبردی اتارب رسید/ درخواست کمک کردها از ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های برق آسای خود در غرب حلب بر مناطق جدیدی مسلط شد و به سه کیلومتری شهر راهبردی اتارب رسید.

 

به گزارش مهر به نقل از النشره، ارتش سوریه با تسلط بر مناطق جدید در غرب حلب به سه کیلومتری شهر راهبردی الاتارب رسید.

 

نیروهای ارتش سوریه پس از نبرد سنگین با تروریست‌ها و حمایت هوایی و توپخانه‌ای و موشکی بر مناطق جدیدی مسلط شدند.

 

بر اساس این گزارش؛ نیروهای ارتش سوریه بر اورم الصغری و ریف المهندسین الثانی و منطقه دوار الصومعه و مرکز هنگ ۴۶ مسلط شدند تا به سه کیلومتری شهر راهبردی اتارب برسند.

 

به این ترتیب ارتش سوریه تاکنون بر ۷۴ منطقه در حومه غربی و جنوبی حلب شامل؛ خان طومان، انبارهای خان طومان، الخالدیه، رجم، تپه‌های حزمر، خربه خرص، تل الزیتون، الراشدین پنج، معراتا، زمار، جزرایا، عثمانیه کبیره، طلافح، تل تباریز، محارم، خواری، القلعجیه، خلصه، زیتان، برنه، الحویر، أبد، اعجاز، الشیخ احمد، تل کراتین، مزرعه الظاهریه، العاصریه، مکحله، رسم الورد، ام عتبه، جب الکاس، رسم العیس و رسم صهریج بانص، العیس و تل العیس الکسیبیه، البوابیه، الطلحیه، تل حدیه، الایکاردا، الصالحیه، البرقوم، کماری، الزربه، الکلاریه، کفرحلب، القناطر، خربه جزرایا، الراشدین الرابعه، حی زید، ابوشلیم، تل کلیریه، خان العسل، اربیخ، عراده، الشیخ علی، ارناز، ریف المهندسین اول، کفرجوم، الشامیکو و زهره المدائن، ریف المهندسین الثانی، منطقه دوار الصومعه، اورم الصغری و مرکز هنگ ۴۶ مسلط شده است.

 

همزمان شبکه المیادین گزارش داد: ارتش سوریه جاده قدیمی حلب – ادلب و حلب – باب الهوی در محور الاتارب را قطع کرد.

 

درخواست کمک کردها از ارتش سوریه

 

منابعی در شورای نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک از نشست محرمانه و پشت درهای بسته کردهای سوری با نظامیان ارتش این کشور خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این منابع فاش کردند که رهبرانی از شورای نظامی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از افسران ارتش سوریه خواستند که حضور نیروهایشان در مناطق رویارویی با ارتش ترکیه و به ویژه نیروهای موسوم به “ارتش ملی” که تحت حمایت ترکیه هستند در حومه شمالی رقه و منطقه عین العیسی تقویت کنند.

 

به گفته این شورا افسران ارتش سوریه هم تاکید کردند که نیروهای نظامی بیشتری را به منطقه شمالی رقه در آینده نزدیک اعزام خواهند کرد.

“جوزف بورل” با ابراز نگرانی از ادامه اشغالگری اسرائیل با تکیه بر معامله قرن ترامپ، خواستار تدوین طرح اروپا برای صلح شد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه خواست تا طرحی را برای برقراری صلح دائم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ارائه دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نگرانی سفیر روسیه در استانبول به دنبال تهدیدهای مکرر وعلنی وی به مرگ

با بالا گرفتن تنش‌ها میان نظامیان ترکیه با ارتش سوریه و روسیه در شمال سوریه، سفیر روسیه در استانبول را نگران کرده است که شاید به سرنوشت سفیر پیشین دچار شده و هدف ترور تندروها قرار بگیرد.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

سنای آمریکا تصویب کرد: دولت ترامپ بدون اجازه کنگره حق اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

نمایندگان مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که برابر آن رئیس جمهوری این کشور بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر