بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

ادامه اعتصاب گسترده در سیستم حمل و نقل فرانسه و سرگردانی میلیون‌ها مسافر

میلیون ها مسافر در فرانسه در پی برپایی دومین روز اعتصاب سراسری و گسترده شبکه حمل و نقل ریلی، سرگردان شدند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در حالی که اعتصاب سراسری سیستم حمل و نقل ریلی فرانسه روز چهارشنبه وارد دومین روز خود شد، میلیون ها مسافر در سراسر این کشور سرگردان شدند. این اعتصاب در اعتراض به طرح های اصلاحی دولت فرانسه برپا شده است.

 

این اعتصاب قرار است امروز پنجشنبه پایان یابد ولی اتحادیه های کارگری قصد دارند در صورتی که مذاکرات نمایندگان آنها با دولت به نتیجه روشنی نرسد، ۴ روز دیگر این اعتصاب را بار دیگر از سر بگیرند.

 

رسانه های خبری فرانسه این اعتصاب ها را که از روز سه شنبه آغاز شده، “سه شنبه سیاه” نامیده اند. اتحادیه های کارگری فرانسه قصد دارند تا ۲۸ ژوئن ۲ روز در هفته اعتصاب کنند و این بدان معنا خواهد بود که سیستم حمل و نقل فرانسه تا ۳ ماه آینده، ۳۶ روز با اختلال جدی روبرو خواهد شد.

 

دانشجویان، جمع کنندگان زباله و برخی کارکنان بخش های انرژی و برق و کارکنان شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز به این اعتصاب گسترده پیوسته اند. این بزرگترین موج مخالفت با اصلاحات پیشنهادی دولت ماکرون به شمار می رود.

 

شرکت حمل و نقل ریلی دولتی فرانسه موسوم به “اس ان سی اف” اعلام کرده است که تنها یک هفتم قطارهای سریع السیر این شرکت در روز چهارشنبه فعالیت داشته است و یک پنجم قطارهای منطقه ای این شرکت در روز گذشته فعال بوده اند.

 

شرکت یورواستار نیز برنامه سفر ۵ قطار خود در مسیرهای لندن و پاریس را لغو کرده است. ۴ اتحادیه بزرگ کارگری خواستار اعتصاب گسترده علیه طرح و برنامه های دولت پاریس برای اصلاح ساختار شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه شده اند.

 

دولت فرانسه قصد دارد با اجرای اصلاحات ساحتاری، رقابت در بخش حمل و نقل ریلی را گسترش دهد. رئیس شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه پیش بینی کرده است که این اعتصاب بیش از ۲۰ میلیون یورو در روز به درآمدهای این شرکت لطمه وارد خواهد کرد آن هم در شرایطی که میزان بدهی های این شرکت ۳ میلیارد یورو افزایش داشته و مجموع بدهی های آن به ۴۷ میلیارد یورو رسیده است.

تسنیم

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

کارکنان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه در اعتراض به سیاست‌های کارگری ماکرون با اعلام دو روز تعطیلی و سه روز کار، اعتصاب سه ماه خود را آغاز کردند.   به گزارش دویچه وله، علاوه بر کارکنان قطار فرانسه، اتحادیه‌های کارگری و کارکنان بخش انرژی و جمع‌آوری زباله‌ها نیز در این اعتصاب سه ماهه شر ... اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه در اعتراض به سیاست‌های نئولیبرالیستی ماکرون

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, کارگری