هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

اتریش درخواست آمریکا برای پذیرش جنگجویان اروپایی عضو داعش را رد کرد

یک روزنامه اتریشی روز چهارشنبه گزارش داد دولت اتریش با رد درخواست آمریکا برای پذیرش جنگجویان اروپایی عضو داعش ، محافظت کنسولی برای اتباع اتریشی که برای داعش جنگیده‌اند را متوقف می‌کند.

 

به گزارش رویترز، دولت آمریکا از متحدان اروپایی خواسته است که جنگجویان به اسارت گرفته شده داعش را تحویل بگیرند و محاکمه کنند.

 

بنابه گزارش روزنامه ‘دی پرسه’، ‘هربرت کیکل’ وزیر کشور اتریش با اعلام توقف حمایت کنسولی برای اتباع اتریشی عضو داعش گفت: بنابراین ما این افراد را تحویل نخواهیم گرفت.

 

دی پرسه افزود:افرادی که با زیر پا گذاشتن ارزشهای جامعه اتریش به سازمان‌های تروریستی پیوسته‌اند هیچ ادعایی در خصوص دریافت کمک از اتریش نخواهند داشت و تغییرات در قانون حمایت کنسولی باقی خواهد ماند.

 

پیشتر «کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش گفت که آزاد کردن مبارزان خارجی که توسط ائتلاف بین‌المللی و جنگجویان کُرد دستگیر شده‌اند، «به نفع هیچکس نخواهد بود.»

 

پیش از این نیز رسانه های آلمان اعلام کردند، دولت این کشور تصمیم گرفته تابعیت تروریست های آلمانی دستگیر شده در سوریه را در صورت داشتن برخی شرایط سلب کند.رسانه‌های آلمانی اعلام کردند تروریست‌های شهروند این کشور که از سوی کردهای سوریه دستگیر شده‌اند، گذرنامه آلمانی خود را از دست خواهند داد. این تصمیم در دیدار «هورست زهوفر» وزیر کشور و «کاتارینا بارلی» وزیر دادگستری آلمان با موضوع یافتن راهی برای بحران بازگشت تروریست‌ها به این کشور اتخاذ شده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا از متحدان اروپایی خواسته که بیش از ۸۰۰ تن از جنگجویان داعشی دستگیر شده در سوریه را تحویل گرفته و محاکمه کنند. ترامپ در یک توییت نوشته است: حکومت داعش آماده سقوط است و گزینه جایگزین کار خوبی نیست که ما مجبور شویم آنها را آزاد کنیم.

 

وزارت کشور آلمان متعاقبا اعلام کرد:در اصل تمام شهروندان آلمانی و کسانی که مظنون به جنگیدن برای داعش هستند حق بازگشت دارند اما شرط این کار دسترسی کنسولی برای آنها است.

ایرنا

ارتش پاکستان دست‌کم ۴۴ تن از اعضای جنبش «جیش محمد» را دستگیر کرد

به گزارش اسپوتنیک، ارتش پاکستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در راستای مقابله با عاملان بمب‌گذاری در مسیر کاروان نظامیان هندی در کشمیر، تاکنون ۴۴ تن از اعضای جنبش «جیش محمد» را دستگیر کرده که برادر رهبر این جنبش در میان بازداشت شدگان قرار دارد.

ادامه

پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان

ائتلاف آمریکایی به شهرک الباغوز سوریه حمله شیمیایی کرد

پایگاه خبری ‘العربی الجدید’ نوشت: جنگنده – بمب افکن های متعلق به ائتلاف آمریکایی، منطقه محاصره شده ‘الباغوز’ در شرق سوریه را با گاز سمی فسفر سفید (شیمیایی) بمباران کردند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

جعفری؛ راهکار نظامی درادلب گریزناپذیر است/عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه تبلیغات است

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: هیچ‌گونه عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه انجام نشده و این‌ها تنها تبلیغات پر زرق و برق این کشور برای طولانی کردن مدت سرمایه‌گذاری تروریسم هستند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی