افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

آمریکا موشک‌های دفاعی خود را از عربستان خارج کرد

یک خبرگزاری آمریکایی می‌گوید با وجود حملات هوایی انصارالله یمن، آمریکا بخش زیادی از سیستم دفاع موشکی خود را از عربستان سعودی خارج کرده است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا بخش زیادی از سیستم دفاع موشکی و ضد موشکی پاتریوت را در هفته‌های اخیر از عربستان سعودی خارج کرده است.

 

این خبرگزاری بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای مدعی شده، این اقدام آمریکا حتی در زمانی که عربستان با حملات هوایی از یمن مواجه است، انجام شده است.

 

پس فرستادن پدافندهای هوایی از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در خارج از ریاض در حالی صورت گرفت که متحدان عربی آمریکا در خلیج فارس با عصبانیت شاهد خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان از جمله تخلیه در آخرین دقیقه از فرودگاه بین‌المللی تحت محاصره کابل بودند.

 

در حالی که ده‌ها هزار نیروی آمریکایی در سراسر شبه جزیره عربستان به عنوان وزنه مقابل ایران باقی مانده‌اند، کشورهای عرب خلیج فارس نگران برنامه‌های آینده ایالات متحده هستند زیرا ارتش این کشور تهدید رو به رشدی در آسیا را احساس می‌کند که مستلزم دفاع موشکی است.

 

تنش‌ها همچنان ادامه دارد زیرا به نظر می‌رسد مذاکرات در وین بر سر توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی متوقف شده است و خطر رویارویی‌های آینده را در منطقه افزایش می‌دهد.

 

جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به آسوشیتدپرس​، “جابجایی برخی از تجهیزات پدافند هوایی” را تایید کرد اما گفت که ایالات متحده تعهد “گسترده و عمیقی” به متحدان خود در خاورمیانه دارد.

 

وی افزود: وزارت دفاع همچنان در حمایت از منافع ملی ایالات متحده و مشارکت‌های منطقه‌ای خود، به حفظ ده‌ها هزار نیرو و موقعیت نیرومند در خاورمیانه می‌پردازد که نمایانگر برخی از پیشرفته‌ترین نیروهای هوایی و دریایی ما هستند.

 

وزارت دفاع عربستان هم در اظهاراتی به این خبرگزاری آورده است که  روابط این کشور با ایالات متحده “قوی، دیرینه و تاریخی” است اما در عین حال، خروج سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا را تایید کرد.

 

این بیانیه مدعی شده است ارتش عربستان سعودی قادر است از سرزمین‌ها، دریاها و حریم هوایی خود دفاع و از مردم خود محافظت کند.

 

در این بیانیه آمده است: پس فرستادن دوباره برخی از قابلیت‌های دفاعی دوستمان ایالات متحده از منطقه، از طریق درک مشترک و تنظیم مجدد استراتژی‌های دفاعی به عنوان ویژگی استقرار و تغییر وضعیت عملیاتی انجام می‌شود.

اختلاف میان دو هم‌پیمان دیرینه؛ روابط ریاض-واشنگتن به چه سمتی می‌رود؟

لغو سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که قرار بود هفته گذشته به عربستان سفر کرده و با محمد بن سلمان و برخی مقامات بلندپایه سعودی دیدار کند، اختلافات میان دو همپیمان دیرینه را آشکار کرد.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, بحرین, تونس, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, عدالت اجتماعی, قطر, کویت, مقاله, هندوستان

شاهزاده سعودی با تشدید فشار امریکا: زیر بار دیکته آمریکا نمی‌رویم

همزمان با لغو سفر وزیر دفاع آمریکا به ریاض و قصد واشنگتن برای انتشار اسناد محرمانه واقعه ۱۱ سپتامبر، یک شاهزاده سعودی مدعی شد که ریاض زیر بار دیکته هیچ کشوری نمی‌رود.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, گزارش, یمن

روزنامه لومنیته؛ تعهد طالبان به‌ ناامن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا

روزنامه لومنیته فرانسه می‌نویسد؛ طالبان متعهد شده پس از تثبیت، نیروی خود را متمرکز بر ناامن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا کند!

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله