واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی مدعی شد که ممکن است رابرت مالی برخی اسناد محرمانه آمریکا را به ایران تحویل داده باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن فری بیکن در گزارشی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد ادعا کرد که اسناد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد رابرت مالی، نماینده ویژه ... واشنگتن فری بیکن: رابرت مالی اسناد طبقه بندی شده را در اختیار ایران قرار داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, جهان, گزارش, مذاکرات اتمی

پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند. به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز گذشته (جمعه) در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان ... پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آکوس, آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, ایران, ایرلند, تحلیل, جهان, چین, خبر, صلح, مذاکرات اتمی

تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

شواهد حکایت از آن دارد که درهفتۀ اخیر، سرانجام فلسفه‌بافی‌های پوچ و تبلیغات پُرسروصدای حکومتی در مورد “سیاست‌های خارجی جدید” یا “گردش به شرق”، که قرار بود ایران را در مسیر تحولات مهم داخلی و خارجی قرار دهد، کنار گذاشته شده است. در عوض، نوعی “نرمش قهرمانانه” در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اجازۀ ... تغییر جهت سیاست خارجی حکومت ولایی در خدمت چه هدف‌ها و منافعی است؟

ادامه

آمریکا, استبداد, اقتصادی, امپریالیسم, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, عربستان سعودی, مارکسیسم, مذاکرات اتمی, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو

واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است. به گزارش ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به برخی گزارش‌های ادعایی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران ... واکنش آژانس به ادعای بلومبرگ درباره کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خبر, مذاکرات اتمی

بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه امکان اقدام نظامی آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را رد نکرد و گفت “همه گزینه‌ها روی میز است”. آنتونی بلینکن، این مصاحبه را روز یکشنبه ۹ بهمن و در جریان سفر خود به خاورمیانه انجام داد. ♦️سایت اشپیگل در گزارشی درباره این مصاحبه نوشته ... بلینکن امکان اقدام نظامی علیه برنامه اتمی ایران را رد نکرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

آمریکا : بدون بازگشت ایران به برجام تحریم‌ها لغو نمی‌شوند، پول‌های ایران هم مسدود می‌ماند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، گفت که بدون دستیابی به یک مصالحه با تهران، ایالات متحد آمریکا هیچیک از تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران لغو نخواهد کرد و هیچ عجله‌ای برای رسیدن به یک توافق نااستوار با تهران از خود نشان نخواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ وزیر امور خارجۀ آمریکا که این سخنان را در پاسخ به پرسش‌های اعضای کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور ایراد می‌کرد، خطاب به رهبران تهران هشدار داد که برای خروج از بن بست فعلی و نجات برجام توپ از این پس در زمین آنان است و آمریکا کمترین اقدام مالی به سود ایران انجام نخواهد داد اگر پیشتر به توافقی برای بازگشت تهران به برجام دست نیابد.

 

بلینکن گفت که آمریکا خواستار گفتگوی دیپلماتیک با تهران است و به همین خاطر دعوت سه کشور اروپایی را برای ملاقات مستقیم با ایران پذیرفت، اما این کشور تاکنون به این دعوت پاسخ منفی داده است. وزیر امور خارجۀ آمریکا سپس تصریح کرد : “بنابراین، توپ در زمین ایران است تا نشان دهد که آیا خواستار گفتگوی دیپلماتیک هست یا نه.”

 

شبکۀ انگلیسی زبان  “پرس تی‌وی” وابسته به جمهوری اسلامی ایران نوشت که حسن روحانی در گفتگوی تلفنی دیروز خود با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان، گفته است که تهران حاضر به گفتگو با آمریکا نیست اگر این کشور تحریم‌های خود را علیه ایران لغو نکند.

 

در این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، در پاسخ به پرسش نمایندگان مجلس این کشور تأکید کرد که ایالات متحد آمریکا برای انجام ملاقات مستقیم با تهران کوچکترین نرمش مالی به سود ایران از خود نشان نخواهد داد. او به نمایندگان مجلس آمریکا اطمینان داد تا زمانی که ایران کلیه تعهدات خود را به برجام اجرا نکرده یا مذاکره برای بازگشت به برجام را آغاز نکرده است، هیچیک از تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو نخواهد شد.

وزیر امور خارجۀ آمریکا برخی اظهارات که عمدتاً از سوی مقامات دولت ایران ایراد شده را نیز تکذیب کرد که گویا آمریکا به کره جنوبی و عراق اجازه داده تا میلیاردها دلار دارایی‌های مسدود شدۀ ایران را آزاد کنند. بلینکن تأکید کرد که آزاد شدن این دارایی‌ها بستگی به بازگشت ایران به تعهدات اتمی‌اش دارد.

 

در اظهاراتی جداگانه، رابرت مالی، فرستادۀ ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که ایالات متحد آمریکا آهنگ گفتگوهای خود را با ایران بر اساس انتخابات ریاست جمهوری این کشور تنظیم نمی‌کند. او گفت که آهنگ مذاکرات آمریکا را دفاع از منافع و امنیت ملی این کشور تعیین می‌کند. به همین خاطر، به گفتۀ رابرت مالی، دولت واشنگتن “آهنگ اقدام‌های خود را بر اساس انتخابات ایران تُند و کُند نخواهد کرد.” فرستادۀ ویژه آمریکا در امور ایران در عین حال از مذاکرات مستقیم با ایران پشتیبانی کرد، زیرا، به گفتۀ او از بروز سوءتفاهم جلوگیری می‌کند، هر چند وی تلویحاً تصریح نمود که آمریکا آماده است برای آغاز مذاکرات با تهران این مهم را فعلاً از طریق کشورهای اروپایی انجام بدهد. وی گفت در گفتگو با تهران “محتوا مهمتر از شکل است.”

رویترز مدعی نشست احتمالی ایران با طرف‌های غربی درباره برجام شد

رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس گزارش داد، پس از اینکه کشورهای اروپایی از مواضع خود در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عقب‌نشینی کردند، ایران نشانه‌های دلگرم کننده‌ای در چند روز اخیر نشان داده است.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, مذاکرات اتمی

تغییر موضع اروپا؛ شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌کند

کشورهای اروپایی با تغییر موضع خود، صدور قطعنامه‌ علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را طرح نخواهند کرد.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, مذاکرات اتمی

مدیرکل آژانس درباره پیامدهای هرگونه قطعنامه ضدایرانی هشدار داد

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه صدور هرگونه قطعنامه در حوزه تصمیم‌گیری اعضای شورای حکام است، تصریح کرد که هیچ اقدامی نباید کار بازرسان آژانس را تحت تاثیر قرار دهد و پرونده هسته‌ای ایران نباید قربانی بده‌بستان‌های سیاسی شود. 

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی

اولیانوف: دعوت به مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه سازگاری ندارد

نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که دعوت از ایران برای مذاکره بسیار خوب است اما چنین کاری با تهدید به ارائه قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازگاری ندارد.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, امریکا, ایران, جهان, روسیه, مذاکرات اتمی