گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

آمریکا با ۸۲ هزار فرد مبتلا به‌ ویروس‌ کرونا از چین و تمام کشورهای جهان پیشی گرفت

با عبور شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۲۳ هزار نفر، تهدید بی سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.

 

برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای کاستن از سرعت انتشار این بیماری همه گیر و اجرایی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین محدود کننده در شرایط بحرانی کنونی به نیروهای نظامی و ارتش متوسل شده‌اند.

 

در ایران بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل اعلام شده و از شهروندان خواسته شده است از شهرهای محل سکونت خود خارج نشوند. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تازه‌ترین سخنان خود از در پیش بودن تدابیر سخت گیرانه تری سخن گفته که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان می بایست هفته‌ها پیش به اجرا در می‌آمد.

 

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان تا روز پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹/ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ میلادی را در این گزارش دنبال کنید.

 

آمریکا با ۸۲ هزار فرد مبتلا از چین، ایتالیا، فرانسه و ایران پیشی گرفت

 

داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از یک‌هزار نفر فراتر رفته و به رقم ۱۱۷۷ نفر رسیده است. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا نیز به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده است تا آمریکا بلحاظ شمار افراد مبتلا به ویروس، از چین و همچنین از کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، و ایران، که بیشتر از دیگر کشورها با ویروس کرونا دست به گریبان هستند، پیشی گیرد. ایالت نیویورک به کانون شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. تاکنون ۲۸۰ نفر در این ایالت جان خود را به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند.

 

آخرین آمار فرانسه، بریتانیا و ایتالیا

 

در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا بیش از هزار نفر بود. با مرگ ۳۶۵ تن دیگر در فرانسه، آمار کل جان‌باختگان کووید ۱۹ از آغاز شیوع این بیماری در این کشور به هزار و ۶۹۶ نفر رسید. بر اساس آخرین آمار رسمی تا کنون ۲۹ هزار و ۱۵۵ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

آمار قربانیان کرونا در بریتانیا نیز در شبانه‌روز گذشته همچنان سیر صعودی داشته است. شمار جان‌باختگان کرونا در بریتانیا امروز از مرز ۵۰۰ نفر گذشت و به ۵۷۸ نفر رسید. با ابتلای ۲ هزار و ۱۲۹ تن دیگر در ۲۴ گذشته شمار موارد ابتلا نیز در این کشور از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت و به ۱۱ هزار ۶۵۸ نفر رسید.

 

در همین مدت در ایتالیا با مرگ ۶۶۲ تن دیگر از مبتلایان، شمارجان‌باختگان در این کشور به ۸ هزار و ۱۶۵ تن رسید.

 

شمار مبتلایان در جهان از نیم میلیون نفر گذشت

 

تعداد جان‌باختگان در ایران از ۲ هزار نفر فراتر رفت

 

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران به ۲۲۳۴ نفر رسید. بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران ۱۵۷ نفر طی ۲۴ گذشته بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که تعداد مبتلایان در ایران به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است.
شمار جان باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید

 

مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۴۹۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا به ۴ هزار و ۱۴۵ نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به ۵۶ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است.

 

تعداد مبتلایان در قاره اروپا به ۲۵۰ هزار نفر رسید

 

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز پنجشنبه از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد از موارد جدید ابتلا به این ویروس در اروپا یا آمریکا ثبت می‌‌شود. مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیماری «کووید ۱۹» ظرفیت تست کرونا در این کشور را افزایش داده اند. آلمان در نظر دارد تا از این پس با انجام ۵۰۰ هزار تست در هفته از شیوع بیشتر نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند.

 

روسیه کلیه پروازهای وروی و خروجی بین‌المللی را لغو کرد

 

کرملین برای کاستن از سرعت انتشار بیماری بیماری کووید ۱۹ مجموعه دستورالعمل‌هایی را از روز پنجشنبه به اجرا گذاشته است که تعلیق کلیه پروازهای بین المللی از جمله آنهاست. این دستورالعمل دولتی کلیه پروازهای ورودی و خروجی به روسیه را شامل می‌شود. بر این اساس تنها هواپیماهایی اجازه پرواز از فرودگاه‌ها و فرود در پیست‌های پروازی این کشور را خواهند داشت که برای بازگرداندن شهروندان روسیه به کشورشان به کار گرفته شده باشند.

نوآم چامسکى: پاندمى کرونا محصول تخریب سیستم بهداشت و درمان توسط نئو لیبرالیسم است

این روزها که مثل باقى مردم در خانه زندانى شده ام تصمیم می‌گیرم ایمیلى به نوآم چامسکى بفرستم و خبرى از حال او بگیرم و از او نظرش را در مورد بحران به وجودآمده به خاطر کرونا ویروس و واکنش عقیده عمومى بپرسم.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, سرمایه‌داری, نئولیبرالیسم

انتقاد واشنگتن پست از آمریکا برای ادامه تحریم های علیه ایران همزمان با گسترش کرونا

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در تحریم شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران نوشت: آمریکا باید به جای چنین اقداماتی به کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در ایران کمک کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله

ونزوئلا: اقدام خصمانه آمریکا علیه مادورو نشانگر “استیصال” نخبگان حاکم بر واشنگتن است

وزیر خارجه ونزوئلا در پی اقدام خصمانه دولت آمریکا در تعیین جایزه برای دستگیری نیکولاس مادورو و چند تن از مقام‌های دولتش با طرح اتهام قاچاق مواد مخدر علیه آنها، شدیدا به واشنگتن حمله کرده و این اتهام‌زنی را “شکل جدیدی از کودتا” علیه کاراکاس خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا