براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

آلمان در رد خواسته آمریکا؛ ما به آنچه که پارلمان و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم

وزیر امور خارجه آلمان درخواست اخیر رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد کرده و تاکید کرد که ناتو نهاد درستی در این منطقه نیست.

 

به گزارش تسنیم، “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درباره قدرت گرفتن مجدد تروریسم داعش در عراق و حملات تروریستی جدید در اروپا در صورت بازگشت نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از عراق هشدار داد.

 

وی که در گفتگو با “ان تی وی” آلمان سخن می‌گفت تصریح کرد که داعش هنوز وجود دارد و کاملا شکست نخورده است. اگر این ائتلاف بین‌المللی عراق را ترک کند منجر به این می شود که تروریسم داعش فضای باز جدیدی را دریافت کند.

 

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال تصریح کرد که عراق درباره بازگشت این نیروها تصمیم می گیرد. در نهایت ما به آنچه که پارلمان و بخصوص دولت عراق بگوید پایبند و متعهد هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات ارتش آلمان به دعوت پارلمان و دولت عراق در حال انجام است گفت اگر همانگونه که پارلمان عراق تصمیم گیری کرده است و عکس این عملیات از ما درخواست شود ما دیگر نمی توانیم در آنجا بمانیم.

 

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در خاورمیانه نقش مستقلی را پیدا کند. ما باید در اروپا فورا در این باره گفتگو کنیم که نقش ما در خاورمیانه و همچنین آفریقا، لیبی و ساحل عاج چگونه باید باشد.

 

ماس افزود: در همه جای دنیا تکالیف زیاد و انتظارات بالایی از اتحادیه اروپا وجود دارد. ما باید این مسئله را شفاف سازی کنیم که اولویت های ما کجا هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نقش آفرینی بیشتر ناتو در منطقه غرب آسیا را رد کرده و اعلام کرد که من اعتقاد دارم که ناتو نهاد درستی در خاورمیانه نیست. اتحادیه اروپا در مقابل ناتو این مزیت را دارد که ما همیشه می توانیم تعامل نظامی و امنیتی را با عملیات های غیر نظامی، کمک به بازسازی و ایجاد پایداری همراه و ترکیب کنیم. اینکه اروپا با یک رای صحبت کند پیش شرطی برای جدی گرفته شدن اروپا در دنیا است.

 

“دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا اخیرا از ائتلاف نظامی ناتو درخواست کرده که نقش آفرینی خود در منطقه غرب آسیا را افزایش دهد.

کره جنوبی: به خاطر آمریکا از ایران دست نمی‌کشیم

«کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی در اظهاراتی کم سابقه با اظهار نظر مبنی بر اینکه کشورش نمی تواند بخاطر آمریکا از ایران دست بکشد، به خواسته‌های واشنگتن برای اعزام نیرو به تنگه هرمز دست رد زد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره جنوبی

فرمانده هوا و فضای سپاه: چهارشنبه صبح به مسئولان اطلاع دادم

امیرعلی حاجی‌زاده می‌گوید با شنیدن خبر آرزوی مرگ کرده است. او با تأکید بر پذیرش تمامی مسئولیت، به وضعیت آمادگی در شرایط جنگی درآن شب اشاره می‌کند و شلیک غیرعمد به هواپیما را “هزینه اقدامات آمریکا در منطقه” می‌داند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, مصاحبه و گفتگو

دیپلمات چینی: ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد

دیپلمات چینی و سفیر پیشین این کشور در ایران در واکنش به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» اظهار کرد ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, شرق آسیا