بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

آسوشیتدپرس: جزئیات توافقات محرمانه عربستان و امارات با «القاعده»

یک رسانه آمریکایی فاش کرد که “توافقات محرمانه‌ای” بین عربستان و امارات با گروه تروریستی القاعده در یمن بسته شده است.

 

در تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده است: ریاض و ابوظبی به القاعده در مقابل خروج عناصر آنها از مناطق تحت کنترل خود در بخش های مختلف یمن پول پرداخت کرده اند.

 

این تحقیقات افزود: موضوع از این هم فراتر رفته است؛ به گونه ای که نیروهای مورد حمایت ائتلاف عربی عناصر مسلحی از القاعده را برای نبرد با حوثی‌ها یمن به خدمت گرفته اند.

 

آسوشیتدپرس نوشت: درحالی که آمریکا از همپیمانان خود (عربستان و امارات) برای نبرد با گروه القاعده در یمن حمایت می کند؛ آشکار می شود که ماموریت بزرگتر پیروزی در جنگ علیه حوثی ها است و در این نبرد جنگجویان القاعده در کنار نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی عربستان و در نتیجه آمریکا نمایان می شوند.

 

این خبرگزاری به نقش آمریکا در این معامله بین امارات و عربستان با شبکه تروریستی القاعده اشاره کرد و نوشت: این معامله با آگاهی آمریکا انجام شد و نیروهای آمریکایی امنیت عقب نشینی عناصر مسلح القاعده همراه با سلاح های خود را تامین کردند.

 

بر اساس این معامله، “توافق شد که ۲۵۰ عصر القاعده به نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات ملحق شوند”.

 

آسوشیتدپرس نوشت: یکی از فرماندهان یمنی که به خاطر روابطش با القاعده در فهرست تروریسم آمریکا قرار دارد؛ “همچنان از دولت امارات برای مدیریت شبه نظامیان خود پول دریافت می‌کند”.

 

به نوشته این خبرگزاری، یک سرکرده مشهور القاعده اخیرا ۱۲ میلیون دلار پول دریافت کرده است.

تسنیم

هاآرتص؛ عربستان ماهانه ۵ میلیارددلار به مزدورانش در یمن پاداش می‌دهد

روزنامه هاآرتص جمعه در گزارشی فاش کرد که عربستان سعودی ماهانه پنج میلیارد دلار به مزدوران آمریکای جنوبی و آفریقایی خود در جنگ علیه یمن پرداخت می‌کند.

ادامه

امارات, امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی

سازمان ملل متحد: مردم یمن هر ۴۸ ساعت، یک وعده غذا می‌خورند

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «لیز گراندی» مسئول هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد در اظهاراتی که در پایگاه اطلاعی رسانی این سازمان منتشر شد، افزود: زمانی که ما صحبت از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار یمنی می کنیم که دچار گرسنگی حاد هستند، این بدان معناست که آنها روزانه یا ... سازمان ملل متحد: مردم یمن هر ۴۸ ساعت، یک وعده غذا می‌خورند

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, یمن

رای الیوم: اعتراف به شکست دریمن بزرگترین پیروزی ریاض وابوظبی است

روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» نوشت: امارات و عربستان در چهار سال گذشته هیچ دستاوردی در جنگ یمن نداشتند و اعتراف به شکست و خروج از این جنگ بزرگترین پیروزی برای آنها است.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

عزم دولت امارات متحده عربی به خارج‌کردن نیروهایش از یمن

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نوشت: عربستان سعودی، روز چهارشنبه به حمله یگان وابسته به جنبش انصارالله یمن به نفت‌کش آن اعتراف کرد که طبق بیانیه رسمی، این حمله تلفات جزئی به جای گذاشت.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن