مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

هشدار چین درباره راهبرد تفرقه و درگیری آمریکا

وزیر امور خارجه چین گفت، راهبرد آمریکا در حوزه اقیانوس هند-آرام، ایجاد تفرقه و تحریک درگیری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه درباره راهبرد آمریکا در حوزه اقیانوس هند-آرام هشدار داد.

 

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یی در نشست خبری با همتای پاکستانی خود گفت راهبرد آمریکا با هدف محو کردن ساختار همکاری‌هایی را دنبال می‌کند که تاکنون بازدهی خوبی در منطقه داشته‌اند.

 

این دیپلمات چینی افزود، این راهبرد همچنین به دنبال از بین بردن دستاوردها و محرک‌های توسعه صلح آمیز است که در نتیجه تلاش‌های تمام کشورهای منطقه طی دهه‌های گذشته ایجاد شده‌اند.

 

وزیر امور خارجه چین با اشاره به اینکه روند غالب در این منطقه، پیشبرد همبستگی منطقه‌ای و ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک است گفت، حوزه اقیانوس هند-آرام با وجود اثرات ناشی از شیوع ویروس کرونا، توانست با رشد تولید خالص داخلی ۶.۳ درصدی، صلح و ثبات کلی خود را حفظ کند.

 

وی هشدار داد راهبرد آمریکا در این منطقه که اسم ساختگی «آزادی و گشودگی» را یدک می‌کشد، در اصل راهبردی برای ایجاد تفرقه و تحریک درگیری و تضعیف صلح است و به دنبال «تغییر محیط پیرامونی چین» با هدف بازدارندگی در برابر پکن است.

 

وانگ یی تأکید کرد چین نیز مانند دیگر کشورهای این منطقه، از ابتکارات سازنده جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند اما با مبادرت به ایجاد نفاق و تقابل مخالف است.

 

او با اشاره به آسیب آمریکا به زنجیره‌های جهانی تأمین گفت، ابتکارات سازنده باید در راستای احیای وضعیت اقتصادی باشند نه اینکه ثبات زنجیره‌های صنعتی را مختل کنند.

 

وزیر امور خارجه چین گفت، چین همواره همکاری در منطقه را حفظ، تقویت و توصیه می‌کند و منافع ژئوپولتیک خود را دنبال نکرده و بر اساس صداقت به منظور ایجاد همبستگی و همکاری عمل می‌کند.

 

این مقام چینی افزود، کشورش بزرگ‌ترین شریک تجاری اغلب کشورهای حوزه اقیانوس هند-آرام بوده و منافع پکن عمیقاً به منافع دیگر کشورهای منطقه گره خورده است.

 

او در این زمینه توضیح داد، بازار بزرگ ۱.۴ میلیارد نفری چین کاملاً به روی کشورهای منطقه باز است و پکن عقیده دارد که جاده منافع مشترک و خروجی برد-برد در روابط عریض‌تر است.

 

اظهارات وانگ یی در حالی مطرح می‌شوند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دومین مقصد اولین سفر آسیایی خود قصد دارد نشستی را با کشورهای موسوم به «گروه چهارگانه» در ژاپن برگزار کند (شامل ژاپن، استرالیا، هند، آمریکا).

ناریشکین: کشورهای آمریکای لاتین به تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه نمی‌پیوندند

مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز اعلام کرد: کشورهای آمریکای لاتین به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نمی‌پیوندند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, تحریم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کوبا, مکزیک, ونزوئلا

مشاور سیاست خارجی کنگره آمریکا درباره گسترش ناتو هشدار داد

مشاور سیاست خارجی کنگره آمریکا درباره گسترش ناتو هشدار داد و از سنای آمریکا خواست پیش از تصویب عضویت فنلاند و سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کاملا این اقدام را ارزیابی کند.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو

زمان متوقف ساختن توسعه ناتو فرا رسیده است

“درک اینکه چرا از نظر برخی آوردن سوئد و فنلاند به ناتو ایده خوبی است آسان است. اما تمایل به تحقیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و تقویت سلطه نظامی آمریکا در جهان امری کوته بینانه و خطرناک خواهد بود.”

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو

تعیین آیندۀ سیاسی ایران در پشت پردۀ مذاکرات غیرشفاف و دروغگویی‌های دیکتاتوری ولایی و دولت آمریکا

شواهد نشان دهندهٔ این واقعیت است که پای دولت ابراهیم رئیسی در حل مشکلات کشور به‌شدت در گل مانده است و او نیز مانند رئیس‌جمهور قبلی قادر به ایجاد تغییرهای محسوس با هدف بهبود وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد ملی ناعادلانه و غارت‌زدۀ ایران نیست.

ادامه

اسراییل, اسلام سیاسی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, ایران, تحریم, جنگ سرد, حقوق بشر, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم