رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم‌های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه “ایل مساجرو” (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به ... وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جنوب اروپا, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

چین؛ این جنگ و درگیری میان روسیه و آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) در جلسه روزانه خود گفت که هدف آمریکا طولانی‌تر کردن بحران اوکراین است تا بدین ترتیب روسیه را تضعیف کند و همچنین خاطرنشان کرد که جنگ میان مسکو و کی‌یف نیست، بلکه این جنگ و درگیری میان روسیه و آمریکا است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: «در حالیکه اروپا و جامعه بین‌المللی خواستار توقف جنگ هستند، اما آمریکا به تشدید و شعله‌ور کردن این جنگ ادامه می‌دهد و آماده است تا آخرین فرد اوکراینی این جنگ را ادامه دهد.»

 

وی افزود: آمریکا به ارسال پول و تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد. هدف واقعی آن‌ها رسیدن به صلح نیست و می‌خواهند که این درگیری ادامه یابد. آن‌ها خودشان می‌گویند که هدفشان تضعیف روسیه است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در نهایت عنوان کرد: آیا اینکه آمریکا خواستار صلح است یا جنگ، آیا امنیت می‌خواهد یا هرج و مرج، فکر می‌کنم جهان پاسخ این سوالات را می‌داند.

 

وی گفت: کشورهای اروپایی باید درس بگیرند و متوجه شوند که بحران اوکراین میان مسکو و کی‌یف نیست بلکه این جنگی است بین روسیه و آمریکا که توسط ناتو رهبری می‌شود.

 

لیجیان خاطرنشان کرد: «در واقع اتحادیه اروپا باید در این خصوص تجدید نظر کند. شاید برخی افراد تصور کنند که این جنگی است بین روسیه و اوکراین. اما این طور نیست و جنگ و درگیری پیش آمده بین روسیه و آمریکا است. اتحادیه اروپا باید متوجه شود که چه کسی بیشتر از این جنگ نفع می‌برد و چه کسی این جنگ را می‌بازد.»

انتقاد مجارستان از دورویی شرکت‌های غربی درباره خرید گاز روسیه

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: شرکت های غربی زیادی، شرایط روسیه برای پرداخت پول گاز به روبل را پذیرفته‌اند اما به شکل مزورانه ای آنرا علنی نمی‌کنند.

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک, مجارستان

مجلس نمایندگان آمریکا راه کمک نظامی به اوکراین را هموارتر کرد

همزمان با اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر درخواست لایحه بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری از کنگره جهت کمک به اوکراین، مجلس نمایندگان این کشور قانونی را برای تسهیل در اجرای این مسئله تصویب کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نشریه آمریکایی: “کی یف” با پشتیبانی واشنگتن سرانجام محتومی چون “کابل” خواهد داشت

یک نشریه آمریکایی در مقاله ای تحلیلی با اشاره به کمک های مالی و نظامی مشابه آمریکا به افغانستان و اوکراین، پایان راه «کی یف» را سرانجامی محتوم مانند «کابل» خواند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا