یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را تصرف کردند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند. در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب ... یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب

سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

منابع غربی از موشک انداز روسی خبر دادند که هیج دژ یا استحکاماتی در برابرش توان پایداری ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع غربی از سلاح رعب آوری خبر دادند که ارتش روسیه از آن استفاده می‌کند. این سلاح آتشبار سنگین توس -۳ نام دارد که توان درهم کوبیدن استحکامات نفوذناپذیر ... سلاح رعب‌آوری که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد

ادامه

اتریش, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

کمک های اضافی غرب تنها منجر به کشته شدن بیشتر نظامیان در صفوف نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد و به اوکراین کمکی نخواهد کرد، زیرا اوکراین بهرحال شکست خواهد خورد. به گزارش اسپوتنیک، اولا تونندر، دانشمند علوم سیاسی نروژی در مقاله‌ای برای وب سایت Steigan نوشت که ادامه درگیری‌ها در اوکراین منجر به از دست ... غرب به شکست قطعی اوکراین اعتراف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق افریقا, غرب, گزارش, ناتو, نروژ

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

رهبر چچن: بیش از هزار تفنگدار اوکراینی در ماریوپل تسلیم شده‌اند + فیلم

رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن اعلام کرد بیش از یک هزار تفنگدار دریایی اوکراین در شهر بندری ماریوپل تسلیم شده‌اند.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی از نیروهای باقی مانده در کارخانه فولاد آزوف‌استال خواست تسلیم شوند.

 

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز چهارشنبه در گزارش صبحگاهی خود اعلام کرد که نیروهای روسی در حال ادامه حملات به آزوف‌استال و این بندر هستند.

 

تلویزیون روسیه تصاویری از تسلیم شدن تفنگداران اوکراینی در ماریوپل را که بسیاری از انها زخمی شده بودند، به نمایش گذاشت.

 

در همین حال، قدیروف گفت: در کارخانه آزوف‌استال در حال حاضر حدود ۲۰۰ نیروی زخمی هستند که نمی‌توانند از هیچ گونه کمک پزشکی برخوردار شوند.

 

وی افزود: برای این افراد و سایرین بهتر این است که به این مقاومت بیهوده پایان دهند و نزد خانواده هایشان بازگردند.

 

قدیروف از حامیان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است و بسیاری از نیروهایش را برای کمک به عملیات نظامی مسکو به اوکراین اعزام کرده است.

 

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه پیشنهاد تبادل ویکتور مدودچوک سیاست مدار طرفدار روسیه با زنان و مردان (اوکراینی) اسیر شده در دست نیروهای مسکو را مطرح کرده است.

 

نیروهای امنیتی اوکراین روز گذشته اعلام کردند مدودچوک که نزدیک‌ترین و تاثیرگذارترین متحد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اوکراین است را دستگیر کردند.

 

کی‌یف در ماه فوریه گفته بود که مدودچوک رهبر حزب اپوزیسیون این کشور از حبس خانگی فرار کرده است. سال گذشته مقامات اوکراین وی را به خیانت متهم کردند اما وی این اتهامات را رد کرده است.

سفیر چین در روسیه: هژمونی و سیاست قدرت غرب باعث بی‌ثباتی در جهان است

سفیر چین در روسیه با بیان اینکه ناتو در سال های اخیر کشورهای مستقل از جمله ایران را به صورت یکجانبه تحریم کرده است، تأکید کرد سیاست قدرتی که غرب دنبال می‌کند، منشأ بی‌ثباتی در جهان است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کره شمالی, ناتو

جنگ نیابتی غرب در شرق اروپا؛ نیروهای اوکراینی در انگلیس آموزش می‌بینند

وزیر دولت انگلیس تایید کرد که ارتش این کشور در خاک خود به نیروهای اوکراینی که انتظار می‌رود در چند روز آینده وارد انگلیس شوند، آموزش نظامی خواهد داد.

ادامه

انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب