روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

بورل: کشورهای اروپایی جنگنده در اختیار اوکراین قرار می‌دهند

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، به درخواست اوکراین و برای کمک به کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی و زمینی روسیه، کشورهای این اتحادیه به اوکراین جنگنده ارسال خواهند کرد.

 

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از “فرانس ۲۴” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما جنگنده در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد. این کمک‌ها محدود به مهمات نخواهند شد. ما سلاح‌های مهم‌تری را فراهم خواهیم کرد. ”

 

بورل ادامه داد: دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین به اتحادیه اروپا گفته است که آن‌ها به جنگنده‌های قابل استفاده در ارتش اوکراین نیاز دارند و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا این نوع هواپیماها را در اختیار دارند.

 

ویتالی کلیچکو شهردار کی یف پایتخت اوکراین در پنجمین روز از وقوع جنگ در کشورش با یادآوری اینکه نیروهای حاضر در شهر دارای روحیه کامل جنگی هستند، گفت که نیروهای روسیه درحال نزدیک شدن به پایتخت هستند و این شهر محاصره شده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از “الجزیره”، شهردار پایتخت اوکراین همچنین ادامه داد که اگر نیروهای روسیه کی یف را تصرف کنند، تخلیه غیر نظامیان از این شهر غیر ممکن خواهد شد.

 

کلیچکو گفت: ما نمی‌توانیم غیرنظامیان را تخلیه کنیم زیرا تمام راه‌ها مسدود شده‌اند. درحال حاضر مهمترین مساله دفاع از کشورمان است.

 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

 

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه از کنترل حریم هوایی اوکراین خبر داد

 

شبکه خبری سی ان ان به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه بر کل خاک اوکراین برتری هوایی پیدا کرده است.

 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین در نشست خبری خود ضمن متهم کردن مقامات اوکراینی به اینکه از غیرنظامیان به عنوان «سپر انسانی» استفاده می‌کنند، اطمینان داد که غیرنظامیان می‌توانند «آزادانه» پایتخت اوکراین را ترک کنند.

 

کوناشنکوف گفت: «همه غیرنظامیان می‌توانند آزادانه پایتخت اوکراین را از طریق بزرگراه کی‌یف-واسیلکیف ترک کنند.»

 

وی همچنین تاکید کرد: “سرکردگان رژیم کی‌یف و عوامل آن‌ها” ردیابی و به طور “صحیح و اجتناب ناپذیری” مجازات خواهند شد.

 

کوناشنکوف عنوان داشت: تمامی چهره‌ها، صداها، شماره تلفن‌ها، مکان‌ها، آدرس آی‌پی (IP) و پیام‌های همه “نازی‌های اوکراینی” که مسئول “تحقیر و شکنجه” نیروها و رفیقان ما هستند، شناسایی و ثبت می‌شوند. همین امر به “سرکردگان رژیم کی‌یف” و عوامل آن‌ها نیز مربوط می‌شود؛ افرادی که بر خلاف “کنوانسیون رفتار با اسیران جنگی” خواستار شکنجه سربازان روسی هستند. همه شما ردیابی و به طرز “صحیح و اجتناب ناپذیری” مجازات خواهید شد.

 

همراه با کارگران و زحمتکشان جهان و نیروهای مترقی، برای صلح، بر ضد جنگ، تجاوزگری و امپریالیسم

بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران دربارهٔ جنگ در اوکراین:همراه با کارگران و زحمتکشان جهان و نیروهای مترقی، برای صلح، بر ضد جنگ، تجاوزگری و امپریالیسم

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, بلاروس, بیانیه, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, سوریه, سومالی, سیاسی, شرق اروپا, صلح, ضد جنگ, عراق, فرانسه, لوگانسک, لیبی, مالی, ناتو, هائیتی

روسیاالیوم: غرب در صدد طولانی کردن جنگ اوکراین است تا روسیه را فرسوده کند

یک کارشناس مسائل نظامی روس تاکید کرد غرب خواستار گرفتار کردن روسیه در جنگی طولانی برای فرسوده کردن این کشور است.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک

کوبا: آمریکا و ناتو مسئول حمله روسیه به اوکراین هستند

دولت کوبا در نخستین موضع‌گیری رسمی پس از حمله روسیه به اوکراین، همزمان با اینکه ایالات متحده و ناتو را مسئول افزایش تنش‌ها با روسیه و بروز جنگ فعلی میان مسکو- کی‌یف دانست، از “راه‌حل دیپلماتیک جدی، سازنده و واقع‌بینانه برای بحران کنونی در اروپا” حمایت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, کوبا, لوگانسک, ناتو

غرب اوکراین را به سوی نابودی پیش می‌برد + ویدئو

“جان مرشایمر” استاد مشهور و نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل هفت سال پیش از رویکرد غرب در قبال اوکراین انتقاد کرده و گفته بود که غرب اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می کند که نتیجه آن نابودی این کشور خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب