مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

کوبا: آمریکا و ناتو مسئول حمله روسیه به اوکراین هستند

دولت کوبا در نخستین موضع‌گیری رسمی پس از حمله روسیه به اوکراین، همزمان با اینکه ایالات متحده و ناتو را مسئول افزایش تنش‌ها با روسیه و بروز جنگ فعلی میان مسکو- کی‌یف دانست، از “راه‌حل دیپلماتیک جدی، سازنده و واقع‌بینانه برای بحران کنونی در اروپا” حمایت کرد.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه ای اعلام کرد: تلاش ایالات متحده برای ادامه گسترش تدریجی ناتو به سمت مرزهای فدراسیون روسیه منجر به سناریویی با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی شده است که می‌توان از آن اجتناب کرد.

 

‌دولت کوبا بر “روابط نزدیک با مردم اوکراین” تاکید کرد و همچنین از جان باختن غیرنظامیان بی‌گناه در این جنگ ابراز تاسف کرد.

 

هاوانا “خواسته‌های” مسکو از واشنگتن و کشورهای عضو ناتو در مواجهه با استقرار نظامی در مناطق “همجوار” روسیه و “تحویل تسلیحات مدرن به اوکراین” را “عادلانه” دانست.

 

در متن این بیانیه آمده است: تاریخ، ایالات متحده را در قبال عواقب یک دکترین نظامی به طور فزاینده تهاجمی در خارج از مرزهای ناتو که صلح و امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند، مسئول خواهد دانست.

 

کوبا همچنین از “راه حل دیپلماتیک جدی، سازنده و واقع بینانه برای بحران کنونی در اروپا، از طریق ابزارهای صلح آمیز که امنیت و حاکمیت همه و همچنین صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تضمین می‌کند” دفاع کرد.

 

هاوانا همچنین نگرانی خود را از تصمیم ناتو برای فعال کردن “نیروی واکنش” ابراز کرد.

 

دولت کوبا که جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته است و همچنان از مسکو در تنش‌هایش با واشنگتن و قدرت‌های غربی حمایت می‌کند، تاکید کرد: روسیه حق دارد از خود دفاع کند.

 

“برونو رودریگس” وزیر امور خارجه کوبا هفته گذشته، تبلیغات و کارزار رسانه‌ای آمریکا علیه روسیه در مسئله اوکراین را محکوم کرد.

 

رودریگس در پیامی توییتری اعلام کرد: ما قویا تبلیغات عصبی و رسانه‌ای (جنون رسانه‌ای و تبلیغاتی) که دولت آمریکا علیه روسیه به راه انداخته است را رد می‌کنیم.

 

وی همچنین پیرامون نقش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جهان هشدار داد و گفت: ما قاطعانه با گسترش ناتو تا مرزهای کشور برادر روسیه مخالفیم.

 

هاوانا و مسکو در سال‌های اخیر روابط خود برای بازگشت به همکاری نزدیکی که قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ داشتند را تقویت کرده‌اند.

 

روسیه یکی از ۱۰ شریک تجاری برتر کوبا است و هر دو شراکت خود را “استراتژیک” تعریف می‌کنند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

چین با تحریم‌ غرب علیه روسیه مخالفت کرد

رسانه‌های چین از رایزنی تلفنی «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور و «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان با موضوع تحولات جاری اوکراین خبر دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت جدا شدند + ویدئو

آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان و کمیسیون اروپا دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سامانه سوئیفت را قطع کردند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, تحریم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, هلند, ویدیو

تماس تلفنی رؤسای جمهور چین و روسیه/ پوتین: آماده مذاکره هستم

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای چینی از آمادگی برای مذاکره پیرامون بحران اوکراین در بالاترین سطح سخن گفت: حال آنکه مسکو شرط از سرگیری گفتگو را تسلیم ارتش اوکراین اعلام کرده است.

ادامه

امریکا, امنیتی, اوکراین, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, ناتو