مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خبرگزاری فرانسه: ایران و عربستان طی روزهای آتی جزئیات توافق را نهایی می‌کنند

یک دیپلمات خارجی نزدیک به مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی به خبرگزاری فرانسه گفته دو کشور در آستانه رسیدن به توافقی برای کاستن از تنش‌ها هستند.

 

خبرگزاری فرانسه نوشته عربستان سعودی و ایران اخیراً نشانه‌هایی از گرم شدن روابط نشان داده‌اند اما کارشناسان می‌گویند برای کاستن از تنش‌ها به اقدامات بیشتری نیاز است.

 

روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی، پنج سال پیش، در پی اقدام ریاض در اعدام آیت‌الله شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان قطع شد. در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی در بغداد منتشر شده است.

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات خارجی نزدیک به مذاکرات که در ریاض ساکن است می‌نویسد: «دو طرف در آخرین دور گفت‌وگوها در آستانه توافق بر سر کاستن از تنش‌ها میان یکدیگر و کاستن از جنگ نیابتی در منطقه بودند.»

 

وزیر خارجه عربستان سعودی چند روز پیش تأیید کرد که ایران و عربستان چهارمین دور از گفت‌وگوها را در ماه سپتامبر برگزار کرده‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها بتوانند زمینه حل و فصل مسائل میان دو کشور را پدید آورند.

 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز گفته که مذاکرات ایران و عربستان سعودی «در مسیر صحیح» قرار دارد. این دیپلمات خارجی تصریح کرد در دور جدید گفت‌وگوها که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، آخرین جزئیات توافق را نهایی خواهند کرد.

 

به گزارش ایسنا به گفته یک دیپلمات خارجی، ایران و عربستان احتمالا در دور آتی مذاکرات که ممکن است تا چند روز دیگر آغاز شود «آخرین تغییرات را به توافق اعمال کنند».

 

این دیپلمات که خواسته ناشناس بماند به ای اف پی گفت: آن ها به طور کلی بر سر باز کردن مجدد کنسول گری ها به توافق رسیده اند و گمان کنم اعلامیه عادی سازی روابط طی هفته های آتی صادر شود.

 

علی الشهابی، مشاور دولت سعودی اعلام کرده پیش از آنکه ریاض بخواهد اقداماتی نظیر باز شدن سفارت ها را در نظر بگیرد، ایران باید اقداماتی «بنیادین» در یمن انجام دهد.

 

وی به ای اف پی گفت: ایران باید گام هایی واقعی بردارد نه اینکه فقط مشغول صحبت های خوب باشد.

رویترز: بی اعتمادی به آمریکا و گرایش کشورهای عربی به احیای روابط با دمشق

یک خبرگزاری انگلیسی در تحلیلی نوشت، همچنان که آمریکا سرگرم مقابله با چین است، اعراب متحد واشنگتن در حال حرکت به سمت احیای روابط با سوریه هستند.

ادامه

اردن, امارات, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, مصر, مقاله

عناصر داعش و قسد، سربازان آمریکا در سوریه

در طول بیش از ۱۰ سال گذشته که بحران سوریه آغاز شده، عناصر گروهک تروریستی “داعش” و نیروهای “قسد” (کردهای سوریه) همواره گوش به فرمان فرماندهان اشغالگر آمریکایی خود بوده‌اند و طی این سال‌ها در این مسیر لطمات جبران‌ناپذیری به مردم سوریه وارد کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, تروریسم, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, سوریه, صهیونیسم

وزیر خارجه ترکیه: آمریکا داعشی‌ها را از سوریه به افغانستان منتقل کرد

مولود چاووش اوغلو، با انتقاد از سیاست‌های یک‌جانبه‌ آمریکا که آثار آنها در عراق، سوریه و افغانستان نمایان است، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.

ادامه

افغانستان, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه