براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) مبنی بر خطرات دو قطبی شدن تجارت جهانی، اظهار داشت که اقتصاد بین‌الملل به دلیل سیاسی شدن به سمت و سویی «غیراخلاقی و ناپایدار» پیش می‌رود و به شدت مانع رشد جهانی می‌شود. به گزارش ایرنا از استریتز تایمز، گیتا گوپینات، معاون ... هشدار چین نسبت به خطرات سیاسی کردن اقتصاد جهانی

ادامه

آمریکا, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق, صندوق بین‌المللی پول, غرب, کانادا, گزارش, مکزیک

گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های اسرائیل در رفح + فیلم

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه با اشاره به جنایت‌های جدید اسرائیل در رفح نسبت به پیامدهای این امر هشدار داد. به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: دو روز بعد از آغاز کوچ اجباری مردم رفح توسط ارتش اسرائیل و حمله زمینی به گذرگاه این شهر و تعطیلی آن، هشدار ... گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های اسرائیل در رفح + فیلم

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, فیلم, کودکان, گزارش, نسل‌کشی

شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

وزارت امور خارجه باهاما رسما اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد. وزارت امور خارجه باهاما اعلام کرد که کابینه باهاما به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته است و افزود که این کشور “به اجماع جامعه کارائیب در این مورد پیوست. “ در بیانیه این ... باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, ایرلند, باهاما, ترینیداد و توباگو, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, فلسطین

۳۳۰ هزار کودک فرانسوی قربانی ده‌ها سال سوءاستفاده جنسی کلیسای کاتولیک

گزارش یک هیأت تحقیق مستقل نشان می دهد که در ۷۰ سال گذشته حدود ۳۳۰ هزار کودک قربانی آزار و اذیت کلیسای کاتولیک فرانسه و نهادهای وابسته به آن بوده‌اند.

 

به گزارش ایرنا، ژان مارک ساو رئیس هیأت مستقل تحقیق از فساد اخلاقی کلیسای کاتولیک فرانسه امروز در گفت و گو با شبکه سی ان ان خبر داد که اعضای روحانی این نهاد مذهبی طی هفت دهه گذشته از بیش از ۲۰۰ هزار کودک سوء استفاده جنسی کرده‌اند.

 

بر اساس یافته های گزارش هیأت مذکور، تخمین زده می شود که ۲۱۶ هزار کودک از نیمه قرن بیستم تا سال ۲۰۲۰ مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. این تعداد با احتساب قربانیان سوء استفاده کنندگان غیرروحانی مرتبط با کلیسا، مانند مدارس کاتولیک، به حدود ۳۳۰ هزار قربانی افزایش می‌یابد.

 

به گفته ساو، کودکان در کلیسای کاتولیک بیشتر از مدارس دولتی، اردوهای تابستانی یا هر محیط خارج از خانواده مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

 

به گفته وی، این مشکل ساختاری بوده و خشونت جنسی تنها به “چند فرد خاطی” محدود نمی‌شود.

 

ساو به سی ان ان گفت: کلیسا وقتی از سوء استفاده ها مطلع شد، سختگیری های لازم را برای محافظت از کودکان در برابر متجاوزین اتخاذ نکرد.

 

پیشتر اعلام شده بود که نتایج تحقیقات این هیأت نشان می‌دهد که کودکان هدف آزار دستکم ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ کشیش یا سایر اعضای کلیسا بوده‌اند.

 

گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای هیأت پس از دو سال و نیم تحقیق در بایگانی کلیسا، سوابق دادگاه‌ها، پرونده‌های پلیس و مصاحبه با شاهدان جمع آوری شده است.

 

این هیأت مستقل در سال ۲۰۱۸میلادی توسط کلیسای کاتولیک فرانسه و در واکنش به چندین رسوایی که این کشور و سراسر جهان را تکان داد، ایجاد شد. در بدو فعالیت یک خط تلفن برای دریافت اظهارات شاهدان راه‌اندازی و در ماه‌های بعد هزاران پیام دریافت شد.

 

۲۲ کارشناس حقوقی، پزشک، مورخ، جامعه‌شناس و متخصص الهیات در این هیئت عضویت دارند.

منابع مصری: اخوان‌المسلمین دنبال توقف فعالیت‌هایش در برخی کشورهای عربی است

منابع مصری مدعی شدند که «اخوان‌المسلمین» به دنبال «فروپاشی داخلی» و خشم مردمی دنبال توقف فعالیت‌های خود در برخی کشورهای عربی برای مدتی مشخص است.

ادامه

اسلام سیاسی, تروریسم, تونس, جهان, خبر, شمال افریقا, مصر

تصمیم سوریه و روسیه برای آزادسازی جاده استراتژیکM۴ و۳ گزینه مقابل اردوغان

رویکرد سوریه و روسیه مبنی بر آزادسازی مسیر M۴، رئیس جمهوری ترکیه را بین دو گزینه پذیرش اجرای توافق سوچی یا مواجهه با عملیات نظامی که اجرای توافق را تحمیل می‌کند، قرار می‌دهد.

ادامه

اردن, امریکا, تحریم, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب اروپا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لبنان, مصر