بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

شبه‌نظامیان کُرد سوریه یک خط لوله نفت را منفجر کردند

شبه‌نظامیان کُرد سوریه (قسد) اقدام به انفجار یک خط لوله نفت در شمال شرق سوریه کردند که به مناطق تحت کنترل دولت دمشق نفت انتقال می‌داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع محلی در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه گفتند که یک گشتی متعلق به شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) اقدام به منفجر کردن یک خط لوله نفت کرده است.

 

به نوشته وبگاه نهاد موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه، به گفته این منابع شبه‌نظامیان قسد در روستای «الرز» در ساحل رود فرات یک خط لوله نفت که به آن سمت رود و مناطق تحت کنترل دولت دمشق امتداد یافته بود را منفجر کردند.

 

انفجار خط لوله نفت دولت سوریه در حالی است که ارتش آمریکا به صورت هفتگی ده‌ها تانکر نفت از چاههای سوریه برداشت کرده و به عراق قاچاق می‌کند. شب گذشته نیز منابع محلی در استان الحسکه گزارش دادند که ارتش آمریکا ۷۰ تانکر حامل نفت به عراق قاچاق کرده است.

 

آمریکا ۷۰ تانکر نفت سوریه را به عراق قاچاق کرد

 

نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه ۷۰ تانکر نفت این کشور را در ۲۴ ساعت گذشته وارد عراق کردند.

نیروهای آمریکایی مستقر در استان الحسکه در شمال شرق سوریه در ۲۴ ساعت گذشته دو کاروان حمل سوخت متشکل از ۷۰ کامیون تانکر‌دار مملو از نفت را وارد عراق کردند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این دو کاروان حرکت خود را از پایگاه «خراب الجیر» در حومه استان الحسکه آغاز کرده و با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد استان نینوی در عراق شدند.

 

منابع محلی در روستای «السویدیه» در منطقه «الیعربیه» به سانا گفتند که روز گذشته در وهله اول ۴۴ کامیون از پایگاه خراب الجیز خارج شده و وارد عراق شدند و شب گذشته نیز ۱۶ کامیون حامل نفت خود را از سوریه به عراق رساندند.

 

پنج روز پیش نیز ارتش آمریکا ۲۴ کامیون حامل گندم دزدیده شده از سیلوهای شمال شرق سوریه را با عبور از گذرگاه «الولید» وارد خاک عراق کردند تا به مصرف نیروهای آمریکایی برسد.

 

قاچاق نفت سوریه و استفاده از آن برای نیروهای نظامی خود از سوی آمریکا در حالی است که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه به سر می‌برند و کامیون‌ها گاهی ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری می‌مانند.

 

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند. عمده حضور آمریکایی‌ها در سوریه در اطراف چاههای نفتی این کشور است.

 

منابع عراقی به‌نقل از هیأت آمریکایی: نظامیان خود را از عراق خارج نمی‌کنیم

منابع سیاسی آگاه عراق خبر دادند که هیأت آمریکایی در جریان دیدار با مسئولان عراقی گفته است که حاضر نیست نیروهای خود را تحت فشار از این کشور خارج کند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, عراق

شمشیر دولت السیسی بر گردن اخوان المسلمین مصر

اخوان المسلمین که در زمان “حسنی مبارک” دیکتاتور پیشین مصر دوران سختی را گذراند، در حاکمیت “عبدالفتاح السیسی” نیز با شرایط ویژه‌ای مواجه است، به حدی که احکام حبس ابد رهبر و ۹ تن دیگر از اعضای این گروه در روزهای اخیر تایید شده است، اقدامی که می‌تواند سرآغاز اعتراضات جدیدی باشد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, مصر, مقاله

۸۸ کشته در آتش سوزی بیمارستان ذی‌قار/ اعلام عزای عمومی/ اعتراضات اهالی + ویدئو

نخست وزیر عراق دوشنبه شب جلسه اضطراری با تعدادی از وزرا و رهبران امنیتی عراق درباره علل و تبعات آتش سوزی در بیمارستان امام حسین در استان ذی‌قار تشکیل داد که منجر به کشته شدن دستکم ۸۸ تن شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق, ویدیو