توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر شورای امنیت سازمان ملل در مورد عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تقدیر کرد. به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع تجدید نظر ... محمود عباس: قطعنامه مجمع عمومی نشان‌دهنده اجماع بین‌المللی در انزوای اشغالگران و جنایات آنان است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

گوستاوو پترو رئیس جمهوری کلمبیا شنبه خواستار صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توسط دیوان بین‌المللی کیفری و اعزام نیروی حافظ صلح به نوار غزه شد. به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، پترو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نتانیاهو نسل‌کشی را متوقف نمی‌کند. این به معنای [ضرورت] صدور حکم بین‌المللی بازداشت وی ... کلمبیا خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو شد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کلمبیا, نسل‌کشی

مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه‌ای می‌دهد و از شورای امنیت می‌خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل ... مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

تظاهرات یهودیان ساکن نیویورک علیه جنایات اسرائیل

یهودیان ارتدکس با تجمع در شهر نیویورک آمریکا نسبت به حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها اعتراض کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، صدها یهودی ارتدکس برای محکوم کردن حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در نیویورک راهپیمایی کردند.

 

تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی با مضمون “تفاوت میان صهیونیسم و یهود” شعار “دولت اسرائیل نماینده یهودیان نیست” را سر دادند.

 

در همین حال، خاخام هرشل کلار، یکی از رهبران جامعه یهودیان ارتدکس در سخنانی در جریان این تظاهرات گفت: تنش اخیر میان اسرائیل و فلسطین در جوامع داخلی ما نیز منعکس شده است.

 

وی افزود: اینکه همه یهودیان از دولت اسرائیل حمایت می‌کنند، در واقع اینطور نیست؛ جامعه ما مخالف اسرائیل بوده و جنگ‌های آن را محکوم می‌کنند.

 

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) از فراخوان نهادهای فلسطینی، عربی و اسلامی فعال در آمریکا برای برگزاری تظاهرات میلیونی طی فردا (شنبه) در واشنگتن خبر داد.

 

این تظاهرات قرار است که تحت عنوان “مجازات و بازدارندگی اسرائیل” و در محکومیت جنایات ارتش اسراییل علیه فلسطینی‌ها برگزار شود.

 

این نهادها با انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی خواستار حضور گسترده در این تظاهرات شدند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: حملات اسرائیل به غزه می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گفت که حملات اسرائیل به نوار غزه می‌تواند «جنایت جنگی» محسوب شود.

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

سندرز: به‌جای تأمین تسلیحات برای کشتن کودکان غزه به‌دنبال صلح باشید

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی گفت کاخ سفید باید «رویکردی منصفانه» در قبال درگیری‌‌ها میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل اتخاذ کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

خلبان اسرائیلی: بمباران برج‌های غزه راهی برای خالی کردن احساس شکست ما بود

یک خلبان جنگی اسرائیلی فاش کرد که منهدم کردن برج‌های مسکونی طی حملات اخیر به نوار غزه، روشی برای تخلیه احساس ناکامی ارتش بعد از شکست در توقف شلیک موشک‌ها از نوار غزه بود.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گزارش