سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

هشدار مدیر سابق پنتاگون درباره پرونده “یوفوها” و بزرگترین شکست اطلاعاتی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

یکی از مدیران سابق پنتاگون هشدار داده که موضوع مشاهده اشیاء ناشناخته در آسمان آمریکا می‌تواند به معنی برتری قدرت نظامی کشورهایی مانند چین و روسیه در برابر ارتش آمریکا باشد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از تلگراف، افشاگری که مسئول اجرای برنامه فوق محرمانه یوفو (اشیاء پرنده) در پنتاگون بود هشدار داده که به زودی گزارشی در مورد اشیاء ناشناخته منتشر خواهد شد که می‌تواند بزرگترین شکست‌های اطلاعاتی آمریکا از یازده سپتامبر را افشا کند.

 

لوئیس الیزوندو، رئیس سابق برنامه موسوم به AATIP به سان گفت که داده های بسیار بسیار قانع کنننده‌ای دریافت کرده که می‌تواند وجود فن آوری پیشرفته یوفوها را تایید کند.

 

الیزوندو معتقد است اگر مقامات پنتاگون این موضوع را افشا کنند که کشورهایی مانند چین و روسیه از لحاظ فن آوری از آمریکا پیشی گرفته‌اند، این به معنای شکست اطلاعاتی در سطح یازده سپتامبر خواهد بود.

 

الیزوندو معتقد است ویدئوی اخیر منتشر شده پنتاگون درباره اشیا پرنده ناشناس واقعی بوده و اینکه دولت باید هر نوع اطلاعاتی که درباره آنها دارد را در اختیار مردم قرار دهد.

 

وی به نشریه سان گفت: چیزی در آسمان ما وجود دارد که ما نمی دانیم چیست. نمی‌دانیم چطور کار می‌کند، نمی‌دانیم به طور کامل چه کارهایی می‌توانید انجام دهد و چه کسی آن را به حرکت درمی‌آورد. ما از نیت ها و مقاصد آن بی‌خبریم و کاری نیست که بتوانیم انجام دهیم.

 

اظهارت مایکل گیلدی، یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا نیز درباره اینکه اطلاعی درباره ارتباط این اشیاء با برنامه‌های محرمانه ارتش آمریکا ندارد فرضیه‌ها درباره ساخته شدن این اشیاء توسط روسیه و چین را تقویت کرده است.

 

پنتاگون رسما سه ویدئوی کوتاه را منتشر کرده که “پدیده ناشناخته هوایی” را نشان می‌دهد؛ این ویدئوها که گفته می‌شود فوق محرمانه بوده‌اند قبلا توسط یک شرکت خصوصی منتشر شده بود.

 

آنچه در این ویدئوها نشان داده می‌شود ظاهرا اشیاء پرنده ناشناس یا همان یوفو (UFO) یا به زبان عامیانه بشقاب پرنده‌هایی هستند که حرکت بسیار سریعشان با دوربین‌های مادون قرمز ضبط شده است. دو ویدئو از سه ویدئوی منتشر شده شامل صدای نیروی‌های نظامی است که با تعجب به سرعت حرکت این اشیاء واکنش نشان می‌دهند و یکی از آنها حدس می‌زند که این شیء پرنده احتمالا یک پهپاد باشد.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که دوشنبه هفته گذشته در این باره منتشر کرده آورده است: پنتاگون اجازه انتشار سه ویدئوی غیرمحرمانه نیروی دریایی را داده؛ یکی از آنها در نوامبر ۲۰۰۴ و دو تای دیگر در ژانویه ۲۰۱۵ ضبط شده‌اند. این ویدئوها در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ به صورت غیرمجاز منتشر و دست به دست شده بودند. به گزارش دیلی میل وزارت دفاع آمریکا درحال آماده سازی گزارشی درباره مشاهده این اشیاء ناشناخته تا اول ژوئن است.

 

تحول نظامی و استراتژیک روسیه و چین و تغییر در موازنه‌های قدرت

یک تحلیلگر مسایل منطقه‌ای به مهم‌ترین عامل پشت‌پرده امتیازدهی‌های اخیر آمریکا به ایران و خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پرداخت.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, کره شمالی, مقاله

وزیر دفاع آمریکا: جنگ‌های آتی بسیار متفاوت خواهند بود

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفت فناوری، از فضا و دنیای سایبری به عنوان دو حوزه جدید یاد کرد که راه و رسم نبرد را در جنگ‌های احتمالی آینده تغییر خواهند داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

وزارت دفاع چین: هرگونه تهدید را با واکنش مناسب پاسخ می‌دهیم

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به پیش‌نویس بودجه وزارت دفاع آمریکا که در آن «واکنش به تهدیدات چین» در اولویت قرار گرفته است اظهار کرد: چین قصد تهدید یا تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما اگر کسی خودسرانه به تهدید یا تخریب چین بپردازد، ما نیز گزینه‌ای جز پاسخ نداریم.  

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, شرق آسیا, هندوستان