رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

فایننشیال تایمز: ایران و عربستان مذاکرات مستقیم برگزار کردند

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی مدعی دیدار و گفتگوی مقامات رسمی ایران و عربستان در نهم ماه میلادی جاری در عراق شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی مدعی شد که مقامات رسمی ایران و عربستان، نهم ماه میلادی جاری (۲۰ فروردین) در بغداد ، پایتخت عراق دیدار داشته و درباره موضوعات دوجانبه رایزنی کرده‌اند.

 

این روزنامه مدعی شد: مقامات ایرانی و عربستانی نهم ماه میلادی جاری برای اصلاح روابط دو کشور در بغداد دیدار داشتند.

 

فایننشیال تایمز در ادامه گزارش ادعایی خود نوشت: دور اول این مذاکرت درباره حملات نیروهای یمنی به خاک عربستان بوده و این مذاکرات مثبت ارزیابی شده است.

 

منبع مذکور به نقل از یکی ازمقامات عربستان سعودی افزود: هیئت سعودی به سرپرستی«خالد بن علی الحمیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان انجام شد و دور دیگری از گفتگوها برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

 

در این گزارش ادعایی آمده است: این روند از سوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، که ماه گذشته به ریاض سفر کرد و با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار داشت، تسهیل می‌شود. نخست وزیر بسیار مشتاق است که شخصاً در تبدیل عراق به پلی میان این قدرت‌های متضاد در منطقه، نقشی داشته باشد.

 

این روزنامه در ادعایی دیگر به نقل از یک مقام عراقی گفت: بغداد مسیرهای ارتباط میان ایران – مصر و ایران – اردن را تسهیل کرده است.

 

کمی بعد از انتشار این خبر، مقامات عربستان به صورت رسمی انجام این مذاکرات را تکذیب کردند.

 

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به دنبال اعدام «شیخ النمر» روحانی شیعه برجسته عربستان سعودی و اتفاق‌های صورت گرفته در مقابل سفارت ریاض در تهران قطع شد.

آتش سوزی‌های عمدی مایحتاج عمومی مردم سوریه توسط امریکا با هدف فشار بر دمشق

سوریه، ارتش آمریکا و ستیزه جویان مورد حمایت آن را به آتش سوزی‌های عمدی با هدف کمبود مایحتاج عمومی مردم به منظور فشار بر دمشق متهم کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

کانال ۱۳ اسرائیل: بررسی حملات بیشتر به تاسیسات اتمی ایران در کابینه امنیتی

به گزارش یک رسانه اسرائیلی، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش و یوسی کوهن، رئیس موساد قرار است روز یکشنبه در نشست کابینه امنیتی اسرائیل دو گزینه حملات بیشتر به برنامه هسته‌ای ایران و یا حفظ آرامش را مورد بحث قرار دهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تشنج‌ زایی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر