برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

نماینده پارلمان اروپا: آمریکا در ۲۰ سال گذشته بیش از همه جهان بمب پرتاب کرده است

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری با انتقاد از جنگ طلبی آمریکا نوشت که واشنگتن در ۲۰ سال گذشته بیش از همه جهان بمب پرتاب کرده که در نتیجه آن ده‌ها میلیون نفر بی‌خانمان شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی توییتری از جنگ طلبی آمریکا انتقاد کرد.

 

وی در این پیام توییتری نوشت: «برای مدت زمانی طولانی، رسانه‌های جریان اصلی از گفتن حقیقت درباره جنگ‌های آمریکا خودداری می‌کردند و به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای امپریالیسم بی‌رحم عمل می‌کردند».

 

این نماینده اروپایی اضافه کرد: « در ۲۰ سال گذشته امریکا در مقایسه با بقیه جهان،‌ بمب‌های بیشتری پرتاب کرده و ده‌ها میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است. ما خواستار صلح و نه جنگ هستیم».

 

این مقام اروپایی روز گذشته نیز در پیامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در کمک به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد کرده بود.

 

وی در این پیام توییتری نوشته بود: «اتحادیه اروپا به ویرانی عراق کمک کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمترین چیزی است که ما به آنها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آنها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را آغاز کنیم».

 

والاس در پیام توییتری دیگری به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و نوشت: «به عراق رفتم تا درک بهترین از اوضاع آنجا پیدا کنم. در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم».

 

آمریکا در سال ۲۰۰۳ و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.

مقام ارشد آمریکا: نژادپرستی بر سلامت عمومی جامعه اثر منفی گذاشته است

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گفت، قرن‌ها نژادپرستی ادامه‌دار در این کشور موجب تبعیض علیه رنگین‌پوستان در نظام سلامت شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

کوبا پایین‌ترن نرخ ابتلا به ویروس کرونا را در سال گذشته داشته است

دانشمند ارشد کوبایی گفت مراحل  پایانی و آزمایشی واکسن های کووید-۱۹ ساخت این کشور بسیار امیدبخش بوده و مطمئن است واکسن‌های ساخت این کشور موفقیت آمیز خواهند بود.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, ونزوئلا

واکسن “جانسون‌ اند جانسون” هم به‌دلیل عارضه خون‌لختگی زیر سئوال رفت

آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام کرد که به دلیل بروز چهار مورد لخته شدن خون در واکسینه‌شدگان با واکسن کرونای آمریکایی “جانسون اند جانسون” تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد

الکاظمی: حمایت تهران از شبه‌نظامیان عراقی را افشاء می‌کنم اگر تهران آنها را مهار نکند

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، از حکومت ایران خواست که در جریان مذاکرات جاری بغداد و واشنگتن، گروه‌های شبه نظامی خود را در عراق مهار کند، در غیر این صورت صریحاً حمایت تهران را از این گروه‌ها برملا و با آنها مقابله خواهد کرد.  

ادامه

امریکا, ایران, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق