تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

آمریکا ۱۸ کامیون گندم سوریه را دزدیده به عراق برد

منابع سوری از تداوم سرقت گندم سوریه و انتقال آن به عراق از سوی اشغالگران آمریکایی خبر دادند و اینکه این اقدام با همسویی شبه نظامیان «قسد» انجام گرفته است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، اشغالگران آمریکایی محموله جدیدی از گندم دزده شده سوریه را به شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «سیمالکا» منتقل کردند.

 

منابع محلی در حومه مالکیه به خبرنگار سانا اعلام کردند: نظامیان اشغالگر آمریکایی ستونی مرکب از ۱۸ کامیون حامل گندم سوریه را به سمت عراق از طرق گذرگاه غیرقانونی «سیمالکا» که اشغالگران آمریکایی از آن برای سرقت منابع طبیعی سوریه و غلات و نفت و دیگر اقلام استفاده می‌کنند، بردند.

 

یادآور می‌شود که نظامیان اشغالگر آمریکایی به غارت نفت و غلات به طور روزانه با همسویی شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا ادامه می‌دهند به طوری که ظرف ماه جاری بیش از ۱۵۰ محموله گندم و بیش از ۵۰۰ تانکر از میادین نفتی سوریه به عراق برده شده است.

 

منابع نفتی سوریه که باید برای سوری‌ها باشد و مردم این کشور از آن منتفع باشند، در طول ۱۰ سال گذشته و با آغاز بحران این کشور به دست بیگانگان از جمله گروه تروریستی داعش، ترک‌ها و اخیرا نیز به دست آمریکایی‌ها افتاده است؛ کشور سوریه در زمان کنونی به دلیل آغاز بازسازی این کشور نیاز شدیدی به منابع پولی دارد که نفت قسمت مهمی از آن را تامین می‌کند و مردم سوریه نیز اکنون به دلیل تحریم‌های آمریکا و اروپا با کمبود سوخت مواجه بوده و توزیع آن در این کشور به خاطر کمبود بر اساس سهمیه صورت می‌گیرد.

 

حکومت دمشق به دلیل آسیب‌های فراوان از سوی گروه‌های تروریستی، به درآمدهای نفتی برای بازسازی و توسعه این کشور جنگ زده نیاز جدی دارد و در مقابل آمریکایی‌ها و تروریست ها این قضیه را به خوبی می‌دانند و آنها برای جلوگیری از دستیابی دولت و مردم سوریه به این درآمد، اقدام به محاصره این میادین نفتی و سرقت از آن کرده‌اند؛ اقدامی که پیش از آن گروه تروریستی داعش انجام داده بود.

سفر «وانگ یی» به تهران/ سند همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین به امضا می‌رسد

در سفر «وانگ یی» وزیر خارجه چین به تهران قرار است سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله به امضای وزرای خارجه دو کشور برسد.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی, عمان, گزارش

ونزوئلا و سوریه بر تحکیم روابط در مقابله با تحریم‌ها تاکید کردند

وزیران امور خارجه ونزوئلا و سوریه بر تعمیق روابط دوستانه و هماهنگ با ائتلاف کشورهای همسو، برای مقابله با تشدید تحریم‌های واشنگتن و متحدانش تاکید کردند.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, فلسطین, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

واشنگتن پست؛ برکناری نتانیاهو تنها راه برای خروج از بحران سیاسی اسرائیل است

با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسرایبل و قوت گرفتن احتمال برگزاری پنجمین انتخابات کنست ظرف کمتر از دو سال روزنامه واشنگتن پست در مطلبی تنها راه خروج از بن بست سیاسی در اراضی اشغالی را کنار نهادن نتانیاهو از قدرت دانست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فلسطین