حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع کارگران ابنیه فنی ورامین با خواست ترک هر چه سریعتر پیمانکار و قرارداد مستقیم با دولت شدند

کارگران خواستار آن هستند که با هر چه سریعتر پیمانکاری فعلی تراورس خوط ابنیه در راه‌آهن را ترک کند، تا مجددا کارگران دوباره آن‌ها تحت قرارداد مستقیم و نظارت دولت کار کنند.

 

به گزارش ایلنا: گروهی از کارگران ابنیه فنی تراورس ناحیه پیشوای ورامین خواستار مشخص شدن وضعیت مطالبات خود شدند. شماری از این کارگران روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه، به نشانه اعتراض با حضور در محل کار خود برای چندین ساعت از انجام کار خودداری کردند.

 

این کارگران که به رویه پرداخت حقوق خود نیز معترض هستند، در تشریح وضعیت پرداخت حقوق خود گفتند: جدا از دو ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای، به شرایط نامعلومی که در آن گرفتاریم، اعتراض داریم.

 

کارگران ابنیه فنی ورامین در ادامه افزودند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری خطوط ابنیه فنی از چهار تا پنج سال پیش به «بخش خصوصی» شروع شد تا جایی که امروز طبق رای شعبه ۲۱ مجتمع قضائی شهید بهشتی تهران فعالیت مدیریت بخش خصوصی تراورس تا پایان سال جاری به دولت واگذار می‌شود. آنچه کارگران را نگران کرده کندی روند واگذاری است و نیز نامشخص بودن وضعیت شغلی کارگران و پرداخت مطالباتشان.

 

آن‌ها در ادامه افزودند: کارگران راه‌آهن پیشوای ورامین به عنوان نگهدارنده و تعمیرات خطوط ریلی مشغول کارند. بخش‌های زیربنایی همچون امور تعمیر و نگهداری راه‌آهن که امنیت قطارهای مسافربری و باربری را تامین می‌کند نباید به شرکت‌های خصوصی که حتی در پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مالی روبرو هستند، واگذار شوند چراکه آن‌ها در تهیه قطعات و وسایل نگهداری از لحاظ منابع مالی دچار مشکل هستند و امکان تهیه آن‌ها را ندارند، با این وجود اساسا باید منابع مالی نگهداری از آن از بودجه جاری دولت و راه‌آهن تامین شود.

 

به گفته یکی از کارگران، در نتیجه حضور پیمانکاران در راه‌آهن هر ماه حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود و کارگران فاقد امنیت شغلی بوده و در صورت اخراج؛ هیچیک از آن‌ها امکان پیگیری مطالباتشان را ندارند.

 

وی گفت: کارگران خواستار آن هستند که با هر چه سریعتر پیمانکاری فعلی تراورس خوط ابنیه در راه‌آهن را ترک کند، تا مجددا کارگران دوباره آن‌ها تحت قرارداد مستقیم و نظارت دولت کار کنند.

 

حکایت حال سراوان و سیستان‌وبلوچستان: مظلمهٔ خلق را جزایی هست

سه هفته از وقوع فاجعه سراوان می‌گذرد. بر اساس گزارش‌های اولیه درباره این رویداد در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی: روز چهارم اسفندماه ۹۹ در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت سوخت‌بران بلوچ در نقطهٔ صفر مرزی “آسکان” دستکم ۱۵ تن کشته و زخمی شدند.

ادامه

اقتصادی, ایران, برابری اجتماعی, حقوق بشر, کارگری

کارگران شهرداری، مظلومانی که صدایشان شنیده نمی‌شود/ ضرورت حذف شرکت‌های انگلی پیمانکاری

در گذشته‌های دور این کارگران، جزو حیطه‌ی شهرداری تهران بودند؛ مزایا داشتند، چک آپِ سالیانه می‌شدند و بن‌های غیرنقدی داشتند اما حالا با آمدنِ پیمانکار همه‌ی اینها برداشته شده است. بارها برای حذف پیمانکاران درخواست شده است ولی گوش شنوایی وجود ندارد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش